TEST Audi Q7 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 – Absolutní protiklady
Úvod, pořizovací náklady
Volvo nás všechny s novou XC90 napínalo, Švédové uváděli své velké SUV postupně, po dávkách. Servírovali nám techniku, design (samozřejmě po troškách), chlubili se bezpočtem bezpečnostních systémů a všemožných asistentů. Napětí se dalo krájet a po první várce sériového modelu se jenom zaprášilo. Aniž by se kdokoliv s novou XC90 svezl. Podobné to bylo i s nejrůznějšími cenami, ankety tohle Volvo vyhrávalo ještě před tím, než novinku kdokoliv viděl.
I já jsem podlehl vábení a kouzlu propracovaného designu a do XC90 se zamiloval. Vzplanutí pak jen potvrdilo živé setkání na loňském pařížském autosalonu. Tehdy se na novinku přišel podívat dokonce i fotbalista Zlatan Ibrahimovič. Na stánek Volva prý zavítal neohlášen, z čiré zvědavosti. Tak se mu novinka zalíbila.

Pak ale začaly prosakovat informace, že výhradně čtyřválcové motorizace nejsou úplně adekvátní, a že podvozek má hlavně v komfortu velké rezervy. V podobném duchu se ostatně nesl i test Honzy Mičky.
Pořizovací náklady | Audi Q7 3.0 TDI 200 kW quattro | Volvo XC90 D5 AWD 165 kW |
ZÁKLADNÍ CENA | 1 714 900 Kč | 1 449 800 Kč (Kinetic) |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Automatická dvouzónová klimatizace | S | S |
Dešťový senzor | S | S |
LED světlomety | S | 39 900 Kč |
Litá kola | S (osmnáctipalcová) | S (osmnáctipalcová) |
Vyhřívané přední sedačky | S | 9400 Kč |
Tempomat | S | S |
Navigace | 9000 Kč | 32 200 Kč |
Elektrické ovládání pátých dveří | S | 15 000 Kč |
Vyhřívané čelní sklo | 21 200 Kč | 6000 Kč |
Parkovací kamera | 13 100 Kč | 14 200 Kč |
Metalíza | 34 500 Kč | 26 500 Kč |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna | 27 521 Kč/10 612 Kč | importér nedodal |
Přední/zadní nárazník | 12 838 Kč/13 895 Kč | importér nedodal |
Přední blatník | 11 721 Kč | importér nedodal |
Čelní sklo | 10 107 Kč | importér nedodal |
Brzdové destičky přední + výměna | 6266 + 1090 Kč | importér nedodal |
Hodinová sazba v servisu | 1550 Kč | importér nedodal |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km | 29 706 Kč | importér nedodal |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 4 (120 000 km)/3/12 | 2/-/12 |
Prodloužená záruka 5 let | 15 000 Kč | 39 966 Kč |
Jenže, bude opravdu tak zle? Třeba ten „pouhý“ čtyřválec nakonec vůbec nevadí a vzduchový podvozek se ukáže jako výrazně pohodlnější alternativa k dříve testované Honzově XC90 s klasickými pružinami.
Přesvědčíme se ve srovnávacím testu. Jako lakmusový papírek poslouží soupeř z nejpovolanějších, rovněž horká novinka, Audi Q7. Stejně jako u XC90 jsme i pro německé SUV vybrali nejvýkonnější vznětový motor v nabídce, v případě Audi však jde o třílitrový vidlicový šestiválec s rovnými dvěma stovkami kilowatt. Souboj může začít!
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Audi Q7 | Volvo XC90 |
Základní cena | 6 | 9 |
Standardní výbava a příplatky | 7 | 7 |
Servis | 6 | 7 |
Záruky | 8 | 6 |
Průměr | 6,75 | 7,25 |
První velký rozdíl
U Volva jsme si v poslední době zvykli na dost sebevědomé cenovky, XC90 se ale tomuto trendu překvapivě vymyká. Testované provedení D5 s pohonem všech kol totiž přijde na 1.449.800 Kč, což je v porovnání se šestiválcovou Audi celkem hubička. Nová Q7 se s motorem 3.0 TDI/200 kW (čtyřkolka ve standardu) prodává od 1.714.900 Kč, přičemž základní výbava německého SUV se od XC90 ve výchozí specifikaci Kinetic nijak zvlášť neliší.
