Tohle bývala nejrychlejší Octavia na světě. Parametry by zaujala i dnes
Na začátku tisíciletí si v německé společnosti Riechert-Racing řekli, že postaví nejrychlejší Škodu Octavia na světě. A následně tak i učinili. Výsledkem byla Octavia RRS.
Tým se do práce pustil v roce 2001 a jako základ si vcelku nepřekvapivě vybral Octavii RS s turbodmychadlem přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který poskytoval maximální výkon 132 kW a nejvyšší točivý moment 235 Nm.

Přesto šel ale motor z prostoru pod kapotou ven a místo něj se nastěhovala jednotka jiná, konkrétně z Audi TT ve verzi 1.8T quattro. Osmnáctistovka byla v kompaktním kupé naladěna na 165 kW a 280 Nm. To ale samozřejmě nebyl konec, v Riechert-Racing vyměnili sériové turbo za větší, přidali nový výfukový systém, větší chladič a provedli řadu dalších úprav, včetně přeprogramování řídicí jednotky.
Výsledek byl pozoruhodný: německá firma uváděla nejvyšší výkon 250 kW (341 koní) při 6500 otáčkách za minutu a maximální "krouťák" 431 Nm při 4070 min-1. Maximální rychlost se posunula ze sériových 235 km/h na 270 km/h. A psalo se o schopnosti zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,7 sekundy. Standardní "ereso" dalo stovku za 7,9 sekundy.
Nový motor doplňovala šestistupňová manuální převodovka. Další modifikace zahrnovaly výškově stavitelný podvozek Bilstein, úpravu zavěšení kol nebo instalaci výkonnějších brzd. Vůz dále dostal 19palcová kola obutá do pneumatik o rozměru 245/30. V interiéru zaujmou především sportovní sedadla Recaro.
Riechert-Racing si pro nejrychlejší Octavii na světě, kvůli níž dokonce vznikl dnes už nefungující web derschnellsteskoda.de (tedy v překladu doslova nejrychlejší Škoda), také vymyslel výrazný design.
Auto dostalo nápadné aerodynamické doplňky, v přední kapotě se objevily otvory a boky zdobily svérázné polepy, tak nějak odpovídající době vzniku... Zajímavostí je malé vnější zpětné zrcátko na straně řidiče, které pochází z Octavie s pravostranným řízením. Přední registrační značka byla umístěna nikoli uprostřed, ale po straně nárazníku.
A mimochodem - na výstavě Essen Motor Show v roce 2003 firma Riechert-Racing Octavii RRS nabízela za 35.500 eur.
