Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
52 Fotogalerie

Testujeme VW Golf 8 1.5 eTSI 110 kW. Ptejte se, co vás zajímá

Kanceláře jsme na nějaký čas museli opustit, nová auta ale testujeme stále! Tento týden třeba osmou generaci kultovního Golfu.

Koncern Volkswagen představil v posledních měsících plejádu nových kompaktů - VW Golf, Škodu Octavia, Seat Leon a konečně Audi A3. Zatím nejvíce zkušeností a poznatků jsme posbírali s novým Golfem. Nejprve na statické prezentaci, později i v rámci mezinárodních jízd v Portugalsku.

A tento týden nám Golf 8 dělá společnost v tradičním týdenním testu. Převzali jsme čerstvý kousek s motorem 1.5 eTSI o výkonu 110 kW (150 k). Jak už tušíte ze zkratky pohonné jednotky, jde o elektrifikované ústrojí, jmenovitě mild-hybrid se 48V palubní sítí. Jednou z výhod je možnost plachtění s vypnutým motorem, čímž se šetří palivo. Ještě dodejme, že motor se páruje výhradně se samočinnou převodovkou DSG.

Na podrobné zhodnocení se samozřejmě můžete těšit v tradičním testu, který vyjde co nevidět. Ještě předtím tu pro vás máme malou výzvu. Pokud k novému Golfu máte nějaký dotaz, napište jej do komentářů. Odpovědi posléze najdete právě v testu, tak neváhejte a zapojte se! A pro nedočkavé tu máme prvních pár poznatků z úvodního testovacího dne:

  • Na digitální pracoviště si pořád zvykáme, Golf i Octavia mají mj. dotykovou lištu, která z části nahrazuje otočné ovladače. Chce to cvik, ale zatím funguje svižně a spolehlivě
  • Infotainment vypadá podobně jako smartphone, prostředí je přehlednější a intuitivnější než v novém Touaregu
  • Hojně využíváme hlasového asistenta. Rozumí česky, ale občas zaváhá
  • Slušný výkon příplatkových LED Matrix světlometů, mají i speciální režim pro jízdu na dálnici. Automatické přepínání ostatní řidiče neoslňuje
  • Prvních 100 km (20 po Praze, 60 na dálnici a 20 po okreskách) přineslo spotřebu 6,2 litru při dodržování rychlostních limitů. To vše se syrovým vozem s nájezdem 600 kilometrů
  • Potěšil nenápadně fungující systém stop/start, připojení motoru po sešlápnutí plynového pedálu probíhá jemněji než u klasických TSI -
  • Podvozek na 17” kolech je pohodlný a ladně se přenáší i přes rozbité úseky, celkově si pochvalujeme velmi dobré odhlučnění

A kdyby vás zajímalo i zákulisí testovacího týdne, určitě nás sledujte na našem instagramovém účtu @auto.cz!