Oba konkurenty ale můžete samozřejmě patřičně dovybavit, individualizovat, přikrášlit… A to se pak klidně zastavíte na částce 2.553.600 Kč za konkrétní testovanou Q7, za Volvo XC90 na fotkách byste pak zaplatili 2.352.800 Kč.
Úvodní, cenový souboj, tak vyzněl pro švédské SUV. Udrží ale náskok až do konečného zúčtování?
Dojem, praktičnost
Krasavec a divný kombík
Už v úvodu jsem naznačil, že se mi design nového Volva XC90 víc než zamlouvá, rozplývám se i ve videu. Opravdu, švédské SUV je podle mě jedno z nejpůsobivějších aut za hodně dlouhou dobu. Na prvních fotkách možná XC90 vypadala až moc jednoduše, minimalisticky, reálná zkušenost je ale úplně jiná. Pravda, spíše minimalistické je Volvo pořád, působí však promyšleně a zdůrazňuje efektní detaily. Jako třeba přední světlomety, jejichž grafika má připomínat kladivo samotného Thóra. Nevím jak vy, ale já tam to kladivo nějak nevidím. Marketing Volva měl evidentně zjevnou touhu dát designu novinky nějakou nálepku, tak je přitom nechme…
Při pohledu zboku se mi hlavou mihla vzpomínka na nějaký ten švédský tank, ovšem v elegantnějším a o to majestátnějším provedení. Nejvíc nadšený jsem ale byl ze zadních partií XC90, tady dotáhl tým kolem šéfdesignéra Thomase Ingenlatha známý styl Volva se svisle orientovanými svítilnami k dokonalosti. Naprostý skvost!
Co říct k vnějšímu designu Audi Q7? Respektive, dá se k němu cokoliv říct? Jestli se novinka chtěla odstřihnout od původně opulentní Q7, pak se jí to povedlo dokonale. Natolik, až vedle XC90 dokonale zapadá. Také kvůli menší šířce a výšce, Q7 nakonec připomíná spíš takový trochu nakynutější kombík.
Nová Q7 zkrátka vzbuzuje asi tolik emocí jako zdvořilostní fráze o počasí. A to byla testovaná verze vybavena S line exteriérovým paketem a S line sportovním paketem, za což by zákazník musel zaplatit bratru sto šedesát tisíc. SUV od Audi zachrání snad jenom výrazná modrá metalíza, kterou známe z plakátů a reklam na novou Q7. Jinak tuhle nezáživnou krabici k životu neprobudíte.
Obrovské rozdíly odhalíte i uvnitř. Že je Audi znovu spíše sterilní, nepřekvapí. Stejně tak důraz na absolutní kvalitu a dokonalé zpracování. Velmi ale překvapila subtilní konstrukce přístrojové desky, která jakoby patřila spíš hatchbacku nižší střední třídy než velkému SUV. Zde Audi nepochybně bedlivě naslouchalo majitelům, resp. majitelkám minulé Q7, které často jezdily naslepo. Špatný výhled patřil k největším slabinám předchůdce. Teď nastal opačný extrém. Kvůli nebývale subtilní přístrojovce a zvláštní „stoličkové“ poloze za volantem zcela vymizel onen pocit robustnosti a SUV nadhledu, po kterém zákazníci tohoto segmentu často velice touží. To je ten známý argument o „pocitu bezpečnosti za volantem“. V Audi Q7 ovšem značně eliminován.
Ve Volvu XC90 podobná ztráta SUV charakteru nehrozí ani náhodou, přístrojová deska je mohutná, plocha kapoty nekonečná, posezení hezky navysoko. Zase jsem si vybavil cosi o švédském tanku.
Design však celek velice odlehčuje, výběr materiálů a barev se pak stará o dokonale útulnou atmosféru. Příjemnější místo k pobytu jsem už dlouho nezažil, za volant XC90 jsem se vyloženě těšil. Úchvatný dojem kazí jen permanentně upatlaný dotykový displej. Chápu, nelze jinak, když potřebujeme snížit počet tlačítek. V jinak dokonale uklizeném a esteticky vytříbeném interiéru je taková kaňka o to viditelnější.
