Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
80 Fotogalerie

TEST Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.

Úvod, pořizovací náklady

Škoda Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším autem na českém trhu a jedno z nejprodávanějších vozů v Evropě vůbec. Letos prošla faceliftem, který změnil její vzhled, výbavu i podvozek. Modernizace se letos dočkal také Peugeot 308 SW, který podle udávaných parametrů nabízí stejně velký kufr, a tak je ideální příležitost na to je proti sobě postavit a zjistit, který z nich je po faceliftu lepší. Nejprodávanější kombi v Evropě vyzývá na souboj evropské Auto roku 2014!

Proti sobě jsme postavili vozy poháněné vznětovou šestnáctistovkou. V době brojení proti naftě se sice mění preference zákazníků, v českých prodejích 308 a Octavie ale stále turbodiesely jasně dominují. Za prvních osm měsíců u nás bylo registrováno 739 naftových exemplářů 308 (oproti 265 benzinovým) a 13.379 dieselových Octavií (proti 3.439 zážehovým). A tak byl souboj konkurenčních 1.6 TDI (85 kW) a 1.6 BlueHDi (88 kW) jasnou volbou, už jen proto, že základní té-dé-íčko patří mezi nejžádanější motory u Octavie.

Francouz boduje cenou i výbavou

České zákazníky vždy zajímá nízká cena, a tak si jako obvykle v našich srovnávacích testech nejprve důkladně prostudujeme ceníky obou soupeřů. A jako ten levnější se v tomto případě ukazuje Peugeot 308 SW. S testovaným turbodieselem 1.6 BlueHDI (88 kW) sice podle ceníku stojí 530.000 korun, jenže zároveň je na něj dlouhodobě poskytována akční sleva, která cenovku srazí na 480.000 korun.

A to je v kategorii kompaktních kombíků se vznětovým motorem pod kapotou už zajímavá částka, a to i díky bohaté standardní výbavě. Ta už zahrnuje tempomat, kožený volant, palubní počítač, automatickou klimatizaci nebo hliníková kola, což jsou všechno prvky, za které se musí u Octavie Combi připlácet. A to přitom Škodovka překonává hranici půlmilionu, když 1.6 TDI (85 kW) v základní verze Ambition stojí 501.900 korun.

Octavia Combi tak dokazuje, že v základní variantě se finančně příliš nevyplatí. Výhodnější je si připlatit za model Fresh, stojící 530.000 korun, který už nabízí tempomat, zadní parkovací senzory, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla nebo multifunkční kožený volant.

Oba vozy každopádně bodují širokou nabídkou příplatkové výbavy. U obou je dnes samozřejmostí nabídka diodových světlometů, adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v pruzích nebo hlídání mrtvého úhlu. Octavia však umí i vyhřívaná zadní sedadla a volant, zadní boční airbagy nebo elektricky ovládané víko kufru, které u Peugeotu nenajdeme. U Francouze jsou naopak dostupná třeba přední sedadla s masážní funkcí nebo neobvyklý Driver Sport Pack s charakteristickou akustikou motoru nebo specificky nastaveným posilovačem řízení.

Pořizovací nákladyPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.6 BlueHDi (88 kW)1.6 TDI (85 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]Active/480.900Active/501.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]S/SS/5.000
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/SS/S
Klimatizace [Kč]automatická dvouzónovámanuální
Kola16" hliníková16" ocelová
Metalíza [Kč]14.00014.700
Mlhová světla [Kč]5.0005.000
Palubní počítač [Kč]S3.500
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]7.000-/9.200
Rádio [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]S1.600
Navigace [Kč]29.000-
Tempomat [Kč]S11.000
Volant kožený [Kč]S6.500
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč]7.5006.500
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]25.591/10.47215.028/5.248
Přední/zadní nárazník [Kč]11.115/9.6429.702/9.343
Přední blatník [Kč]4.9385.317
Čelní sklo [Kč]9.0754.528
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.356+6302.174+390
Přední/zadní tlumiče [Kč]1.800/1.1893.538/3.724
Hodinová sazba v servisu [Kč]700390
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]28.95216.270
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2 (akčně 5)/3/122/3/12
Prodloužená zárukajen vyšší rozsah krytí5/150.000 km (11.500 Kč)

Octavia Combi pak boduje z hlediska praktických prvků. Vedle síťového programu nebo dělicí sítě si lze přiobjednat stolky na zadní straně předních sedadel, sklopné sedadlo spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů nebo třeba oboustranný koberec v zavazadelníku. To Peugeot nabízí leda kolejnicový systém v kufru nebo obligátní střešní ližiny.

