Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz S 450d 4Matic L
Mercedes-Benz S 450d 4Matic L
Mercedes-Benz S 450d 4Matic L
Mercedes-Benz S 450d 4Matic L
76 Fotogalerie

TEST Mercedes-Benz S 450d 4Matic L – A opravdu ho musím vracet?

Marek Bednář

Vrcholný model nejen značky Mercedes-Benz, ale dost možná celého automobilového průmyslu mi dělal společnost skoro tisíc kilometrů, z nichž každý byl okouzlujícím způsobem luxusní, ale zároveň přirozený. Jsou detaily, které bych vylepšil, ale přesto třída S W223 s třílitrovým turbodieselem patří k autům, s nimiž bych neměl problém jezdit do konce života.

Design, interiér

Sonderklasse současné generace, označené W223, se prodává už od roku 2020  –  pět let. Znamená to, že je ve druhé polovině svého životního cyklu. Na to, posadit se za její volant, jsem si tedy musel docela dlouho počkat. Ovšem, stálo to za to tak moc, že vlastně ani nevím, kde začít.

Od designu? Ten už viděl každý mockrát, že mi budou chybět přední mlhovky, je nasnadě, a že vzadu tvoří obrysovky desítky malých tyčinek, které připomínají lucerny, ukážou fotky. Výsuvné kliky taky nejsou novinkou a “zaměřovač” na přídi mají velké mercedesy odnepaměti.

Tak od interiéru? Do třídy S si zatím naštěstí můžete pořídit palubní desku, která nevypadá jako žehlicí prkno s rozházenými displeji. Dokonce tu není ani neskutečně nadužívaná “fošna displejů”, sdružující přístrojový štít a centrální displej do jednoho panelu, který vypadá u všech značek úplně stejně.

Nebo od detailů techniky, jako že přední HD matrixy jsou nejlepší, s jakými jsem jel snad od doby, co mě ohromily intelliluxy s desítkami tisíc pixelů na faceliftovaném Opelu Insignia, a že se tohle auto umí doslova naklápět do zatáček a i díky tomu polykat stovky kilometrů, jako byste jeli jen na nákup?

Mercedes-Benz S 450d 4Matic LMercedes-Benz S 450d 4Matic L | auto.cz/David Rajdl

Musíme dát těm myšlenkám nějaký řád, takže začnu třeba od barvy, nečekaně pastelové, nikoliv metalické. Komu připomíná 70. léta minulého století, není daleko od pravdy. Kdysi se jmenovala Chinablau, dnes konfigurace vozu říká “modrá Vintage”; samozřejmě jde o lak ze vzorníku Manufaktur, který přijde na nějakých 119 tisíc.

Spousta peněz? Teprve začínáme, ale vydržte. Dokud jsme venku, všimněte si stříbrných kol s tak velkou spoustou paprsků, že se mi je nechce ani počítat. Něco takového dnes taky neuvidíte, většina kol je černá a má paprsky alespoň na koncích tlusté ve snaze o zmenšení aerodynamického odporu. A nejsou takhle krásná.

Chrom? Samozřejmě  –  vpředu, po stranách i vzadu v liště mezi lampami. Jejich obrysovky jsem zmiňoval, dodám, že mám radost z párových a dobře viditelných couvaček a že tu těžko najít nějaký charakteristický světelný podpis. Pokud mercedesům rozumíte, “esko” podle linek tvořených tečkami poznáte, ale na první pohled světla nekřičí “jsem Mercedes-Benz!” A to je dobře  –  kdo o sobě potřebuje do světa něco vyřvávat, může si koupit třeba něco od Mansory.

Interiér dražší než vaše octavia

Když už jsme u toho vyřvávání, co ta žlutá kůže v interiéru? Takovéhle barvy jsou přeci doménou aut, která na sebe strhávají veškerou pozornost tím hlasitým způsobem… Ke světle modré karoserii se však žlutá kůže náramně hodí. Jen černý střed volantu působí trochu jako pěst na oko  –  ale Mercedes-Benz vám ho klidně dá taky do žluté. Za patřičný obnos.

Ach ano, peníze. Jestli vám přišel lak drahý, něčeho se chyťte  –  interiér je za 865.762 korun navíc ke standardu. Ne, není tam překlep, sečtěte si to na konci ze seznamu výbavy, fakt skoro 900 tisíc. Sada Busines Class, jejíž součástí jsou třeba i bezdrátová sluchátka pro zadní cestující, elektrické rolety, audio Burmester 4D nebo podavače bezpečnostních pásů vzadu stojí přes půl milionu. sada Manufaktur skoro 300 tisíc a ty zbylé drobné  –  asi 35 tisíc  –  je lednička do zavazadelníku.

