Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6
36 Fotogalerie

TEST Audi A6 2.7 TDI – Biz-jet za osm litrů

Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Poučeni reklamou a čtenářskými ohlasy jsme test Audi A6 pojali zcela v duchu její cílové skupiny – během týdne absolvovala limuzína několik pojížděk po Praze a dva rychlé dálniční přesuny. Výsledek? Pozitivní dojmy z předního i zadního sedadla.

Moderní commonrailový šestiválec 2.7 TDI s výkonem 132 kW nevypadá v kombinaci s relativně těžkou limuzínou vyšší střední třídy jako kdovíjak dynamická volba, kultivovanost chodu a síla turba ale dají na papírové rozpaky v praxi zapomenout. Šestistupňový Tiptronic řadí neznatelně - o změně převodu informuje v podstatě pouze zvuk motoru a otáčkoměr. Potřeby trochu razantnějšího řazení uspokojují mimo posunutí voliče do „sekvenční“polohy i pádla pod volantem, reagující nadstandardně rychle. Při předjíždění je tak možno kombinovat kick-down se snadným podřazením a dmychadlo udělí vozu žádanou brizanci téměř bez prodlevy.

Jízdu s vysokými rychlostními průměry si může vychutnávat jak řidič, tak zbytek posádky. Pobyt posádce zpříjemňuje množství příplatkové výbavy, i v základních verzích přitom najdou cestující dostatek místa ve všech směrech. Relativně komfortně naladěné příplatkové vzduchové odpružení v kombinaci s rozměrnými sedáky a dobře tvarovanými opěrkami umožňuje absolvovat dlouhé cesty bezbolestně a s minimální únavou.

Jízda po městě ukazuje přednosti pneumatického odpružení, kdy vůz přejede řadu nerovností téměř bez vlivu na komfort. Manévrování na malém prostoru omezuje malý rejd a nedostatečný výhled vzad, oboustranná parkovací čidla ale leccos doženou.

Doménou limuzíny je ovšem dálnice a při rychlých dlouhých přesunech se také Audi ukazuje v nejlepším světle. Ve voze panuje akustická pohoda, významnější aerodynamický hluk vnímáme až při rychlostech nad 170 km/h. Akcelerace ve vyšších rychlostech není kdovíjak sportovní, na svižné předjíždění ale stačí bohatě. Do zatáček se podvozek s pohonem quattro vrhá s lehounkým sklonem k nedotáčivosti, při běžné jízdě jde ale spíš o pocit než o skutečný náběh ke smyku. Vůz se v zatáčkách naklání úměrně svému komfortnímu charakteru, milovníky cihly na plynu také potěší účinné brzdy.

Nejhorší pohled ale mohou vrhat na auto majitelé čerpacích stanic. Během týdenního testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 8,1 litru, přičemž vůz v podstatě nepoznal jiný režim než město nebo dálnice. Vozy s pohonem všech kol mají nádrž zvětšenou na 80 litrů, což umožňuje dojezd okolo tisíce kilometrů – a jak jsme se přesvědčili, nejde o nereálné číslo.

Základní cena vozu vyšší střední třídy 1.34 milionu je sice s ohledem na pohon všech kol a vyspělý turbodiesel přiměřená, nutnost příplatku i za tempomat nebo vyhřívání předních sedadel je ale u Audi už téměř folklorem…

První cena vozu1.071.600,- (2.0 TFSI /125 kW, 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací1.179.200,- (2.7 TDI/ 132 kW, 6M)
Základní cena testovaného vozu1.343.700,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.904.311,- (2.7 TDI/ 132 kW, tiptronic, quattro)