A nejinak je tomu ve srovnání servisních nákladů. Naprostá většina sledovaných náhradních dílů je levnější u Octavie, stejně jako náklady na servisní prohlídky.

Z hlediska záruk nabízejí obě kombi standardně dvouletou, na 308 SW se ale aktuálně vztahuje akční nabídka pětileté záruky. Ta už dále prodloužit nelze, jde však u ní navýšit rozsah krytí pomocí tří různých servisních smluv. U Octavie si lze připlatit za maximálně pětiletou záruku, omezenou na ujetí 150.000 km.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky98
Servis89
Záruky87
Průměr8,257,75

Dojem, praktičnost

Lev proti čtyřem očím

Z hlediska designu vzájemné srovnání Peugeotu 308 SW se Škodou Octavia Combi dokazuje, že modernizace každého auta šla jiným směrem. Zatímco novou přídí s opticky rozdělenými hlavními světlomety se Octavia chtěla více odlišit od zbytku nabídky mladoboleslavské značky (hlavně od Rapidu), 308 se naopak novou maskou se zakomponovaným logem výrobce více přiblížila ostatním peugeotům. Jedná se o detail převzatý z crossoverů 30085008. Tato změna spolu s novým nárazníkem však nepomohla zakrýt to, že z některých úhlů 308 SW vypadá poněkud zavalitě a neforemně.

Zatímco 308 SW zůstává více méně elegantním, avšak na poměry Francouzů poněkud usedlým automobilem, z kdysi nudné a přísně konzervativní Octavie se stalo výrazné auto. Čtyři oči sice nepadly do vkusu každému a z některých úhlů skutečně mohou vypadat zvláštně, za Octavií se ale nyní nepochybně otočí více lidí a navíc rychlá expanze „čtyřočka“ na českých silnicích dokazuje, že o výrazný vzhled je nepochybně zájem. A celkově je karoserie určitě vyváženější než u francouzského soupeře.

HODNOCENÍ DESIGNUPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Vnější vzhled78
Vnitřní vzhled87
Zpracování88
Ergonomie68
Konektivita89
Průměr7,408,00

Je modernější lepší?

Naopak uvnitř si obě auta roli konzervativce a liberála prohodila. O interiéru peugeotu s koncepcí i-Cockpit byly popsány již stovky papírů, přesto jej nelze nezmínit. V případě 308 je použita „první“ generace i-Cockpitu (ta druhá, vylepšená je v 3008/5008), která zkrátka má své mouchy.

Neříkám, že si na toto řešení s vysoko umístěným přístrojovým štítem, malým volantem a minimalistickým středovým panelem nelze zvyknout, jenže já osobně preferuji, když si do auta sednu a okamžitě se s ním sžiju. V takovém autě se cítím mnohem příjemněji než v tom, ve kterém neustále něco hledám.

A to Peugeot zkrátka nedokáže, protože jen seřízení sedadla a volantu tak, abyste dobře viděli na přístrojový štít, není otázkou pár sekund, ale několika minut, po nichž ale stále nebudete spokojeni a část ukazatelů kvůli věnci volantu prostě neuvidíte. Nebo budete mít volant nepříjemně nízko. Matoucí je i otáčkoměr orientovaný proti směru ručiček a vyšší postavy nemají tolik po ruce ani 9,7“ dotykový displej. To zvlášť zamrzí kvůli tomu, že naprostá většina ovladačů je umístěna do něj, a to včetně nastavení ventilace. Ještě že se u „druhé“ generace i-Cockpitu na problematické ergonomii aspoň trochu zapracovalo, když na budíky je díky zploštělému volantu lépe vidět a středový panel obohatilo více konvenčních tlačítek...

