Jeden z mála vážných konkurentů fabie prošel koncem loňského roku omlazením a pod kapotu dostal nový zážehový motor 1.4. Vyplatí se i nadále?
Už od začátku svých prodejů na českém trhu bodoval Getz především střízlivým designem v kombinaci s relativně velkým vnitřním prostorem a zajímavou cenou. Poslední facelift tak dal vozu šanci na ještě lepší prodeje.
hyundai testy malevozy | aczV exteriéru se mnoho podstatného nezměnilo – odlišné tvarování mřížky chladiče a zaoblenější tvar světlometů jsou spolu se zadní mlhovkou přesunutou doprostřed nárazníku změnami opravdu drobnými a nepoučený zákazních si jich možná ani nevšimne. Naopak kvitovat by mohl skok v kvalitě plastů použitých v interiéru a celkové zpřehlednění palubní desky. Výplně dveří i sedadla mají velmi příjemné potahy, sedáky jsou ale nadále poměrně tvrdé a postrádají výraznější boční vedení. I přes malé vnější rozměry najde čtveřice cestujících na všech sedadlech dostatek místa, rovněž zavazadelník se základní kapacitou 254 litrů stačí běžným nárokům.
hyundai testy malevozy | aczNejzásadnější změnou je ovšem nový čtyřventilový zážehový motor 1.4, který nahrazuje dosavadní agregát 1.3. Výkon narostl o 8 kW na 71 kW, kroutící moment na 128 Nm, zcela se ovšem změnila charakteristika. Do přibližně 3400 otáček je motor o poznání tišší než předchůdce, ovšem vytáčí se pomaleji a papírový nárůst výkonu téměř nelze vnímat. Stačí ale vydržet přijatelnou zvukovou kulisu a méně přijatelné zvýšení spotřeby a nad 4500 otáček se motor tváří téměř jako šestnáctistovka. Subjektivní pocit dynamiky záleží na obsazení, při provozní hmotnosti 1130 kg není problém zrychlovat velmi svižně. Vůz je velmi dobře odhlučněn, ani při vysokých rychlostech není hladina hluku nepříjemná.
I při zmiňovaném klidném jízdním stylu se lze vejít do výrobcem udávané spotřeby 6 litrů/100 km celkem bez problémů, motor ale svádí k šlapání na plyn a i v rámci rychlostních limitů není výjimkou osmilitrová spotřeba. Jízdní vlastnosti nejsou na špičce třídy, běžnému řidiči ale umožní ovládat vůz naprosto spolehlivě a bez sklonů k překvapením. I přes tužší odpružení není jízda přes typické české výtluky nepříjemná a spokojeni jsme také byli s manévrovacími schopnostmi vozu na omezeném prostoru.
hyundai testy malevozy | aczZajímavý je pohled do ceníku, kde jsou jednotlivé stupně výbav nastaveny s maximálním přihlédnutím ke specifickým požadavkům českého zákazníka. V námi testované prostřední výbavě Dynamic tak sice nalezneme posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna a dokonce manuální klimatizaci, ale chybí ABS a čelní airbag je pouze u řidiče. Druhý airbag s ABS přijde na 20.000 Kč, a v nabídce příplatkových výbav najdeme už jen velmi výhodná litá kola (7.600,-), metalízu a alarm.
První výsledky českých prodejů inovovaného modelu Getz ukázaly, že ani přesun do vyšší sazby povinného ručení u námi testovaného motoru neubral modelu na atraktivitě.
První cena vozu | 209.900,- (1.1i 3 dveře, Active) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 231.900,- (1.1i 3 dveře, Active) |
Základní cena testovaného vozu | 269.900,- (1.4i 5 dveří, Dynamic) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 290.240,- (1.4i 5 dveří, Dynamic) |
Plusy:
- cena
- vnitřní prostornost
- motor a jeho odhlučnění
- neutrální jízdní vlastnosti
- plasty v interiéru
Minusy
- tvrdá sedadla s malým bočním vedením
- malá nabídka příplatkové výbavy