TEST BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě
Úvod, pořizovací náklady
Nabídka různých SUV a crossoverů v minulých letech rostla všemi směry, přičemž nejnovějším trendem je expanze malých a kompaktních modelů. To platí hlavně pro prémiové značky, BMW tak letos nabídlo crossover X2, zatímco Jaguar přišel s SUV E-Pace. A tak když se nám tahle „baby“ dvojice sešla v redakční garáži, rozhodli jsme jí postavit proti sobě.
V obou případech se jedná o úplné novinky v nabídce těchto výrobců. Jestliže pro Jaguar je to teprve druhý takový model (zanedlouho na český trh dorazí ještě elektrický crossover I-Pace), BMW už jen vyplňuje poslední volné mezery v portfoliu. Vždyť X2 už je šestý člen rodiny X mnichovské značky (a ještě letos dorazí sedmý, X7), přičemž navzdory svému označení je nejmenší z této rodiny. S délkou 4.360 mm a rozvorem 2.670 mm je totiž kratší než dobře známá X1 (4.439 mm, 2.670 mm), s níž sdílí svoji platformu.
Obě auta nám do testu dorazila s naftovým motorem pod kapotou, kombinovaným s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. V případě BMW jde o nejsilnější turbodiesel v nabídce X2, xDrive25d o výkonu 170 kW, zatímco v případě Jaguaru o dvoulitr D180 se 132 kW. Ano, výkonově srovnatelné motory to nejsou, vzájemně by byl blíže mnichovský čtyřválec xDrive20d (140 kW), respektive britské biturbo D240 se 177 kW, a tak tento rozdíl budeme brát v hodnocení motorů v úvahu.
Více výkonu za méně peněz
Když se ale podíváte do ceníku, zjistíte, že k sobě zkoušené motory mají přece jenom blízko. Testovanému Jaguaru E-Pace D180 totiž cenově odpovídá právě BMW X2 xDrive25d. Jaguar není zrovna nejlevnější, testovaný agregát vyjde v základu na 1.160.753 Kč, zatímco mnohem výkonnější zkoušené BMW je dokonce o něco levnější, stojí 1.151.700 korun.
Srovnání podobně výkonných verzí pak výrazný cenový rozdíl mezi Jaguarem a BMW vyjeví v celé své síle. X2 xDrive20d (140 kW) je totiž s cenovkou 1.107.500 korun o nějakých 53.000 korun levnější než E-Pace D180, což je i na poměry prémiových značek dost. E-Pace D240 (177 kW) za 1.451.516 Kč dokonce o 300.000 korun než základní X2 xDrive25d (170 kW), to je ale způsobeno hlavně jeho širší výbavou. D240 totiž dostanete až u vyššího stupně E-Pace S, zatímco D180 už v základní verzi.
Pořizovací náklady | BMW X2 | Jaguar E-Pace | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
ZÁKLADNÍ CENA | ||||
Motor | xDrive25d/170 kW | D240/177 kW | xDrive20d/140 kW | D180/132 kW |
Stupeň výbavy/cena [Kč] | Sériové provedení/1.151.700 | E-Pace S/1.451.516 | Sériové provedení/1.107.500 | E-Pace/1.160.753 |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||||
Airbagy | 6 | 6 | 6 | 6 |
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč] | S/S | S/S | S/S | 14.410 |
Elektricky nastavitelná přední sedadla [Kč] | 25.740 | S | 25.740 | 10.952 |
Dešťový/světelný senzor [Kč] | S/S | S/S | S/S | S/S |
Kožené čalounění [Kč] | 45.786 | S | 45.786 | 65.630 |
Klimatizace | manuální | automatická | manuální | automatická |
Kola | 17" z lehkých slitin | 18" z lehkých slitin | 17" z lehkých slitin | 17" z lehkých slitin |
Kožený volant [Kč] | S | S | S | S |
Metalíza [Kč] | 18.980 | 24.477 | 18.980 | 24.477 |
Mlhová světla vpředu [Kč] | S | - | S | - |
Navigace [Kč] | 34.944 | S | 34.944 | 21.158 |
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] | 21.684 | S/S | 21.684 | S/S |
Světlomety [Kč] | halogenové | diodové | halogenové | diodové |