A kontaktu s displejem se nevyhnete, kdybyste chtěli sebevíc. Jeho prostřednictvím se ovládá snad všechno, aspoň že volant nám Volvo ještě nechalo. Zatím… Menu palubního systému ale Švédové navrhli přehledně, neztratí se ani člověk tablety nepolíbený.
Osobně je mi ale bližší přístup Audi, které nechává některé základní funkce stále na tlačítkách a pohyb v rozhraní obstarává ovladač. Třeba při korekci teploty jsem byl za klasické otočné ovladače vyloženě rád, tablet ve Volvu vyžadoval přeci jen soustředěnější operaci. A pokud jste v zimních měsících zvyklí tak jako já řídit v rukavicích, k displeji budete mít rezervovanější vztah než k tlačítkové Q7.
I ta ale nabídne jednu „IT“ vymoženost, a sice jakýsi touchpad, na který můžete prstem psát. Už to někdy někdo použil? Myslím pravidelně, já jsem si také vyzkoušel, jestli Audi můj škrabopis pozná. Poznalo, ale proč bych měl třeba navigační data zadávat tímto zdlouhavým způsobem, to jsem nepochopil.
V naší známkovací tabulce jste si určitě všimli položky „Konektivita“. Pro automobilky v poslední době snad jedna z nejdůležitějších oblastí vývoje. Přiznám se, že strategie „propojení všeho se vším“ nejsem velkým přítelem, spokojil bych se s handsfree a dál se věnoval už jenom řízení. Každopádně, v XC90 i Q7 se konektivně vyřádíte až běda! Příklon k digitálním technologiím potvrzují i kapličky s přístroji, které se v obou případech kompletně vzdaly analogového zobrazení. Přehlednost tím ale nijak zásadně netrpí, jenom těch informací je na jednoho kolikrát až moc. Hlavně v Q7 jsou možnosti zobrazení nejrůznějších údajů prakticky nevyčerpatelné.
HODNOCENÍ DESIGNU | Audi Q7 | Volvo XC90 |
Vnější vzhled | 5 | 10 |
Vnitřní vzhled | 6 | 9 |
Zpracování | 10 | 9 |
Ergonomie | 9 | 8 |
Konektivita | 9 | 9 |
Průměr | 7,80 | 9,00 |
I tu rodinku zvládnou
Už jsem to zmínil, onu zvláštní polohu za volantem v Audi Q7. Ať jsem se snažil sebevíc, pohodlně jsem se neposadil. Poloha je zvláštně vzpřímená, v Audi jsem si připadal, jako bych seděl u stolu. Na velice pohodlné sedačce ovšem, v tomto směru není Q7 co vytknout. Na opěradlech se sice skví sportovní symbol S, sedačky se ale stále soustředí hlavně na komfort, i když je boční vedení více než naznačeno. Rozhodně však neobtěžuje.
Dokonalé pohodlí nabídnou také přední sedačky Volva. Čekali jste snad něco jiného? I zde jsem si mohl upravit délku sedáku, což je prvek, který bych zahrnul do povinné výbavy každého auta. Mimořádně šikovné!
Pro cestování na zadních sedačkách bych si ale vybral Audi. Hlavně kvůli delším sedákům, které lépe podepírají stehna. V Q7 jsem měl také o něco více místa pro hlavu, německé SUV je o něco štědřejší také na šířku, v podélném směru na Volvo lehoulince ztrácí.
Celkově lze obě velká SUV považovat za praktická a prostorná auta, která jsou na případné rodinné využití dobře připravena. Viz zavazadlové prostory, základní objemy se u XC90 i Q7 pohybují kolem sedmi set litrů (hodnoty v tabulce platí pro sedmimístné verze, mírný náskok má Audi). Vidíte, sedm míst. I do třetí řady jsem se posadil, ale popravdě, jen tak zkusmo. Cestu z redakce na letiště v Mnichově Hradišti (zhruba 80 km) bych asi zvládl, šesté a sedmé místo je však u obou SUV spíš nouzovka na občasné využití. Bráno z tohoto pohledu je jejich existence opodstatněná.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Audi Q7 | Volvo XC90 |
Prostornost | 9 | 8 |
Přední sedačky | 9 | 9 |
Zadní sedačky | 8 | 7 |
Kufr | 9 | 8 |
Variabilita | 9 | 9 |
Průměr | 8,80 | 8,20 |
Jízdní vlastnosti
Čtyři vs. šest
Testovanou SUV dvojici pohánějí v obou případech vrcholné vznětové motorizace, tím ale výčet společných vlastností končí. Že Volvo spoléhá u nové XC90 výhradně na čtyřválce, to je vám fakt dobře známý. Tedy, nic většího než dvoulitrovou dvojitě přeplňovanou jednotku s lehce matoucím označením D5 do Volva XC90 nekoupíte (doba úžasného pětiválce už skončila…). Výkonovým stropem je tak porce 165 kW. Audi přidává pětatřicet kilowatt, litr objemu a dva válce. Nijak zvlášť slibné výchozí podmínky pro Volvo.
