TEST Audi A6 Allroad – Back to the road
Nový allroad má k běžné A6 mnohem blíže než předchozí generace – to lze vidět na první pohled a i Audi samo přiznává, že důvodem je více marketingového prostoru pro Q7 a budoucí Q5. Vůz jsme podrobně představili zde, nastal tedy čas prohnat jej po českých cestách. A nějaké té necestě.
Pokud náhodou nepotkáte vůz s karoserií zvednutou do nejvyšší polohy „lift“, lze allroad rozeznat od sériového kombíku jen díky výrazným lištám na spodní hraně dveří, stříbrným plechům pod nárazníky a nápisu na zádi. Za příplatek si lze objednat i jednobarevné provedení, které setře pocit rychlého SUV úplně. Po významnějších rozdílech tedy musíme pátrat v interiéru.
Výborný je tradičně zavazadelník se základním objemem 565 litrů, kde se po sklopení zadních opěradel dá najít místo až pro 1660 litrů. Nevýhodou je nízká hrana otevřeného víka, dobře naopak slouží příplatková teleskopická tyč a pás pro zajištění zavazadel. Pětimetrové kombi si už téměř neumíme představit bez parkovacích asistentů v obou náraznících, u allroadu to znamená další 25 tisíc navíc…
Pod kapotou je pravděpodobně jeden z nejlepších současných vznětových motorů, třílitrový šestiválec TDI s výkonem 171 kW. Zastudena sice o sobě dává vědět dosti výrazně, v běžném provozu ale naplno předvádí své hlavní přednosti – obrovský krouticí moment, tichý běh a výkon i ve vysokých otáčkách. Elán agregátu ovšem sráží automatická převodovka, respektive její prodlevy. V „D“ režimu je vůz stavěn skutečně spíše na komfort a přenést 450 Nm přes hydrodynamický měnič také není jen tak. Sportovnější jízda proto vyžaduje využít nejlépe řazení pod volantem.
Jedinou podstatnou odlišností od sériové A6 je vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou. Systém ovládaný přes MMI nabízí pět provozních poloh (dříve 4), z nichž dvě jsou pro jízdu v terénu. Rozsah světlých výšek se mění v rozmezí 60 mm (dříve 66), nejvyšší je 185 mm nad zemí (dříve 208). Novinkou je použití hliníku pro nápravová ramena a jejich závěsy, díky němuž narostla tuhost a klesly neodpružené hmoty. Nejnižší a nejtvrdší polohu Dynamic jsme využili hlavně na kvalitních silnicích, kde nízké těžiště umožňuje jezdit velmi dynamicky bez velkých náklonů. Nevýhodou je relativně těžká příď, výhodou naopak vyspělý stálý pohon všech kol. Pro jízdu po městě jsme si zvykli volit komfortní režim, který při světlé výšce 140 mm nabízí zřetelně měkčí odpružení a žehlí tak většinu uličních nerovností. Pětimetrový kolos si také zaslouží pochvalu za brzdy, i v kritických situacích dokážou zastavit vůz velmi jistě.
I přes vzhledové zjemnění allroadu oproti předchozí generaci je vůz stále na špičce „kombi SUV“ kategorie a s ohledem na předpokládané využití převážně v silničním provozu nejsou jeho úpravy omezující.
První cena vozu | 1.511.200,- (2.7 TDI 132 kW tiptronic) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1.518.300,- (3.0 TDI 171 kW 6 man) |
Základní cena testovaného vozu | 1.587.600,- (3.0 TDI 171 kW tiptronic) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 2.087.042,- (3.0 TDI 171 kW tiptronic) |
Plusy:
- pružnost motoru
- vnitřní prostor
- jízdní komfort
- podvozek dvou tváří
Minusy
- pomalé reakce automatické převodovky
- ceny příplatkových výbav
- ovládání MMI