Rezervní kolo [Kč] | 2.444 | 6.638 | 2.444 | 6.638 |
Tempomat [Kč] | 7.592 | S | 7.592 | S |
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč] | 8.944 | 10.952 | 8.944 | 10.952 |
CELKEM s příplatky[Kč] | 1.317.814 | 1.493.583 | 1.273.614 | 1.314.970 |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 39.706/7.239 | IMPORTÉR NEDODAL |
Přední nárazník [Kč] | 15.896 | IMPORTÉR NEDODAL |
Přední blatník [Kč] | 7.725 | IMPORTÉR NEDODAL |
Čelní sklo [Kč] | 18.410 | IMPORTÉR NEDODAL |
Brzdové destičky přední [Kč] | 5.513 | IMPORTÉR NEDODAL |
Mřížka v masce chladiče [Kč] | 1.287 | IMPORTÉR NEDODAL |
Přední/zadní tlumič [Kč] | 5.029/8.610 | IMPORTÉR NEDODAL |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] | zdarma | IMPORTÉR NEDODAL |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 2/3/12 | 3/3/6 |
Prodloužená záruka [Kč] | 5/200.000 km | - |
Když pak srovnáme základní výbavy, zjistíme, že E-Pace svoji vyšší cenu kompenzuje bohatší výbavou. V základu už nabízí diodové světlomety, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu se zpětnou kamerou nebo automatickou klimatizaci (BMW má jen manuální). Jak ale ukazuje přiložená tabulka, i po připočtení vybrané přítlakové výbavy je cenově atraktivnější stále BMW. A je to i tím, že řada jeho příplatků je levnější než u Jaguaru.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
Základní cena | 8 | 6 |
Standardní výbava a příplatky | 6 | 8 |
Servis | 8 | 8 |
Záruky | 8 | 7 |
Průměr | 7,50 | 7,25 |
Design, interiér
Stylovka a kotě
A když se BMW X2 a Jaguar E-Pace vedle sebe postaví, vyjeví se mezi nimi i další rozdíly. Mnichovan totiž svými proporcemi přiznává, že je vlastně „jen“ zvýšený hatchback, zatímco Brit dává vyšší stavbou jasně najevo, že je typické SUV.
Dokazují to i rozměry, X2 je kratší, užší i nižší než E-Pace. A v některých směrech dokonce o pořádný kus, považte sami, Jaguar je s délkou 4.395 mm, šířkou 1.984 mm a šířkou 1.649 mm o 35 mm delší, o 160 mm širší a o 123 mm vyšší. A delší je i jeho rozvor, s délkou 2.681 mm o 11 mm.
Z hlediska designu pak více pozornosti vzbuzoval bavorák. A není divu, protože zvlášť v testované zlatavé metalíze Galvanic Gold za 18.980 korun mu to neskutečně sluší. Z reklam známý odstín skvěle ladí s šedými doplňky testované varianty M Sport X, ať už s jejím orámováním chladicího otvoru v předním nárazníku nebo podběhů. Vůbec bych tak X2 neváhal označit za vůbec nejhezčí model BMW současnosti, výhodou je navíc i fakt, že tohle auto se zamračeným výrazem a vlastně nízkou siluetou láká ženy i muže. Pozitivní reakce a zájem o vůz jsme slýchali od zástupců obou pohlaví.
Jestliže X2 se v mnoha ohledech liší od ostatních bavoráků (například zcela jinak řešenými ledvinkami), E-Pace přece jen dává najevo inspiraci větším F-Pacem. Vtipně však přiznává, že je „baby“ modelem, třeba obrázkem kotěte jaguára v čelním skle nebo stejným motivem, který se zobrazí za tmy, při osvícení plochy u dveří. I přes tyto motivy nebo detaily odkazující na sporťák F-Type však máme tak nějak pocit, že celek úplně nefunguje, z některých úhlů nám tenhle Jaguar připadá neforemně až zavalitě. Maskulinnější styl většího F-Pacu nám zkrátka sedí více než mile se tvářící E-Pace.
HODNOCENÍ DESIGNU | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
Vnější vzhled | 9 | 8 |
Vnitřní vzhled | 9 | 7 |
Zpracování | 8 | 7 |
Ergonomie | 9 | 8 |
Konektivita | 9 | 9 |
Průměr | 8,80 | 7,80 |
Co ty materiály?
