
TEST Poprvé za volantem Audi RS4 Avant: Parádní atmosféra
Tohle byl začátek jako řemen – zatímco novináři z jiných zemí museli s Audi RS4 Avant povinně na dvouhodinovou silniční vyjížďku jižně od rakouského Zeltwegu, nás čekalo šest ostrých kol na závodním okruhu Red Bull Ring! Dostali jsme krátké školení o bezpečnosti jízdy na trati, vyfasovali kukly i helmy – a hurá za volant.
Startovalo se na plný plyn z konce boxové uličky, přičemž první dvě kola jsme absolvovali za pace carem, který ukazoval ideální stopu. Snaha držet se od prvních metrů jeho zadního nárazníku se však málem nevyplatila. Vůz v poměrně příkrém stoupání náhle uhnul doprava a kolmo před námi se objevila svodidla. Nezbývalo než trhnout volantem a na vytočenou dvojku v osmdesáti poprvé ocenit bravurní stabilitu čtyřkolky. Tohle bylo o fous…
Za horizontem se objevuje široká dráha, tady už je vnímání rychlosti podstatně příjemnější. S prsty přitisknutými na páčkách pod volantem sázíme jednu rychlost za druhou. V mírném klesání se bleskově rozjedeme na 200 km/h a z vytočené čtyřky ostře brzdíme do vracečky Remus. Elektronika dvouspojkové převodovky S tronic řadí nejpozději při 8500/min a i přes přilbu slyšíme hluboké dunění z výfuku.
Do další pravé přes horizont (Schlossgold) najíždíme opět dvoustovkou. Přebrzděná záď se mírně zavlní a pneumatiky pískají, kvůli co nejlepší trakci musíme povolit oblouk až na obrubník. Následuje levá Audi ultra a po ní jednoznačně nejhezčí pasáž celého okruhu – zatáčka Lauda. Stále na levou ruku vytáhneme trojku na 140 km/h až ke kuželkám značícím nejzazší brzdný bod. Pak jenom lehce ťukneme do brzdového pedálu, záď čitelně vybočí a táhlý smyk je na světě.
Ještě jednou padáme z dvoustovky za horizont, tentokrát do zatáčky Rindt. Tady však naše přibližně jedenapůlminutová radost na chvilku končí, do cílové rovinky lemované dvěma pravými Red Bull Mobile a Castrol Edge nás nepustí kuželky. Před dalším kolem musíme povinně do boxů…
Odpoledne jsme i my s kombi RS4 vyrazili na běžné silnice. Celá trasa dlouhá přibližně 140 kilometrů vedla alpskými serpentinami, takže točení volantem, brzdění a zrychlování jsme si užili ažaž. Posádka vpředu si pochvalovala skořepinová sedadla a aktivní podvozek, vzadu však poněkud vadily rázy od kol.
Technické údaje | |
Motor | zážehový vidlicový osmiválec DOHC |
Objem | 4163 cm3 |
Výkon | 331 kW při 8250/min |
Točivý moment | 430 N.m při 4000-6000/min |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková S tronic |
Pneumatiky | 265/35 R 19 |
Pohon | všech kol |
Nádrž | 61 l |
Rozvor | 2813 mm |
Vnější rozměry | 4719 x 1850 x 1416 mm |
Zavazadlový prostor | 0,490/1,430 m3 |
Pohotovostní/užitečná hmotnost | 1870/475 kg |
Největší rychlost | 250 (na přání 280) km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,7 s |
Spotřeba | 10,7 l na 100 km |

Vyšlo v časopisu Auto Tip 14/2012 (v prodeji od 2. července).