Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Video placeholder

Tohle byste od Martina Vaculíka nečekali: Driftuje lépe BMW, nebo Tesla?

redakce AUTO.CZ

Martin Vaculík se také občas sveze rychleji, ale jen proto, aby zhodnotil podvozek automobilu. Na závodech nebo okruhových jízdách pro veřejnost jej nepotkáte a vymlouvá se, že z hluku motorů jej vždy rozbolí hlava a to je pak těžké si něco užít.  

Poslední dobou se však o chování vozů na limitu zajímá ještě více kvůli elektromobilům, kterým bývá vyčítána vysoká hmotnost a její negativní vliv na ovladatelnost, zároveň však přiznávaná lepší trakce díky přesnějšímu řízení točivého momentu motorů. V každém případě Martina znají spíš majitelé dacií, než příznivci motorsportu. 

Petr Větvinský je opačný případ. Nadšený řidič se snaží nevynechat jediný trackday nejen v Česku, ale i v  bližším zahraničí. Narazíte na něj v Melku, Brně, Mostě, Spa a samozřejmě na legendárním Nürburgringu. Jako jeden z mála Petr jak pro běžný provoz, tak pro okruhové ježdění, driftování a autoslalomy kombinuje spalovací a elektrická auta. Konkrétně přesedá z Porsche Cayman GT4 do speciálně upraveného BMW E36 323ti Compact a do Tesly Model 3 Performance s upraveným sportovním podvozkem.

S Martinem se potkali na Polygonu v Hradci Králové. Z nečekané spolupráce vzniklo opravdu zajímavé video: Dozvíte se v něm, jak bezpečně začít s driftováním, jakým chybám se vyhnout a jak správně udržovat vozidlo v řízeném smyku. A na vlastní oči uvidíte, jaký je rozdíl v driftování s klasickou šestiválcovou spalovací zadokolkou a s teslou, která má pro každou nápravu jeden elektromotor. 

Samotného Martina Petrovo umění tak zaujalo, že slíbil, že to bude také trénovat. Tak uvidíme, čeho se od něj ještě dočkáme.