Vzhled je však vždy individuální záležitost, a tak může leckdo považovat za hezčí Jaguar, co však bavoráku nelze objektivně upřít, je lepší interiér. Ponechme stranou jeho tvary, které dobře známe z větších mnichovských modelů, na mysli máme hlavně výběr materiálů a jejich zpracování. V tomto ohledu je totiž E-Pace zklamáním, uvnitř totiž působí nesmírně lacině, záplavu ošklivých lesklých plastů si dokážeme představit v nějakém levném mainstreamovém aute, ale ne v prémiovce za více než milion.
Naopak interiér bavoráku vypadá prvotřídně (pravda, mnohé příplatky dělají své), některým laciným detailům se nicméně také nevyhnul, ať už vnitřnímu zpětnému zrcátku nebo dveřním madlům, tyto prvky ale nejsou tolik na očích jako záplava laciných plastů Jaguaru. Stejně tak je i preciznější grafika obrazovky multimediálního systému, jehož ovládání pomocí ovladače iDrive se za ta léta povedlo vyladit k dokonalosti. Ovládání je tak intuitivnější než v Jaguaru.
Pracoviště řidiče je ale v Jaguaru pěkně vytyčeno, v tomto směru dává opět najevo inspiraci F-Typem. Ostatně i ta hlavice řadicí páky je z tohoto sporťáku dobře známá. Jako v typickém SUV se ale sedí pěkně vysoko, což dále zdůrazní srovnání s X2. Po přesednutí si pak v Jaguaru připadáte skoro jak v autobusu, jak se sedí vysoko, zatímco v BMW se takřka cítíte jako v běžném osobním autě, jste i více obklopeni vysokou palubní deskou. Zkrátka rozdíl mezi crossoverem a SUV je znatelný i v tomto ohledu...
Právě nízký posaz je důvodem, proč je ve výsledku uvnitř BMW více místa nad hlavou než ve větším Jaguaru, v němž se sedí trochu jako na židli. V příčném směru ale jasně boduje britské kotě, které je ve výši loktů vpředu o šest centimetrů širší.
Vzadu se ale lépe sedí v Jaguaru, nejen díky lepšímu podepření stehen, ale už jen proto, že X2 je uvnitř přece jen trochu stísněná. Příplatková panoramatická střecha nevede až nad zadní řadu sedadel, roli hrají i masivní C-sloupky. Alespoň se však v bavoráku dá nastavit sklon zadního opěradla. Z hlediska místa pro kolena to ale není žádná hitparáda ani v jednom z aut, se svými 182 centimetry se při usazení za sebe koleny už takřka dotýkám přední sedačky i v Jaguaru. Ani v jednom autě však není ideální nastupování, kvůli nízkým dveřím. Vpředu však boduje BMW svými příplatkovými sportovními sedadly s nastavitelnou délkou sedáku, která lépe podrží i stehna. Jen ta designová spára v čalounění trochu tlačí do páteře, což je něco, co jsme nedávno řešili i v Peugeotu 5008.
Rozměry zavazadelníku | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
Objem min/max [l] | 470/1355 | 577/1234 |
Délka zavazadelníku [mm] | 750 | 800 |
Šířka zavazadelníku [mm] | 1010 | 1070 |
Výška zavazadelníku [mm] | 460-660 | 500 |
Nákladová hrana [mm] | 760 | 750 |
Větší rozměry Jaguaru se pak projevují také v zavazadelníku, jehož objem 577 litrů překonává konkurenta o více než sto litrů. Kufr E-Pacu je širší i delší, na výšku však může být vyšší ten v X2, díky dvojitému dnu, které pod podlahou ukrývá asi 20 centimetrů vysoký prostor.