Naopak v Octavii se zkrátka posadíte za volant a s trochou nadsázky můžete okamžitě jet, protože se okamžitě zorientujete a jednotlivé ovladače máte logicky umístěné tam, kde je očekáváte. A to je ve výsledku mnohem důležitější fakt než to, že palubní deska 308 SW ve srovnání s Octavií Combi vypadá o hodně moderněji a vlastně i luxusněji. Takové výplně dveří působí u Francouze rozhodně hodnotněji.

 

 

A Peugeot se do jisté míry prokázal jako trendmaker, když Škodovka podobně jako on použila multimediální systém s dotykovými plochami, bez konvenčních tlačítek. V tomto případě jde ale jen o vrcholnou, 9,2“ verzi Columbus, k dispozici jsou i multimediální systémy s menšími obrazovkami a konvenčními tlačítky. A navíc také u Columbusu zůstávají zachována konvenční tlačítka třeba pro ovládání klimatizace.

A s těmi se pracuje přece jen lépe, protože v peugeotu občas řešíte, že displej nereaguje tak rychle, jak byste si přáli. A navíc graficky zobrazená tlačítka jsou hodně malá, což spolu se složitějším ovládáním práci se systémem ztěžuje. To Octavia nabízí rychlejší reakce a jasnější obraz, přesto dojem kazí jeden detail – přibližování mapy pomocí otočného ovladače bylo zkrátka jednodušší než dnes, kdy je k tomu potřeba jít do menu. Díky nižšímu umístění pak displej octavie není tolik na očích jako v 308, jenže zase je lépe po ruce a řidič se po něm nemusí tak natahovat.

Ve výsledku lepší je i volant Škodovky se svým větším průměrem, maličký volant 308 SW si sice užijete v zatáčkách, v nichž se budete cítit jak závodník WRC, na delších cestách je ale takové řešení únavné. Naopak hlavice řadicí páky padne do dlaně lépe v peugeotu, navíc je díky vyvýšené pozici krásně po ruce, její hliníkový dekor ale v zimě studí do ruky. Více se nám líbily i přední sportovní sedačky peugeotu (dodávané od stupně Allure), mají sice tvrdší opěradlo, disponují ale parádním bočním vedením a hezky dlouhým sedákem.

Octavia Combi pak ve srovnání s 308 SW jasně boduje z hlediska vnitřního prostoru. Zatímco v Octavii se s výškou 183 centimetrů „za sebe“ posadím bez problémů a se slušnou rezervou, v 308 SW už mám kolena povážlivě blízko předním sedadlům. Ještě že jsou poctivě vybrány, aby cestujícím zvětšily životní prostor. Každopádně se ukazuje, že delší rozvor Peugeotu (2.730 mm proti 2.686 mm) není vše vypovídající o vnitřním prostoru. A také nad hlavou je výrazně méně místa než u českého kombíku, za což mimo jiné může příplatková panoramatická střecha. Ani Octavie ale není bez chyby, její sedák by mohl být umístěn výše.

HODNOCENÍ INTERIÉRUPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Prostornost79
Přední sedačky87
Zadní sedačky78
Kufr99
Variabilita89
Průměr7,808,40

Vyrovnaný boj kufrů

U kombíků vždycky hraje důležitou roli zavazadlový prostor a v této oblasti je to mezi 308 SW a Octavií Combi vyrovnaná partie. Udávaný objem je shodný, činí 610 litrů, jenže u Octavie toto číslo platí jen pro verzi bez rezervního kola. S ním se sníží o 22 litrů, zatímco u 308 SW je tato hodnota platná vždy. Dojezdová rezerva je dodávaná již v základu.