Ta je mimochodem vážně zajímavá. V kufru docela překáží, ale dá se velmi snadno vyndat a můžete ji nechat v garáži, pokud třeba jedete “eskem” na lyže; připevňuje se totiž k průvlaku pro dlouhé předměty.

Není tedy třeba se rozhodovat mezi praktičností třímístné lavice a komfortem ledničky či elektrických zadních křesel, a to v krátké ani dlouhé verzi třídy S. De iure jsou vzadu obě verze třímístné, i když zvolíte elektricky nastavitelná, ventilovaná a vyhřívaná křesla na strany. Jedinou věcí navíc je třetí pás pro prostřední nouzovou sedačku, jejíž opěradlo je ale stejně pořád sklopené pro lepší pohodlí těch na kraji a přístup k tabletu či právě do ledničky.

Mercedes-Benz S 450d 4Matic LMercedes-Benz S 450d 4Matic L | auto.cz/David Rajdl

Co všechno umí tablet, resp. displeje zezadu předních opěradel? No, všechno. Můžete si sem připojit mobil a poslouchat hudbu ze zmíněných sluchátek, anebo ji nastavit do celého auta. Stejně tak tu lze ovládat třeba ambientní osvětlení. Můžete sledovat televizi či youtube, hrát hry nebo brouzdat internetem. Nebo můžete řidiči nastavit cíl do navigace, z pravého zadního místa ovládat levé zadní okno či roletky i fyzickým tlačítkem na dveřích, nebo si odsunout přední pravou sedačku a vyklopit opěrku nohou, chcete-li se natáhnout.

Božsky komfortní i za volantem

Jakkoliv jsou zadní místa blízká dokonalosti, já potřebuju v rukou volant. Těší mě tedy, že řidič má  –  snad kromě roletek  –  k dispozici veškerý komfort, který by mohl potřebovat. Čalounění sedaček samotné je sice trochu tvrdší, ale vynahrazuje to polštářek na hlavové opěrce. Ten jsem zprvu chtěl sundat, ale po chvilce jsem si na jeho měkkost zvykl.

Stejně jako na přifukování bočnic opěradla do zatáček, které je i na nejnižší úroveň docela silné. Vyhřívání funguje rychle a kromě volantu zahrnuje i loketní opěrky, a to i vzadu; to jsem pro své místo vypnul. Samozřejmě, že to jde ovládat individuálně pro každou sedačku.

Líbí se mi, že mám všechno na dosah, ale zároveň je tu pocitově spousta místa. Nohy mám hezky natažené k pedálům, elektricky nastavitelný volant má slušný rozsah. Palubní deska nepůsobí příliš mohutně a její dřevěné obložení vypadá opravdu hezky; škoda že není i na přední části středového tunelu. Na druhou stranu, dekl pod displejem mám stejně pořád otevřený, neboť jsou pod ním držáky nápojů a bezdrátová nabíječka.

Centrální displej má pár chytrých detailů. Je tu jedna ikonka k vypnutí “eurohlásítka” rychlosti v levém horním rohu. Stejně snadno se dostanete do Androidu Auto, ale vestavěná navigace má dopravní data opravdu špičková, takže ho vlastně tolik nepoužívám. Naopak seřizovat jas, pokud vám nesedí ten automatický, je složité  –  musíte hluboko do menu.

Nevýhodou je taky poměrně složité nastavování hlasitosti. Na volantu je pouze dotykové, nechcete-li rádio úplně vypnout, a chybí kolečko, takže musím sáhnout ke spolujezdci na panel pod displejem a tam mačkat jeden z konců stupnice. A konečně, displej je poměrně nízko, což je sice designově skvělé, ale musím k němu poměrně hluboko sklápět zrak.

Když už jsme u displejů, zmíním head-up. Jeho funkce rozšířené reality pořád není úplně dokonalá, lehce mě tahá za oči (stejně jako funkce 3D přístrojového štítu) a na dálnici ukáže odbočení stejně jako ve městě, místo aby naváděla v jízdních pruzích. Rozšířená realita se nicméně dá vypnout a kdyby vám vadily i další informace v čelním skle, kterých je docela dost, HUD se dá nastavit tak, že bude ukazovat pouze rychlost.