Přístupnější je však zavazadelník právě v bavoráku, kvůli tvaru zádě má kočička jen pevné plato, navíc její zavazadelník nemá moc pravidelné tvary. Gumy a síťky na upevnění bagáže, háčky na nákupní tašky nebo zásuvku však najdeme v obou autech. Zadní sedadla se v obou případech sklápějí pouze z kabiny, přičemž ani v jednom z aut není výsledná plocha zcela rovná, rovnější je však u BMW. V něm navíc po sklopení zadních sedadel paradoxně vznikne větší prostor, o objemu 1.355 litrů, zatímco v E-Pacu to je 1.234 litrů. Uvnitř Brita pak možná nejsou tak velké kapsy ve dveřích, zato potěší třeba hned trojice USB portů pro cestující vzadu, umístěná mezi předními sedadly u výdechů ventilace.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
Prostornost | 7 | 8 |
Přední sedačky | 8 | 7 |
Zadní sedačky | 7 | 8 |
Zavazadelník | 7 | 8 |
Variabilita | 8 | 7 |
Průměr | 7,40 | 7,60 |
Motor, jízdní vlastnosti
Více není opravdu více
Jak už bylo řečeno v úvodu, testované motory k sobě neodpovídají tolik výkonem jako spíše svou základní cenovkou. V obou případech jde každopádně o dvoulitrové čtyřválce uložené vpředu napříč. Jenže zatímco však D180 Jaguaru využívá jedno turbo (s variabilní geometrií lopatek), xDrive25d má hned dvojici turbodmychadel, které v E-Pacu využívá až vrcholné D240. To u BMW už mají dvě turba všechny naftové dvoulitry, přesto testované xDrive25d není úplně tím nejmodernějším agregátem v jeho nabídce. Na rozdíl od xDrive20d ještě nemá katalyzátor SCR s AdBlue, kterého se dočká až v průběhu roku. Naopak u britského motoru vlastní konstrukce z rodiny Ingenium už vstřikování močoviny najdeme. Rozdílem je i fakt, že zatímco D180 pořídíte také s manuálem (ale výhradně pohonem všech kol), u xDrive25d je kombinace s automatem a čtyřkolkou standardem.
Lépe se přitom techniku podařilo slavit mnichovským inženýrům. Ponechme teď stranou vyšší sílu, 170 kW a 450 N.m si s X2 dokáže hravě poradit, zatímco 132 kW a 430 N.m Jaguaru působí v přímém porovnání mdleji, a zaměřme se na celkové naladění.
Největším rozdílem je spolupráce s automatickou převodovkou. X2 jakožto auto s napříč uloženým motorem nevyužívá do nebes chválený osmikvalt od ZF, ale osmistupňový automat od Aisinu, který v minulosti ukazoval, že by ještě potřeboval doladit. V X2 už je ale všechno v pořádku a převodovka konečně pracuje tak, jak má. Převod tedy mění rychle a hladce, výhrady nemáme ani k logice řazení.
Dynamické měření | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
Pneumatiky | Pirelli P Zero | GoodYear Eagle F1 |
Rozměr pneumatik | 225/40 R20 | 235/55 R19 |
Pružnost automat. (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s] | 3,7/4,6 | 5,3/7,6 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] | 4,5/5,5 a 6,3 | 5,1/7,6 a 9,1 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 2000 | 1750 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 47,9/87,5/127,5 | 46,3/85,2/122,6 |
To se naopak nedá říci o devítikvaltu Jaguaru, který rovněž pochází od ZF. Už v minulosti jsme si všimli, že tahle převodovka mnohdy neví, jaký převod právě zařadit, což přesně platí i pro E-Pace. Technika tak mnohdy váhá, jindy zase nelogicky zběsile řadí, takže ve výsledku nevíte, jak zrovna zareaguje. Projevilo se to i při měření dynamiky, kdy v automatickém režimu SUV zrychlilo pomaleji než při pevně sepnutém kvaltu. Důvod hledejme v tom, že převodovka při kickdownu neskutečně dlouho váhala, o kolik převodů si má při akceleraci podřadit, a pak až vůz vyrazil vpřed. V konkurenční X2 něco takového opravdu řešit nemusíte...
Z hlediska spotřeby se pak projevuje nižší stavba bavoráku, stejně jako jeho nižší hmotnost, o které ještě řeč bude. X2 je totiž úspornější, a to navzdory vyššímu výkonu. Na dálnici jsme s ní jezdili za sedm, zatímco ve městě jsme se vešli do osmi litrů a když jsme se rozhodli svižněji svézt, dosáhli jsme desetilitrové spotřeby. To Jaguar si vždy řekl minimálně o půllitru více. Výhodou je ale o bezmála pět litrů objemnější palivová nádrž E-Pacu.