Pojďme se ale domluvit, že za dynamické parametry XC90 hanět nebudeme. Opravdu si dokážu představit, že pro typického zákazníka švédské značky nehrají kilowatty takovou roli. A kromě toho, zmíněný nejvyšší výkon a maximální točivý moment 470 N.m vyloženě neblednou ani vedle pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny. A dále, solidní pružnost motoru prokázalo také naše měření (s automaty tentokrát bez omezení na určitý rychlostní stupeň, ze 60 i 80 km/h zkrátka jen plný plyn) – za Q7 sice čtyřválcová XC90 zaostala, ovšem rozhodně ne propastně (viz tabulka naměřených hodnot). Chleba se výrazněji láme až při vyšších dálničních rychlostech, kdy šestiválec reaguje spontánně a s jednoznačnou výkonovou rezervou. Švédský dvoulitr jede v tu chvíli nadoraz. Volvo je ale tak nějak z podstaty věci pro spořádané a nespěchající řidiče, takže spíš průměrné dynamické výkony XC90 vyčítat nebudu.
Dynamické měření na letišti | Audi Q7 | Volvo XC90 |
Pneumatiky | 285/45 R20 | 275/40 R20 |
Pružnost na 4. RS(60-120 km/h)/5. RS (80-100 km/h) [s] | 3,8/4,8 | 5,2/6,1 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 1800 min-1 | 1900 min-1 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 49,6/89,0/128,2 | 48,3/88,1/128,5 |
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m] | 3,4/49,8 | 3,3/42,2 |
Odfláknuté odhlučnění však už určitě ano. Tady by se švédští vývojáři měli chytit za nos. Že je čtyřválec více slyšet po studeném startu, to by se ještě pochopit dalo. Jeho zvuk však do interiéru citelně proniká prakticky při každém zrychlení. Převodovka navíc - jakoby si jistého výkonového handicapu byla dobře vědoma, i po letmém kontaktu s pedálem plynu okamžitě podřazuje. A čtyřválec posílá do otáček. Celé to trochu připomíná jízdu s variátorem, kdy po každém přidání plynu motor vyletí do otáček, v nichž po dobu akcelerace zatvrzele setrvává. Ve spojení s chabým odhlučněním motoru záležitost, která zážitek z luxusního stylu Volva silně relativizuje.
V Audi? O výkonovém blahobytu řeč byla, šest set newtonmetrů je připraveno za všech okolností předvést mohutný zátah. A hlavně, své schopnosti motor prezentuje nesmírně kultivovaně a natolik potichu, až mi to přišlo podezřelé. Šestiválec si kdesi v dálce jenom decentně zahučí, jakoby se za jakýkoliv slyšitelnější zvuk styděl. Takhle to má vypadat!
Čas čtyřválce bohužel nepřichází ani v hodnocení spotřeby. Souvisí to hlavně s permanentním zápřahem jednotky D5, která často napíná všechny své síly. Kde si šestiválec jenom tak ševelí, čtyřválec kvílí pod červeným polem. Palubní počítače tak svorně hlásily údaje mezi osmi a devíti litry. Ve městě ale měl přece jen navrch čtyřválec, který se výš než nad devět nepouštěl. Audi s vidlicovým šestiválcem se podívalo i k jedenácti.
