Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW Z3
BMW Z3
BMW Z3
BMW Z3
14 Fotogalerie

TEST BMW Z3 2,8 Coupé – Nekompromisní výkony + fascinující design

V roce 1995 začala v Jižní Karolíně (USA) výroba Roadsteru Z3. Po třech letech, v minulém roce, jej následoval model Z3 Coupé s velmi odvážným a dravým designem. Nám se podařilo krátce otestovat slabší variantu s šestiválcem 2,8 (142 kW).

Po usednutí zapadne tělo do příkladně tvarovaných kožených sedaček, které zajišťují výborné držení těla při razantní jízdě. První pohled na přístrojovou desku mě ujistil, že designéři BMW odvedli dobrou práci. Nenajdete zde, žádné zbytečné prvky, vše je tam kde má být a navíc to vypadá krásně. Jediná kritická připomínka směřuje k příliš velkému věnci volantu, který se k takovému automobilu příliš nehodí. Spojka jde sportovně ztuha, naopak řazení je precizní a lehké.

Jízdní vlastnosti jsou díky nízko položenému těžišti excelentní, v zatáčkách prakticky nedochází k bočnímu náklonu karosérie. Brzdy jsou příkladné a s relativně lehkým Coupé nemají sebemenší potíže. Ze 100 km/h dokáží zastavit Coupé pod 36,5 m!

A co motor? Řadový šestiválec s objemem 2.8 litru je prošpikován nejmodernější technikou. Ať už je to např. elektromechanicky ovládaná škrtící klapka nebo variabilní časování všech ventilů u BMW nazývané VANOS. Výkon 142 kW i točivý moment 280 Nm postačuje i pro podstatně těžší pětku a sedmičku, takže se Z3 Coupé si hravě poradí. Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládne pod sedm sekund. Také pružné zrychlení 80 až 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň je výborné - 6,8 s.

Samozřejmě výkon tohoto motoru není vše. Mezi jeho hlavní přednosti patří především enormní kultivovanost chodu, výborný tah i v nižších otáčkách díky variabilnímu časování ventilů a relativně nízká spotřeba. Nad čtyřmi tisíci otáček šestiválec začíná dostávat nádherný kovový zvuk a patřičně roste také výkon. O mimořádné kvalitě tohoto motoru svědčí i to, že spotřeba se podle testů zahraničních časopisů při běžné jízdě pohybuje kolem 10 l/100 km, což prakticky potvrdil i náš test (cca 11,5 l/100 km při zvýšených nárocích).

Zavazadlový prostor s objemem 210 l (po střechu 410 l) by měl postačovat pro uložení například sportovních potřeb (na velké nákupy se Z3 asi jezdit nebudete). Pod podlážkou se skrývá souprava nářadí, ale náhradní kolo zde nenajdete. Místo něj je zde kompresor a rychleschnoucí lepidlo.

Za 1,5 milionu korun si můžete pořídit mnoho věcí. Například menší domek, luxusní sedan nebo Z3 Coupé. Rozhodnutí je na vás...