HODNOCENÍ MOTORU | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
Zrychlení | 9 | 8 |
Pružnost | 9 | 7 |
Spotřeba udávaná | 9 | 8 |
Spotřeba v testu | 8 | 7 |
Odhlučnění motoru | 8 | 7 |
Průměr | 8,60 | 7,40 |
I při jízdě se pozná rozdíl...
Právě odlišná koncepce se projevuje také při samotné jízdě. Když jako první sednete do E-Pacu, začnete se podivovat nad tím, jak na poměry dané kategorie skvěle jezdí a jak zvládá vykrucovat jednotlivé oblouky. Pak ale přesednete do X2 a nadšení je rázem pryč.
BMW je totiž v přímém srovnání o poznání agilnější, byť na limitu je znát nedotáčivost, způsobená přece jen těžkým vznětovým motorem. Jaguar je najednou po takové zkušenosti těžkopádnější a už ne tak jistý. Důvod přitom nehledejme jen ve vyšší stavbě SUV, ale především ve váze. S udávanou pohotovostí hmotností 1.768 kilogramů je totiž o výrazných 183 kg těžší než BMW.
Neznamená to však, že by X2 byla zcela bez chyb. Testovaná varianta využívala sportovní „eMkový podvozek,“ který přece jen znamená, že je BMW na rozbitých cestách tužší, než by se nám líbilo. To Jaguar je v tomto směru o něco poddajnější, zázraky ale od něj také nečekejte, slabá místa českých silnic vám dá pocítit také. Navíc na rozdíl mohla mít vliv i jinak velká kola, zatímco Jaguar využíval devatenáctky, BMW o palec větší, „módní“ dvacítky. Právě ty byly při jízdě docela slyšet.
Přesto BMW ve výsledku poskytuje vyšší komfort na palubě. Zvenku sice jeho vznětový motor dává jadrným zvukem najevo svůj původ, jeho odhlučnění v kabině je ale lepší než v případě E-Pacu. A nižší je i aerodynamický hluk. Řízení nám pak v Jaguaru přijde zbytečně tuhé.
Výhody SUV se však projeví při jízdě mimo zpevněné cesty. Jaguar navíc těží ze zkušeností své sesterské značky, Land Roveru, využívá stejný pohon všech kol jako Range Rover Evoque, tedy řešení firmy GKN s dvojicí spojek u zadních kol místo klasického diferenciálu. To BMW se spoléhá na osvědčenou elektrohydraulicky řízenou lamelovovou spojku. Potěší ale hlavně slušná světlá výška 204 mm nebo brodivost 500 mm, stejně jako nájezdové úhly (22,8° vpředu, 29,4° vzadu a 21,1° přejezdový). To v tomto ohledu je světlost 184 mm BMW ve srovnání s Jaguarem limitující.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
Ovladatelnost | 8 | 7 |
Komfort odpružení | 8 | 7 |
Odhlučnění podvozku | 7 | 8 |
Řízení | 8 | 7 |
Řazení | 9 | 7 |
Brzdy | 8 | 8 |
Průměr | 8,00 | 7,33 |
Závěr
Závěr
Tahle „baby“ rozhodně nebudou sedět v koutě, a to nejen kvůli tomu, že takhle malá SUV/crossovery jsou dnes obecně populární, opravdu nabízejí více než módní výraz. Přestože však oba nejmenší zástupci zvýšených modelů BMW a Jaguaru cílí na mladší zákazníky nebo ženy, každý to ale dělá po svém.
BMW modelem X2 vsadilo na crossover, což na jednu stranu možná znamená prostorově menší kabinu, zato tu jsou ale jízdní vlastnosti blízké běžným hatchbackům. V přímém srovnání se totiž Jaguar kvůli vyšší karoserii a vyšší váze projevuje jako těžkopádný. Na druhou stranu E-Pace poskytne více prostoru, jak pro posádku, tak pro jejich zavazadla. Kvůli vyšší světlé výšce se také dají očekávat lepší schopnosti mimo zpevněné cesty.