HODNOCENÍ MOTORU | Audi Q7 | Volvo XC90 |
Zrychlení | 8 | 7 |
Pružnost | 9 | 6 |
Spotřeba udávaná | 9 | 9 |
Spotřeba v testu | 8 | 8 |
Odhlučnění motoru | 10 | 4 |
Průměr | 8,80 | 6,80 |
I na tom vzduchu…
Podobně jako u pohonné jednotky – Volvo XC90 nemá cenu kritizovat za tupější jízdní projev, kdy jej neporovnatelně hbitější Audi Q7 nechává na zatáčkovité silnici kdesi v dáli. Řidič Volva nepotřebuje vzor agility, vyznává úplně jiné hodnoty. Třeba komfort, který však, jak jsme si už řekli, na standardním podvozku není zdaleka ideální.
Nastane s testovanou verzí „na vzduchu“ kýžené zlepšení? Zklamu vás, podvozek nové XC90 stále funguje obstojně jen na hladkém asfaltu. Tady máte pocit, že to snad ani nejde jinak. Volvo si bohorovně pluje, na terénních vlnách se zhoupne, posádka je dokonale hýčkána. Na rozbité silnici ale přijde kruté vystřízlivění. I na malých nerovnostech se ozývají rány, které jsou nejen v této cenové hladině nepřípustné, byť by Volvo mohla částečně omlouvat přítomnost dvacetipalcových kol. Úplně stejný rozměr ale obouvalo i německé SUV a rozdíl v izolaci rázů a také odhlučnění podvozku je propastný. Tam, kde Volvo svou posádku nemilosrdně natřásá a informuje o každém kamínku, Audi spořádaně mlčí. Jakoby jelo na právě položeném koberci.
Lehkost Audi jsem už zmínil, a ačkoliv to není u SUV sledovaný parametr, v tomto případě za pozornost opravdu stojí. Jestli přirovnání ke kombíku vyznívá z pohledu designu spíš negativně, zde jde o jednoznačně pozitivní rys. Na mastodontní doby Q7 definitivně zapomněla, novinka je překvapivě lehkonohá, opravdu jako byste řídili daleko menší kombík. Hmotnost obou SUV se přitom dramaticky neliší, Q7 je lehčí o zanedbatelných sedmdesát kilo.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VASTNOSTÍ | Audi Q7 | Volvo XC90 |
Ovladatelnost | 9 | 5 |
Komfort odpružení | 9 | 4 |
Odhlučnění podvozku | 9 | 4 |
Řízení | 7 | 5 |
Řazení | 8 | 6 |
Brzdy | 7 | 9 |
Průměr | 8,17 | 5,50 |
Závěr
Závěr
Dlouho jsem nebyl z žádného auta tak nadšený jako z nového Volva XC90. Přesněji řečeno z designu, a to karosérie i interiéru. Útulnou atmosféru uvnitř vozu umí švédská značka vytvořit už dlouho, teď k tomu přidává ještě mimořádně atraktivní zevnějšek. Přesně takto má Volvo podle mě vypadat. Precizní, vycizelovaný design s důrazem na zpracování detailu, paráda… Novou XC90 je možno pochválit ještě za praktický a prostorný interiér, rodinným účelům tohle Volvo poslouží spolehlivě.
Jenže, tím výčet pozitiv končí (samozřejmě ještě ta bezpečnost), jízda je jednoznačným zklamáním. Znovu opakuji, výkonnostně bych se s dvoulitrovým čtyřválcem klidně i smířil, odhlučnění je ale minimálně ledabylé. Zaměření vozu už vůbec neodpovídá naladění podvozku, který dobře funguje jen na kvalitním asfaltu. Na rozbité silnici vzduchový podvozek bouchá, navíc je hlučný. Podobná charakteristika by mi vadila u malého auta, ale u velkého SUV, které v testované specifikaci stojí 2,3 milionu? Přitom, když si vzpomenu, jak neskutečně komfortní je stará dobrá XC70… Novince je na hony vzdálená i postarší XC60. Tohle se opravdu nepovedlo.
Jízda v Audi Q7 vás přenese do úplně jiného světa, podvozek tlumí takřka se stoprocentní jistotou, o šestiválci víte nejvýš tak to, že je příkladně silný, slyšet ho skoro není. Interiér je pak ještě o kousek prostornější než ve Volvu, to samé platí i pro zavazadelník. Za volantem Q7 se mi ale špatně sedělo, úplně pohodlnou pozici jsem nenašel. Interiér také není tak útulný a pohledný jako ve Volvu, design karoserie se pak liší jako den a noc. Skvost a šedá myš bez výrazu.
