TEST Suzuki Swift 1.2 VVT GL/AC SE – Malý klasik v plné parádě
V nové speciální edici mu to sluší víc než kdykoliv předtím. Malé suzuki je ukázkovým typem auta, které se pořídí pro ženu, ale nakonec si ho oblíbí chlap. Aby ne – neznervózňuje ho zbytečnými asistenty, neotravuje stop-startem a při parkování neobtěžuje centimetry navíc. Naopak, městem projíždí proti dlouhým konkurentům mrštně jako lasička.
Před měsícem se swift objevil ve speciální edici s rozšířenou výbavou. V ceníku ji najdete pod známým označením GL/AC, ale s dodatkem SE. Limitovanou sérii prozradí především šestnáctipalcová černá litá kola a střešní spoiler na zádi. V našem případě se o pozornost ostatních řidičů postarala také oranžová metalíza Horizon v ceně 11.000 Kč, kterou vřele doporučujeme. Vždyť nenechat hezké malé auto zazářit barvami by byl hřích!
Uvnitř speciální model láká na kožený sportovní volant ze specifikace Sport, který stejně jako manžetu řadicí páky zdobí stříbrné obšití. Proti jinak bohatě vybavenému standardnímu provedení GL/AC, kterému nechybí tempomat, denní svícení LED ani kompletní „elektrifikace“ všech bočních oken,
získáte navíc ve standardu bluetooth handsfree a vyhřívané přední sedačky. V kontrastu se zmíněnými prvky působí trochu úsměvně pouhá atmosférická zážehová dvanáctistovka s pětistupňovou převodovkou, jenže ve městě a blízkém okolí tato kombinace funguje parádně. Navíc motor dosahuje solidního maximálního výkonu 69 kW a do budoucna mu nehrozí žádné vrtochy moderních přeplňovaných jednotek. Na dálnici neoslní, ale při 130 km/h se zařazenou pětkou se ručička otáčkoměru pohybuje na rozumných 3750 ot./min. Pětisetkilometrový kombinovaný úsek jsme završili hezkým průměrem 5,6 l/100 km.
Swift bychom i po šesti letech produkce doporučili jako nenáročné přibližovadlo bezdětného páru – bytelné, líbivé a s prostornou kabinou. A že se do kufru o objemu 211 litrů nic nevejde? Tak zlé to není – týdenní nákup pro dva v pohodě zvládne. A poslouží i při pánské víkendové jízdě ve čtyřech na chalupu. Zavazadelník totiž mimo jiné bez problému spolkne dvě basy piva. Navíc si hoši cestu zpříjemní muzikou z mnohaleté sbírky cédéček, což už je v nejmodernějších modelech s pouhou zásuvkou USB věc nevídaná…
Plusy
- Atraktivní design
- Praktické městské rozměry
- Neobtěžuje zbytečnostmi
Minusy
- Výkonové rezervy motoru na dálnici
- Malý zavazadelník
Technické údaje | |
Motor a převodové ústrojí | Zážehový atmosférický čtyřválec |
Zdvihový objem | 1242 cm3 |
Rozvod | DOHC |
Válce/ventily | 4/4 |
Výkon | 69 kW při 6000 ot./min |
Točivý moment | 118 N.m při 4800 ot./min. |
Pohon | Předních kol |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Nejvyšší rychlost | 165 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 12,3 s |
Emise CO2 | 133 g/km |
Spotřeba město/mimo město | 6,1/4,4 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 5,0 l/100 km (3,7 kg/100 km) |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
Rozvor náprav | 2430mm |
Délka x šířka x výška | 3850 x 1695 x 1510 mm |
Provozní/užitečná hmotnost | 1035/520 kg |
Pneu | 185/55 R16 |
Objem kufru | 211 l |
ZÁRUKY A CENY | Celková záruka 3 roky/100.000 km, 12 let na neprorezavění karoserie. |
Cena testovaného vozu | 276.700 Kč (metalický lak Horizon Orange 11.000 Kč) |
Základní cena | 265.700 Kč (Výbava Active) |