Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 406
Peugeot 406
Peugeot 406
Peugeot 406
12 Fotogalerie

TEST Peugeot 406 2,0 HDI (66 kW)

V roce 1995 představená čtyřistašestka prošla mírnými úpravami, které mají za následek další zlepšení už tak jednoho z nejlepších francouzských vozů. Vnější i vnitřní design má pěkné, nadčasové tvary, které se jen tak "neohledí".

Nové přední světla mají velmi zajímavý design a moderní čirou optiku. Zadní světla jsou také mírně pozměněna.

Jednou z hlavních inovací je výměna vznětového motoru 1,9 TD (66 kW) (nepřímé vstřikování paliva) za zcela nový turbodiesel 2,0 HDI (66 kW) (dodává se i silnější verze 2,0 HDI s 80 kW) s přímým vstřikováním paliva. Jak vidíte výkon zůstal stejný. Avšak spotřeba je nižší a to až o 1-1,5 l/100 km a také průběh točivého momentu je příznivější.

Interiér čtyřistašestky je kvalitně zpracován, sedadla řidiče i spolujezdce mají dobré tvarování i boční vedení. Přístrojová deska má pěkné dvoubarevné provedení (černá/šedá). Autorádio je součástí přístrojové desky, takže zloději by o něj neměli mít zájem. Příjemný je rychlý náběh topení, což u přímovstřikových dieselů bývá problém (vysoká účinnost motoru = málo tepla). Ovládání vozu je velmi snadné, nic nejde ztěžka. Kritiku si však zaslouží malý prostor nad hlavami vzadu.

Turbodiesel s přímým vstřikováním paliva do válců podává z objemu 1997 cm3 solidní výkon 66 kW. Také nejvyšší točivý moment 205 Nm/2000 ot/min není zanedbatelný. Po nastartování je hluk studeného motoru asi minutu vyšší, ale poté dojde ke zklidnění. V běžně využívaném spektru otáček (1700-3500 ot/min) je hluk pronikající od motoru velmi nízký i když je přeci jen tvrdší než u 1,9 TD. Motor poskytuje velmi dobrý tah a výkon mezi dvěma až čtyřmi tisíci otáček. Spotřeba se během testu pohybovala okolo 6,6 l/100 km, což je vzhledem k vyšší pohotovostní hmotnosti velmi dobré.

Trochu překvapivé je zpřevodování, které se oproti 1,9 TD zřejmě moc nezměnilo. První dva rychlostní stupně jsou velmi "krátké", takže slouží prakticky jen pro rozhýbání vozidla. Připomíná to zpřevodování klasických dieselů. U turbodieselů s vysokým točivým momentem již bývá zvykem "normální" zpřevodování, podobné zážehovým motorům.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Odpružení je měkčí, jak bývá u francouzských vozů zvykem. To umožňuje pohodlnou jízdu i na větší vzdálenosti. Bohužel někteří výrobci automobilů se tak upnuli na kvalitu jízdních vlastností, že zapomněli na pohodlí posádky. V tomto případě by si měli vzít s Peugeotu 406 příklad, který nabízí ideální kombinaci pohodlí a výborných jízdních vlastností.

Jako celek je Peugeot 406 2,0 HDI (66 kW) vyváženým vozem, který je především díky nízkému hluku v interiéru, nízké spotřebě turbodieselu a dobrému odpružení ideálním vozem pro časté delší jízdy.

Cena testovaného vozu je 619.900 Kč.