U bavoráku se nám však více líbilo sladění techniky. Ponechme teď stranou silnější motor testovaného kousku, který logicky znamenal větší elán téhle konkrétní X2, na mysli máme spolupráci motoru s automatem. Jestliže v Jaguaru řadí neskutečně pomalu a mnohdy i nelogicky, jak si neví s tolika kvalty devítistupňové převodovky rady, v BMW osmikvalt řadí skvěle. A to jsme převodovku Aisinu pro příčnou zástavbu motoru v minulosti kritizovali, že nedosahuje kvalit techniky ZF pro podélně uložené agregáty. Už se jí ale povedlo vyladit.
Přidejte k tomu i podstatně nižší cenu X2, která stojí méně než E-Pace i s mnohem silnějším motorem a je jasno, kdo vyšel z tohoto souboje vítězně. Nám se navíc X2 více líbí i z designérského hlediska. Věříme ale tomu, že se skvěle budou prodávat oba.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | BMW X2 | Jaguar E-Pace |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,50 | 7,25 |
DESIGN | 8,80 | 7,80 |
INTERIÉR | 7,40 | 7,60 |
MOTOR | 8,60 | 7,40 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 8,00 | 7,30 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8,06 | 7,33 |
BMW X2 xDrive25d (170 kW)
Nejlevnější verze modelu | 859.200 Kč (sDrive/103 kW Sériové provedení) |
Základ s testovaným motorem | 1.151.700 Kč (xDrive25d/170 kW Sériové provedení) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.319.500 Kč (xDrive25d/170 kW M Sport X) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.644.218 Kč (xDrive25d/170 kW M Sport X) |
Plusy
- Atraktivní vzhled
- Skvěle řadící převodovka
- Výtečný motor
Minusy
- Průměrný vnitřní prostor
- Hluk od podvozku
Jaguar E-Pace
Nejlevnější verze modelu | 966.669 Kč (D150/110 kW E-Pace) |
Základ s testovaným motorem | 1.160.753 Kč (D180/132 kW E-Pace) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.413.159 Kč (D180/132 kW E-Pace SE) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.569.330 Kč (D180/132 kW E-Pace SE) |
Plusy
- Slušný zavazadelník
- Více schopností v terénu
- Prostornější interiér
Minusy
- Lacině působící interiér
- Těžkopádnější jízdní vlastnosti
Foto: Ondřej Lilling
Model | BMW X2 xDrive25d | Jaguar E-Pace D180 |
Cena základní sestavy | 1 319 500 Kč | 1 413 159 Kč |
Cena testované sestavy | 1 644 218 Kč | 1 569 330 Kč |
Motor
| ||
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 | 4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 1995 | 1999 |
Zdvihový objem (ccm): | 170 / 4400 | 132 / 4000 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 450 / 1500 - 3000 | 430 / 1750 - 0 |
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): | 0 / 0 - 0 | 0 / 0 - 0 |
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): | 0 / 0 | 0 / 0 |
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): | 0 | 0 |
Provozní vlastnosti
| ||
Maximální rychlost (km/h): | 237 | 205 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 6.7 | 9.3 |
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): | 5.7 / 4.7 / 5.1 | 6.5 / 5.1 / 5.6 |
Emise CO2: | 133 | 147 |
Rozměry a hmotnosti
| ||
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): | 470 / 1355 | 577 / 1234 |
Objem nádrže (l): | 51 | 56 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1585 / 595 | 1768 / 632 |
![]() | ||
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
| ||
a) délka (mm): | 4360 | 4395 |
b) šířka (mm): | 1824 | 1984 |
c) výška (mm): | 1526 | 1649 |
d) rozvor (mm): | 2760 | 2681 |
e) rozchod vpředu (mm): | 1563 | 1625 |
f) rozchod vzadu (mm): | 1562 | 1624 |
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
| ||
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): | 850 / 1080 | 860 / 1100 |
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): | 560 / 790 | 570 / 800 |
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): | 1030 | 990 |
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): | 930 | 920 |
k) šířka vpředu (mm): | 1450 | 1510 |
l) šířka vzadu (mm): | 1450 | 1460 |
Délka sedáku vpředu (mm): | 480 | 470 |
Délka sedáku vzadu (mm): | 420 | 430 |
Výška opěradla vpředu (mm): | 660 | 620 |
Výška opěradla vzadu (mm): | 660 | 660 |
Místo vzadu pod předním sedadlem: | Ano | Ano |