Peugeot navíc boduje i po přeměření, základní plocha vytyčená podběhy a roletkou je širší, delší i vyšší než u Octavie (viz tabulka). Škodovka nahání objem velkými kapsami za podběhy a hlavně dvojitou podlahou. Když jí umístíte do dolní polohy, najednou máte o 11 centimetrů vyšší prostor, zatímco pod podlahu 308 SW se vejdou jen drobnosti. Výhodou 308 SW je i nižší nakládací hrana, takže se při nakládání tolik nenadřete. Jenže samotný průchod je větší u Octavie, a tak sem v případě potřeby naložíte rozměrnější náklad. Mezi její výhody navíc patří rovněž 12V zásuvka v kufru, háčky na nákupní tašky nebo osvětlení, které po vyjmutí slouží jako baterka. Na to Francouz umí odpověď leda tak kolejnicovým systémem, chybí mu dokonce i háčky.

Zadní sedadla lze v obou autech sklopit, aniž by vytvořila nějaký schod, vytvořená plocha ale v Octavii zůstává lehce nakloněná, zatímco v 308 je skutečně rovná. Širší část sedadel se v případě Octavie sklápí vpravo, naopak u Peugeotu vlevo, výhodou Škodovky je větší průvlak na lyže.

Nesporným plusem Octavie je pak dostatek odkládacích prostorů v kabině. To v Peugeotu si řidič pořádně nemá kam dát telefon (když ho dáte do místa před řadicí pákou, zakryjete si ovládání vyhřívání sedadel), ideální není ani pouhý jeden (a navíc malý) držák na nápoje v prostoru mezi předními sedadly. Také kapsy ve dveřích jsou větší u boleslavského kombíku.

Srovnání zavazadelníkůPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Objem (l)610/1660588 (610*)/1740
Délka zavazadelníku (cm)106105
Šířka zavazadelníku mezi podběhy (cm)105100
Výška zavazadelníku po plato (cm)4847
Průchodnost zavazadlového prostoru, výška x šířka (cm)72 x 10286 x 103
Výška dolní hrany kufru (cm)59/18862/189
Průchozí výška pod 5. dveřmi (cm)188189
*bez rezervního kola

Motor, jízda

Šestnáct proti šestnácti

Přestože se preference zákazníků pomalu mění, nabídka vznětových agregátů u obou kombíků stále zůstává poměrně široká, u Škodovky čítá tři motory v šesti různých kombinacích pohonu a převodovky a u Peugeotu dokonce čtyři jednotky (v šesti kombinacích převodovek). V případě Octavie Combi je základem 1.6 TDI o výkonu 85 kW, kterému v nabídce Peugeotu odpovídá 1.6 BlueHDi s 88 kW. K dispozici je i slabší varianta této jednotky se 73 kW, zatímco nově vyvinutý čtyřválec 1.5 BlueHDi (96 kW) bude teprve na český trh uveden. A tak porovnání šestnáctistovek s 85, respektive 88 kW, bylo jasnou volbou.

Při testování se ukázalo, že pro běžné, pohodové užívání oba motory plně stačí. Obzvlášť BlueHDi má nečekaný elán nejen při pohybu ve městě, ale také na dálnici, což se potvrzuje i po přeměření dynamiky. Důvod nehledejme ve vyšším výkonu, jako spíše ve výrazně vyšším točivém momentu. Zatímco 1.6 TDI poskytuje 250 N.m, od 1.6 BlueHDi se dočkáte dokonce rovných 300 N.m. Tento rozdíl se nejvíce projevuje ve vyšších rychlostech, v nichž je znatelně živější než Octavie.

Francouzský čtyřválec má ale výraznější turbodíru. Do nějakých 1750 otáček je prakticky mrtvý, aby pak citelně zatáhl a silně pokračoval až k nějakým 3800 otáčkám, v nichž už zase postupně ubývá na síle. Navíc se mu v takových otáčkách příliš nelíbí a nenechá se dál vytáčet. To ovšem platí i pro šestnáctistovku v Octavii, která má ale lineárnější charakter bez takového kopance od turba. Její síla postupně roste od 1500 otáček a graduje v nějakých 3700 otáčkách. Moc ale motor nedržte nad volnoběhem, vedle apatie se do 1500 otáček projevuje ne moc příjemným duněním. Jadrný naftový tón dává najevo i Peugeot, jeho motor je ale lépe odhlučněn, v nízkých otáčkách tolik neduní a celkově se jeví kultivovaněji než TDI. Musí se však zahřát, protože za studena dieselové vrčení uslyšíte v obou autech.