Pochopím, proč si Volvo XC90 někdo koupí. Styl je obrovské lákadlo, tradiční švédský důraz na bezpečnost začínám s přihýbajícími léty také stále víc považovat za silný argument. Jenom si pak od souseda nepůjčujte Audi Q7. Nebo BMW X5, případně Mercedes GLE…
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | Audi Q7 | Volvo XC90 |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 6,75 | 7,25 |
DESIGN | 7,80 | 9,00 |
INTERIÉR | 8,80 | 8,20 |
MOTOR | 8,80 | 6,80 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 8,17 | 5,50 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8,06 | 7,35 |
CELKEM | **** | ***1/2 |
Audi Q7 3.0 TDI quattro
Plusy
- Silný, úsporný a tichý motor
- Komfortní a agilní podvozek
- Prostorný interiér, velký kufr
- Perfektně zpracovaný interiér
Minusy
- Naprosto bezvýrazný design
- Vyšší cena
Nejlevnější verze modelu | 1.588.900 Kč (3.0 TDI/160 kW quattro) |
Základ s testovaným motorem | 1.714.900 Kč (3.0 TDI/200 kW quattro) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.714.900 Kč (3.0 TDI/200 kW quattro) |
Testovaný vůz s výbavou | 2.553.600 Kč (3.0 TDI/200 kW quattro) |
Volvo XC90 D5 AWD
Plusy
- Mimořádně povedený design
- Útulný a přehledný interiér
- Rozsáhlá bezpečnostní výbava
- Nižší základní cena
Minusy
- Hlučný a slabý motor
- Nekomfortní podvozek
Nejlevnější verze modelu | 1.349.800 Kč (D4/140 kW FWD Kinetic) |
Základ s testovaným motorem | 1.449.800 Kč (D5/165 kW Kinetic) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.753.800 Kč (D5/165 kW Inscription) |
Testovaný vůz s výbavou | 2.352.800 Kč (D5/165 kW Inscription) |
Foto: David Rajdl, Jiří Káš
Model | Audi Q7 3.0 TDI quattro | Volvo XC90 D5 AWD |
Cena základní sestavy | 1 714 900 Kč | 1 753 800 Kč |
Cena testované sestavy | 2 553 600 Kč | 2 352 800 Kč |
Motor
| ||
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 6 / 4 | 4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 2967 | 1969 |
Zdvihový objem (ccm): | 200 / 3250 | 165 / 4250 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 600 / 1500 - 3000 | 470 / 1750 - 2500 |
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): | 0 / 0 - 0 | 0 / 0 - 0 |
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): | 0 / 0 | 0 / 0 |
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): | 0 | 0 |
Provozní vlastnosti
| ||
Maximální rychlost (km/h): | 234 | 210 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 6.5 | 7.8 |
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): | 6.2 / 5.4 / 5.7 | 0 / 0 / 5.8 |
Emise CO2: | 149 | 152 |
Rozměry a hmotnosti
| ||
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): | 770 / 0 | 692 / 1868 |
Objem nádrže (l): | 75 | 71 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 2135 / 805 | 2205 / 545 |
![]() | ||
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
| ||
a) délka (mm): | 5052 | 4950 |
b) šířka (mm): | 1968 | 2008 |
c) výška (mm): | 1741 | 1776 |
d) rozvor (mm): | 2994 | 2984 |
e) rozchod vpředu (mm): | 1679 | 1665 |
f) rozchod vzadu (mm): | 1691 | 1667 |
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
| ||
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): | 920 / 1130 | 920 / 1140 |
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): | 620 / 1110 | 620 / 900 |
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): | 1040 | 1020 |
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): | 1030 | 970 |
k) šířka vpředu (mm): | 1570 | 1540 |
l) šířka vzadu (mm): | 1550 | 1520 |
Délka sedáku vpředu (mm): | 570 | 560 |
Délka sedáku vzadu (mm): | 560 | 470 |
Výška opěradla vpředu (mm): | 600 | 630 |
Výška opěradla vzadu (mm): | 590 | 610 |
Místo vzadu pod předním sedadlem: | Ano | Ano |