Líbí se mi také však možnost přihlásit se do auta otiskem prstu skrz čtečku na tomtéž panelu. Má to smysl, protože Mercedes-Benz má snad nejlepší, nejlépe fungující systém uživatelských profilů spolupracujících s mobilní aplikací, které jsem zkusil. Buď jste hlavním uživatelem a přidáváte ostatní, nebo se necháte přidat a následně si vůz z cloudu stáhne veškeré osobní nastavení. Skrz mobil taky můžete ovládat nezávislé topení. A v patřičně vybavených autech, tohle “esko” nevyjímaje, vám taky přijde upozornění, když vám někdo na parkovišti odře auto. I mírný otřes aktivuje kamery a na záznamu bývá vidět registrační značka hříšníka.

Mercedes-Benz S 450d L - Naměřené rozměry zavazadelníku
Délka u podlahy/za lednicí1.100/650
Šířka mezi podběhy810
Výška528

Motor, jízdní vlastnosti

Třída S je samozřejmě v interiéru a jeho detailech naprosto vynikající a mohli bychom tady být týden a všechny bychom neprobrali dostatečně. K důvodům, proč jsem se na ni opravdu těšil, však patřil i plán cesty na chalupu. To jsou nějaké tři stovky kilometrů, na kterých auto zakusí všechno od hladké dálnice přes klasickou okresku, rozbitou cestu mezi poli a dlažební kostky až po extrémně nekvalitní povrch městských ulic s propadlými kanály.

Je to totiž auto, které si koupíte, pokud se vám nechce létat. Umí polykat kilometry jako skoro nic jiného. A právě nejsilnější nafta, třílitr verze 450d o výkonu 367 koní (daších 23 má startér-generátor mild hybridního systému) a točivém momentu 750 Nm, se na takové cestování hodí opravdu skvěle.

Trochu neplánovaně vyrážím až v sobotu ráno místo pátku večer  –  ale o to dřív, aby byly ještě prázdné silnice. Startovacím tlačítkem probouzím strojovnu k životu, auto se lehce zhoupne, lehce zachvěje, aby dalo najevo, že není elektromobilem. Pravou páčkou pod volantem řadím D (nejlepší umístění voliče je místo páčky stěračů, ale musí to být páčka, ne ta otočná věc jistého německého koncernu, opravdu je to velký rozdíl… ale možná jen pro detailisty, jako já) a vydávám se na cestu.

Hned zkraje ale musím opatrně  –  natáčení zadní nápravy do 10° je sice skvělé, ale musíte se s ním naučit. Při podélném parkování jsem v prvních dnech za volantem tohoto korábu jako žák autoškoly  –  odřít kola je nebezpečně snadné. Můžete si ale pomoci zapnutím režimu pro mycí linku, který natáčení zadních kol omezí, anebo použitím autonomního parkovacího asistenta, který dokáže sám vmanévrovat do místa i z něj vyjet ven.

Je jedno, na jakou rychlost nastavíte na dálnici tempomat, komfort je pořád špičkový a aerodynamický hluk se začne jemně připomínat až v rychlostech, o kterých se ve slušné společnosti nemluví. To ale člověk tak nějak čeká. Zajímavější je aktivní asistent řízení, který umí sám  –  úplně sám, nemusíte ani dávat blinkr  –  změnit jízdní pruh, např. aby předjel pomalejší vozidlo. Jenže aby se aktivoval, napřed to pomalejší vozidlo musíte dojet a ze své původní rychlosti docela dost zpomalit, což je nepohodlné. Takže po vyzkoušení beru vždy přejetí do svých rukou. Přesněji, svýma rukama aktivuji samočinné přejetí zapnutím blinkru.

Do zatáček jako letadlo

Když dálnice před Vysokým Mýtem skončí, nastupuje nejlepší příplatek tohohle auta  –  podvozek E-Active Body Control za 197 tisíc. Umí totiž vůz naklonit do zatáčky tak, aby na osádku nepůsobily horizontální odstředivé síly tak výrazně. Už jsem naznačoval, že tohle auto je něco jako soukromé letadlo?

V závislosti na jízdním režimu se tenhle systém chová vždycky trochu jinak. Vždycky pracuje s natočením volantu i mapovými daty, ale pochopitelně mi v žádném režimu neumí číst myšlenky. Standardním a komfortním módem je pro něj Curve, který ale vůz sklápí na můj vkus o zlomek sekundy později, než bych chtěl. Zkouším tedy režim Sport, kdy je naklápění pocitově intuitivnější, dřívější.

V obou módech však, když nad tím naklápěním přestanu přemýšlet a prostě likviduji zatáčky rychleji než v kdejakém ostrém hatchbacku, cítím spíš až návrat do vodorovné polohy na výjezdu ze zatáčky, nikoliv to naklopení. Je to přesně tak božsky komfortní, jak to zní, a ani pro zadní pasažéry to není nepřirozené, nepříjemné či cokoliv na ten způsob.

Mercedes-Benz S 450d 4Matic LMercedes-Benz S 450d 4Matic L | auto.cz/David Rajdl

Nakousl jsem rychlost jízdy. Prodloužené “esko” s třílitrovou naftou a se mnou za volantem váží dost přes 2,2 tuny, ale důstojná síla motoru s ním hýbe jako s pírkem. Díky mamutímu točivému momentů nemusí sametový devítikvalt tak často podřazovat, i když přidám víc plynu.

Ladění převodovky upřednostňuje ve všech jízdních režimech komfort, což k tomuto autu dokonale sedí. Díky 750 newtonmetrům je skoro jedno, jaké máte otáčky, takže lze motor držet v oblasti jeho nejvyšší efektivity. Výsledkem je spotřeba 7,8 l/100 km a s tím není problém ani 65l nádrž, na německý dálniční křižník papírově dost malá. Vždycky se vám totiž začne chtít na toaletu dřív, než motor nádrž vyprázdní. A já se vůbec nedivím, že právě tahle motorizace je v Česku u třídy S zákaznicky nejoblíbenější.

Video placeholder
INKAS Mercedes-Benz S • INKAS Armored Vehicle Manufacturing

Silnici žehlí, krásně svítí

A co komfort podvozku kromě naklápění? Prvotřídní. Nedokáže se sice vyhnout občasnému zachvění, které je vzduchovým podvozkům vlastní, ale když se přiblížíte k retardéru pomalu, dokáže ho téměř stoprocentně vyžehlit. Perfektně zvládá terénní vlny ve vysoké rychlosti, nerovné kostky sem tam s betonovým panelem i okresku hrbolatou jak puberťákova tvář.

Mercedes-Benz S 450d 4Matic LMercedes-Benz S 450d 4Matic L | auto.cz/David Rajdl

Neméně božsky fungují světlomety, které prostě můžete nechat pořád na Auto a vůbec se o ně nestarat. Vůz velmi dobře vidí protijedoucí kamiony na dálnici a vystíní je, také perfektně přisvěcuje zatáčky i les kolem, abyste viděli, zda se tam neskrývá nějaká srnka, připravená vám rozlámat přední nárazník. 

Dvě věci, které bych světlometům vytkl, je jednak absence ostřikovačů a jednak, že vozu nemůžu nějak říct, že je lehká mlha. Takový spíš opar, který  –  zejména za tmy  –  neznamená nutnost použití zadních mlhovek, protože obrysovky jsou vidět dostatečně, ale v němž chcete vypnout dálková světla za zachování adaptivity tlumených, protože odraz “dálek” od kapiček vody ve vzduchu je nepříjemný. Nějaká, řekněme, světla do špatného počasí  –  kdyby tahle funkce aut již zmíněného německého koncernu vypnula automatické dálky.

Zajímavou funkcí je také nasvícení prostoru kolem vozu. Vespod zrcátek jsou poměrně silná světla, která prostě posvítí vedle auta, abyste lépe viděli při manévrování. Napravo to je vidět jen v kamerovém systému, nalevo to ale vidíte i oknem a je to velmi příjemné.

KonkurenceAudi A8 LBMW 740dLexus LS
 50 TDI Quattro740dLS 500h
Motor3.0 V6 TDI3.0 I6 d MHEV3.5 V6 HEV
Zdvihový objem [cm3]2.9672.9933.456
Největší výkon [kW/min]210/3.500-4.000220/-264/-
Točivý moment [N.m/min] 600/1.250-3.250650/1.500-2.500neuveden
Převodovka8st. aut.8st. aut.vícestupňová hybridní
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,95,85,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,16,1-6,89,3-9,5
Emise CO2 [g/km]185160-178211-218
Objem zavazadlového prostoru [l]505/-540/-430/-
Pohotovostní/celková hmotnost [kg]2.160/2.7102.255/2.8952.270-2.395/2.800
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu [kg]2.300/7502.100/750-
Rozměry d x š x v [mm]5.320 × 1.945 × 1.4895.391 × 1.950 × 1.5445.235 × 2.160 (se zrcátky) × 1.460
Rozvor [mm]3.1283.2153.125
Cena od [Kč]2.982.9003.042.0002.900.000

Závěr

Jsou auta, kterým by člověk dal šest, ba sedm hvězdiček, i když všechna ostatní můžou dostat nanejvýš pět. Auta, která člověku  –  jezdícímu každý týden s něčím jiným a zbožňujícímu tu variabilitu, ty možnosti  –  sednou do noty tak dokonale, že by si dokázal představit s nimi jezdit po zbytek života. Auta, která by prostě nejradši v pondělí ráno nevrátil a nechal si je. 

Sebejistota v jakékoliv rychlosti na jakékoliv silnici, téměř dokonalý komfort a všechno ostatní, o čem jsem se rozepsal jako málokdy jindy, činí z třídy S přesně jedním z těchto aut. Jenže bohužel nemůžu místo klíčku v pondělí ráno předat Mercedes-Benzu pět milionů, takže mi nezbývá, než se těšit, až se za volant “eska” dostanu příště.

Plusy

  • Naklápění do zatáček
  • Odhlučnění
  • Komfort předních sedaček
  • Komfort a variabilita zadních sedaček

Minusy

  • Třes podvozku na některých typech nerovností
  • Dotykové ovládání hlasitosti a tempomatu na volantu

Nejlevnější verze modelu3.108.490 Kč (S 350d L, 247 kW, 9st. aut., RWD)
Základ s testovaným motorem3.418.250 Kč (S 450d 4Matic L, 287 kW,  9st. aut., AWD)
Testovaný vůz bez příplatků3.494.551 Kč (S 450d 4Matic L AMG Style Ed., 287 kW,  9st. aut., AWD)
Testovaný vůz s výbavou4.804.989 Kč (S 450d 4Matic L AMG Style Ed., 287 kW,  9st. aut., AWD)

Mercedes-Benz S 450d 4Matic L
Cena základní sestavy
3 494 551 Kč
Výbava základní sestavy
Aktivní ambientní osvětlení, Asistent MBUX v interiéru, Head-up displej včetně rozšířené reality MBUX, Panoramatické elektricky ovládané střešní okno, Sada komfortních sedadel pro řidiče a spolujezdce (aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí), Sdružený 3D displej, Světlomety DIGITAL LIGHT, Vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, 19" disky kol z lehké slitiny, 5dvoupaprskové, Bezpečnostní vesta pro řidiče, Dodatečné USB zásuvky, KEYLESS-GO včetně zapuštěných výsuvných klik, Příprava pro digitální převzetí klíče, Sada na opravu pneumatik TIREFIT, Sada vzdálených služeb Premium, Adaptivní systém ostřikovačů/stěračů čelního skla MAGIC VISION CONTROL, Vyhřívaná nádrž ostřikovače, Automatická klimatizace THERMOTRONIC, Dálkové elektrické otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, Komfortní hlavové opěrky v přední části vozidla, Lišta nákladové hrany zavazadlového prostoru z nerezové oceli, Multifunkční volant potažený kůží nappa, Ochrana interiéru pomocí klaksonu vozidla, Otvor ze zavazadlového prostoru pro převoz delších předmětů, Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s paměťovou funkcí, Snímač otisků prstů, Vnitřní a vnější zrcátko řidiče s automatickou funkcí proti oslnění, Prahové lišty, vpředu podsvícené s nápisem "Mercedes-Benz", Sada energizující klimatizace, Sada pro zavazadlový prostor, Středová konzole - povrch se vzhledem černého křišťálu, Android Auto, Apple CarPlay, Bezdrátové nabíjení pro mobilní telefony, Centrální displej s technologií OLED, Digitální přijímač rozhlasového vysílání DAB, Komunikační modul 5G pro služby Mercedes me connect, Multimediální systém MBUX s rozšířenými funkcemi, Navigace umístěná na pevném disku, Personalizace zvuku, Rozšířená realita pro navigaci multimediálního systému MBUX, Sada navigace MBUX Premium, Sada pro smartphone, Surround soundsystém Burmester® 3D, 360° kamera, Aktivní asistent jízdy v pruzích, Aktivní asistent rychlostního omezení Speed Limit Assist, Aktivní asistent změny jízdního pruhu, Aktivní asistent řízení, Aktivní parkovací asistent s funkcí PARKTRONIC, Asistent adaptivních dálkových světel Plus, Asistent dopravního značení, Asistent přizpůsobení rychlosti, Bezdotykové otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru HANDS-FREE ACCESS, Mercedes-Benz e-call, Monitorování tlaku v pneumatikách, Ochrana chodců (aktivní přední kapota), Palubní kamera, Parkovací asistent s paměťovou funkcí, PRE-SAFE® Impulse side, Prodloužený automatický restart při popojíždění v dopravní zácpě, Příprava pro dálkového parkovacího asistenta, Sada jízdních asistentů Plus, Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC, Sada ochrany vozidla GUARD 360° Plus, Alarm včetně ochrany proti odtahu, Monitorování interiéru vozidla - alarm, Sada pro parkování s dálkovým parkovacím asistentem, Servozavírání dveří, Středový airbag, Čidlo pro rozpoznání dětské sedačky na sedadle spolujezdce vpředu, Podvozek se vzduchovým pružením AIRMATIC
Cena testované sestavy
4 804 989 Kč
Výbava testované sestavy
Podvozek E-ACTIVE BODY CONTROL (+196.625 Kč), Sada Business Class (Adaptivní osvětlení interiéru v zadní části vozidla, Airbagy pro cestující v zadní části vozidla, Asistent MBUX v zadní části vozidla, Automatická klimatizace THERMOTRONIC v zadní části vozidla, Bezdrátová sluchátka (2x), Bezdrátové nabíjení pro mobilní telefony v zadní části vozidla, Designové přezky bezpečnostních pásů, Digitální přijímač TV, Elektricky nastavitelná zadní sedadla s paměťovou funkcí, Multimediální systém MBUX High-End pro cestující na zadních sedadlech, Podavače bezpečnostních pásů v zadní části vozidla, Sada Chauffeur: Elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce ze zadní části vozidla. Luxusní hlavové opěrky EASY ADJUST v přední části vozidla. PRE-SAFE® Impulse. Sada energizujícího komfortu pro zadní část vozidla, Sada Exclusive: Chromovaná klika včetně lišty nákladové hrany zavazadlového prostoru z nerezové oceli, Kůže nappa Exclusive žlutá pastel/černá, Ozdobné výplně interiéru Exclusive. Sada komfortních zadních sedadel: Sada komfortních sedadel v zadní části vozidla (ortopedická sedadla), Vyhřívání zátylku a ramen v zadní části vozidla. Sada ochrany proti slunci: Elektricky ovládané sluneční clony na zadních dveřích, Elektrické stínící rolo pro zadní okno. Surround soundsystém Burmester® High End 4D, Vyhřívaná a ventilovaná zadní sedadla, Zadní sedadlo Executive za spolujezdcem, Zadní tablet o úhlopříčce 7" pro ovládání systému MBUX) (+551.162 Kč), Sada MANUFAKTUR interiér (+279.812 Kč), 20" disky kol AMG z lehké slitiny, vícepaprskové (+31.762 Kč), Laminovaná bezpečnostní skla s akustickou a tepelnou izolací (+34.788 Kč), Nemetalická modrá vintage MANUFAKTUR (+119.488 Kč), Chladicí box v zadní části vozidla (+34.788 Kč), Nezávislé topení/větrání (+37.510 Kč), Boční airbagy v zadní části vozidla (+11.495 Kč)
Motor
Typ motoru:
přeplňovaný vznětový
Válce / ventily:
6 / 4
Zdvihový objem (ccm):
2989
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):
287 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):
750 / 0 - 0
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min):
0 / 0 - 0
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min):
0 / 0
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min):
0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):
250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s):
5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km):
0 / 0 / 6.8
Emise CO2:
166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):
540 / 0
Objem nádrže (l):
65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):
2145 / 675
Mercedes-Benz S 450d 4Matic L schema
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):
5289
b) šířka (mm):
1954
c) výška (mm):
1503
d) rozvor (mm):
3216
e) rozchod vpředu (mm):
1655
f) rozchod vzadu (mm):
1651
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):
970 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):
674 / 894
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):
1009
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):
1003
k) šířka vpředu (mm):
1516
l) šířka vzadu (mm):
1469
délka sedáku vpředu (mm):
588
délka sedáku vzadu (mm):
552
výška opěradla vpředu (mm):
614
výška opěradla vzadu (mm):
668
místo vzadu pod předním sedadlem:
Ano