Dynamické měřeníPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
PneumatikyMichelin Pilot Sport 4Dunlop Sport Maxx RT
Rozměr pneumatik225/45 R17225/45 R17
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS RS (80-120 km/h) [s]7,0/9,78,2/13,1
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h21002400
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]45,4/86,1/126,248,4/87,2/124,2

Vliv na rozdílný elán obou agregátů má i převodovka. Octavia používá pouze pětistupňovou převodovku s delšími stupni, zatímco 308 SW se už spoléhá na šestikvalt, jehož výhoda se projevuje hlavně na dálnici. Při 130 km/h Peugeot točí 2100 otáček, zatímco škodováckých 2400 otáček je už poměrně slyšet.

Pokud byste pak od Peugeotu očekávali, že jeho řazení bude „francouzsky“ gumové, budete mile překvapeni. Převodovka funguje dobře a až na lehké zadrhávání při posunu páky přes neutrál pracuje precizně. Jako ještě preciznější a navíc s příjemným mechanickým gripem se nám ale přece jen zdálo řazení v Octavii. Jen škoda těch pěti stupňů...

V obou případech jsme však byli nadšeni ze spotřeby, která je nízká nejen na papíře, ale také v reálném prostředí. Dá se říci, že u obou aut je shodná a záleží jen na jízdním stylu, protože za různých situací se lišila maximálně o pár desetin litru. Z dlouhodobého hlediska se tak dá u obou aut srazit průměr pod pět litrů, na dálnici jsme s oběma jezdili zhruba za 5,5 litru, zatímco ve městě jsme se pravidelně vešli do sedmi.

HODNOCENÍ MOTORUPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Zrychlení89
Pružnost97
Spotřeba udávaná109
Spotřeba v testu99
Odhlučnění motoru87
Průměr8,808,20

Jistota proti pohodě

Jakožto rodinně orientované automobily nejsou 308 SW a Octavia Combi zrovna autem pro rychlé krouhání zatáček, pokud byste ale měli hledat to, za jehož volantem se budete cítit jistěji, bude to Škodovka. V zatáčkách je ve srovnání s Peugeotem výrazně jistější, potěší i slušné řízení nebo fakt, že elektronika tolik do jízdy nemluví.

Je to ale vykoupeno tvrdším podvozkem, který by navíc mohl být lépe odhlučněn. Hlavně na pražských kočičích hlavách si budete přát, aby práce tuhé zadní nápravy nebyla tolik slyšet. V tomto ohledu je jasným vítězem Peugeot, oba zkoušené vozy přitom obouvaly pneumatiky stejných rozměrů (225/45 R17).

Peugeot 308 SW nepochybně lépe filtruje jednotlivé nerovnosti a ani jeho podvozek není za běžné jízdy tolik slyšet, a to přestože také vzadu používá torzní příčku. Při ostřejším průjezdu zatáčkami ale znervózní a do jízdy začnou promlouvat elektroničtí asistenti. A nelíbí se nám ani to, že na příčných nerovnostech zadní náprava Francouze odskakuje. Francouzský kombík by mohl zapracovat i na svítivosti základních halogenových světel, naopak aerodynamické odhlučnění je u něj v pořádku. Stejně tak automatické přepínání tlumených a dálkových světel funguje vcelku spolehlivě bez ozařování protijedoucích vozidel.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
Ovladatelnost79
Komfort odpružení98
Odhlučnění podvozku86
Řízení89
Řazení88
Brzdy88
Průměr8,008,00

Závěr

Závěr

V dnešním srovnání se nám sešly dva kompaktní kombíky s obřím zavazadlovým prostorem, Peugeot 308 SW a Škoda Octavia Combi. Hodně místa na bagáž ale není to jediné, na co zákazníky lákají.

 

V případě Peugeotu je nepochybně bohatá základní výbava, nabízející za slušnou cenu tempomat, dvouzónovou klimatizaci nebo kožený volant, za které se u Škodovky musí připlácet. Plusem je i dobré odhlučnění, slušný komfort nebo úsporný motor 1.6 BlueHDi (88 kW), který zároveň poskytuje slušnou sílu.

