Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řada 5
BMW řada 5
BMW řada 5
BMW řada 5
40 Fotogalerie

TEST BMW 528i – Auto téměř dokonalé

Nová pětka od BMW je opravdovým zástupcem vyšší střední třídy. Oproti předchozímu modelu je nová pětka uhlazenější, méně agresivní, ale samozřejmě s nejnovější technikou, jaká je dnes dostupná. Čtyři světlomety se podobně jako u ostatních modelů BMW schovaly pod společné kryty z organického skla.

Dnes začnu interiérem. Po uzavření dost těžkých dveří se ocitnete v uzavřeném kokpitu pravého BMW s vysokou úrovní dílenského zpracování, ergonomie a bezpečnosti. Interiér budí pocit téměř absolutního bezpečí, který však může u méně zkušených majitelů nové pětky způsobit nebezpečný pocit vlastní nesmrtelnosti... O umístění jednotlivých ovládacích prvků se nebudu šířeji rozepisovat, jelikož se blíží ideálu. Zvláštní pozornost ovšem zaslouží vyhřívaný multifunkční volant se čtyřmi kolébkovými přepínači, které zvládají ovládat např. autorádio, tempomat, autotelefon a uzavření přístupu vzduchu do interiéru. Zajímavý je také pro BMW typický analogový ukazatel okamžité spotřeby paliva. Masivní přední kožená sedadla se třemi pamětmi pro individuální nastavení posezu cestujících jsou na hony vzdáleny běžné produkci ve střední třídě. Spíše by se daly přirovnat k oblíbenému domácímu křeslu. Nalezení dobré pozice pro řízení pomáhá jak všestranně el. seřiditelné sedadlo, tak el. seřiditelný volant ve dvou osách. Na zadních sedadlech je situace obdobná. Místa na nohy je tak akorát. Z dalších drobností zpříjemňující řízení vybírám alespoň dešťový senzor řídící stěrače, ultrazvukový parkovací systém PDS s akustickou signalizací blížící se překážky při parkování nebo elektromotorkem ovládaná roletka na zadním okně. Co se týče potlačení hlučnosti motoru, rozhodně se nedá říci, že by nebyl vůbec slyšet, ale vtírá se mi na mysl výraz programový zvuk. Zvuk přicházející od šestiválce je prostě takový, jaký ho konstruktéři pětky chtěli mít - kultivovaný, dobře tlumený, ale zároveň dobře čitelný.

Podvozek je vrcholem umění konstruktérů BMW, je kombinací komfortních a zároveň sportovních jízdních vlastností, ač tyto dva výrazy dohromady moc nejdou. Samozřejmě je tu pohon zadních kol, který na mokré či zmrzlé silnici lze bezpečně používat jen se zapnutým protiprokluzovým systémem. V případě, že ho vypnete (což jde :-) záď díky silnému motoru často v zatáčce ustřeluje a je nutno včas reagovat volantem, aby nedošlo ke smyku.

Motor jsem si nechal nakonec. Jde o špičkový šestiválec s čtyřventilovou technikou a proměnným časováním ventilů VANOS, které odstranilo dřívější slabší tah z nižších otáček. V kombinaci s vynikající pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby rychlostí Steptronic jde o kombinaci ze které musí každému milovníku automobilů zaplesat srdce. Motor prakticky nemá slabé místo, táhne výborně ve všech režimech otáček a zároveň naměřená spotřeba je vzhledem ke kombinaci s automatem přijatelná - 12,2 l/100 km. Pětistupňový Steptronic je další lahůdkou instalovanou do tohoto automobilu. Má dva režimy - automatický nebo manuální. V případě automatického režimu jen prostě zvolíte režim D (drive) a automat se o řazení stará sám. Jakmile však přesunete páku řazení směrem k sobě, můžete sami ovlivňovat zařazený rychlostní stupeň pohybem páky dopředu či dozadu. Samozřejmě, že elektronika převodovky vám zabrání v chybném přeřazení a například přetočení motoru.