TEST Nio ET5 Touring – Houstone, máme problém!
Atraktivní elektrický shooting brake z Číny ukazuje, jak obrovský kus automobily z druhé nejlidnatější země v posledních letech urazily. Na druhou stranu Nio ET5 Touring trpí některými nedostatky, které bude nutné ještě odstranit.
Design, interiér
Spousta z nás o drtivé většině čínských automobilek ani neslyšela. Není divu. Většinou totiž vznikly až v posledních letech. Za vzestupem tamního automobilového průmyslu stojí téměř globální rozhodnutí v následujících dekádách zcela přepřáhnout na elektromobilitu. V Číně byli v tomhle ohledu velmi prozřetelní, když na bezemisní vlnu nastoupili o několik let dříve než zbytek světa. Tedy s výjimkou v podobě americké Tesly, která se s čínským gigantem BYD přetahuje o pozici největšího výrobce elektrických aut na světě.
Kde se vzalo, tu se vzalo
Nio má v rámci roztodivných názvů čínských výrobců jednoduše vyslovitelný a univerzální název. Společnost byla založena v roce 2014 jako NextEV, o dva roky později přišlo přejmenování na zmíněné Nio. To se celosvětově proslavilo především konceptem vyměnitelných trakčních akumulátorů, které nemusíte vlastnit, ale pouze si je pronajímáte. S elektromobilem tudíž stačí zajet do jedné z výměnných stanic, předem se nahlásit, a během několika málo minut vyjíždíte „s plnou nádrží“. V takovém případě se praktičnost elektrického auta vyrovná těm se spalovacími motory.
Tahle technologie je zatím ovšem v plenkách a takových výměnných stanic je zatím pomálu, minimálně v českých podmínkách se proto jen tak nerozšíří. Proto na testované Nio ET5 Touring budu pohlížet jako na klasický elektromobil se všemi jeho nedostatky a přednostmi.