 

Pokud vám ale nesedne interiér i-Cockpit, bude se vám s Peugeotem žít těžce, protože na maličký volant, vysoko umístěný přístrojový štít nebo ovládání prostřednictvím dotykového displeje se nezvyká snadno. A pak je tu ve srovnání s Octavií stísněný interiér, který je daní za obří zavazadelník s objemem 610 litrů.

 

 

To uvnitř Octavie je místa dost, potěší také větší odkládací prostory, stejně jako praktické prvky v kufru na uchycení zavazadel. Motor 1.6 TDI (85 kW) je pak stejně úsporný jako v Peugeotu, jeho nevýhodou je ale dunění v nízkých otáčkách a hlavně kombinace s pětistupňovým manuálem. V dnešní době by už to šestku zkrátka chtělo, stejně jako lépe odhlučněný podvozek.

 

Ve výsledku to tedy byl hodně těsný souboj, který nakonec vyhrála Škoda Octavia Combi. Kdyby však Peugeot 308 SW měl prostornější interiér a intuitivnější ovládání, mohlo být všechno jinak.

SHRNUTÍ HODNOCENÍPeugeot 308 SWŠkoda Octavia Combi
POŘIZOVACÍ NÁKLADY8,257,75
DESIGN7,408,00
INTERIÉR7,808,40
MOTOR8,808,20
JÍZDNÍ VLASTNOSTI8,008,00
CELKOVÝ PRŮMĚR8,058,07

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi (88 kW)

Nejlevnější verze modelu420.000 Kč (1.2 PureTech/81 kW Active)
Základ s testovaným motorem480.000 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW Active)
Testovaný vůz bez příplatků520.000 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW Allure)
Testovaný vůz s výbavou598.000 Kč (1.6 BlueHDi/88 kW Allure)

Plusy

  • Bohatá základní výbava

 

  • Obří zavazadlový prostor

 

 

  • Slušný komfort odpružení

 

 

  • Živý a úsporný motor

 

Minusy

  • i-Cockpit není pro každého

 

  • Omezený vnitřní prostor

 

 

  • Uskakování na nerovnostech

 

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI (85 kW)

Nejlevnější verze modelu437.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Active)
Základ s testovaným motorem501.900 Kč (1.6 TDI/85 kW Active)
Testovaný vůz bez příplatků612.900 Kč (1.6 TDI/85 kW Style)
Testovaný vůz s výbavou743.900 Kč (1.6 TDI/85 kW Style)

Plusy

  • Přesné řazení

 

  • Prostorná kabina

 

 

  • Obří zavazadelník

 

 

  • Jízdní vlastnosti

 

Minusy

  • Hlučný motor

 

  • Hluk od podvozku

 

 

  • Chudá základní výbava

 

Foto: Petr Homolka

ModelPeugeot 308 SW 1.6 BlueHDi (88 kW)Škoda Octavia Combi 1.6 TDI (85 kW)
Cena základní sestavy 520 000 Kč612 900 Kč
Cena testované sestavy 598 000 Kč743 900 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 15601598
Zdvihový objem (ccm): 88 / 350085 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750 - 0250 / 1500 - 3200
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): 0 / 0 - 00 / 0 - 0
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 0 / 00 / 0
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 00
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.710.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.7 / 3.5 / 3.94.6 / 3.8 / 4.1
Emise CO2: 102 106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1660610 / 1740
Objem nádrže (l): 5350
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 5301252 / 645
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi (88 kW) schema
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45854667
b) šířka (mm): 18041814
c) výška (mm): 14721465
d) rozvor (mm): 27302686
e) rozchod vpředu (mm): 15591549
f) rozchod vzadu (mm): 15531540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9701040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900980
k) šířka vpředu (mm): 14801470
l) šířka vzadu (mm): 14501470
Délka sedáku vpředu (mm): 480490
Délka sedáku vzadu (mm): 470440
Výška opěradla vpředu (mm): 630630
Výška opěradla vzadu (mm): 640650
Místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno