Poprvé za volantem Audi RS4 Avant: Parádní atmosféra

Poprvé za volantem Audi RS4 Avant: Parádní atmosféra Zdroj: acz

TEST Poprvé za volantem Audi RS4 Avant: Parádní atmosféra

Kombi Audi RS4 Avant s atmosférickým osmiválcem 4.2 se primárně hodí na dálnici, nicméně okruh Red Bull Ring naplno odhalil jeho přednosti.

Tohle byl začátek jako řemen – zatímco novináři z jiných zemí museli s Audi RS4 Avant povinně na dvouhodinovou silniční vyjížďku jižně od rakouského Zeltwegu, nás čekalo šest ostrých kol na závodním okruhu Red Bull Ring! Dostali jsme krátké školení o bezpečnosti jízdy na trati, vyfasovali kukly i helmy – a hurá za volant.

Startovalo se na plný plyn z konce boxové uličky, přičemž první dvě kola jsme absolvovali za pace carem, který ukazoval ideální stopu. Snaha držet se od prvních metrů jeho zadního nárazníku se však málem nevyplatila. Vůz v poměrně příkrém stoupání náhle uhnul doprava a kolmo před námi se objevila svodidla. Nezbývalo než trhnout volantem a na vytočenou dvojku v osmdesáti poprvé ocenit bravurní stabilitu čtyřkolky. Tohle bylo o fous…

Za horizontem se objevuje široká dráha, tady už je vnímání rychlosti podstatně příjemnější. S prsty přitisknutými na páčkách pod volantem sázíme jednu rychlost za druhou. V mírném klesání se bleskově rozjedeme na 200 km/h a z vytočené čtyřky ostře brzdíme do vracečky Remus. Elektronika dvouspojkové převodovky S tronic řadí nejpozději při 8500/min a i přes přilbu slyšíme hluboké dunění z výfuku.

Do další pravé přes horizont (Schlossgold) najíždíme opět dvoustovkou. Přebrzděná záď se mírně zavlní a pneumatiky pískají, kvůli co nejlepší trakci musíme povolit oblouk až na obrubník. Následuje levá Audi ultra a po ní jednoznačně nejhezčí pasáž celého okruhu – zatáčka Lauda. Stále na levou ruku vytáhneme trojku na 140 km/h až ke kuželkám značícím nejzazší brzdný bod. Pak jenom lehce ťukneme do brzdového pedálu, záď čitelně vybočí a táhlý smyk je na světě.

Ještě jednou padáme z dvoustovky za horizont, tentokrát do zatáčky Rindt. Tady však naše přibližně jedenapůlminutová radost na chvilku končí, do cílové rovinky lemované dvěma pravými Red Bull Mobile a Castrol Edge nás nepustí kuželky. Před dalším kolem musíme povinně do boxů…

Odpoledne jsme i my s kombi RS4 vyrazili na běžné silnice. Celá trasa dlouhá přibližně 140 kilometrů vedla alpskými serpentinami, takže točení volantem, brzdění a zrychlování jsme si užili ažaž. Posádka vpředu si pochvalovala skořepinová sedadla a aktivní podvozek, vzadu však poněkud vadily rázy od kol.

Technické údaje
Motorzážehový vidlicový osmiválec DOHC
Objem 4163 cm3
Výkon 331 kW při 8250/min
Točivý moment 430 N.m při 4000-6000/min
Převodovka sedmistupňová dvouspojková S tronic
Pneumatiky 265/35 R 19
Pohon všech kol
Nádrž 61 l
Rozvor 2813 mm
Vnější rozměry 4719 x 1850 x 1416 mm
Zavazadlový prostor 0,490/1,430 m3
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1870/475 kg
Největší rychlost 250 (na přání 280) km/h
Zrychlení 0-100 km/h 4,7 s
Spotřeba 10,7 l na 100 km

Video placeholder
Poprvé za volantem Audi RS4 Avant: Parádní atmosféra • Tomáš Kovařík, AutoTip

Vyšlo v časopisu Auto Tip 14/2012 (v prodeji od 2. července).