Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A3
Audi A3
Audi A3
Audi A3
12 Fotogalerie

TEST Audi A3 Ambiente 1,8 20V

Automobily Audi - vrchol programu koncernu VW v minulém roce doplnil nejmenší model A3, který má podpořit jak prodej dražších A4, tak bojovat v přeplněném segmentu nižší střední třídy s konkurenčním BMW 3 Compact.

Udržet snesitelnou cenu pomáhá systém stejné platformy podvozku, který je použit i u Škody Octavia (viz test Octavie) a nového Golfu.

Interiér vozu je vypracován ve výborné kvalitě, za jízdy nic nevrže ani neklepe. Přístrojová deska je přehledná a jednotlivé ovládací prvky se nachází přesně tam, kde mají být. Jedinou chybičkou je malinká odkládací skřínka u spolujezdce, kterou značně omezila montáž airbagu. Tento nedostatek je však úspěšně nahrazen schránkou, která se nachází pod sedadlem spolujezdce.

Již základní výbava Audi A3 je na slušné úrovni a patří do ní například: 15palcová hliníková kola, dva velkoobjemové airbagy, ABS, posilovač řízení, elektrické stahování oken i zrcátek, centrální zámek, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou klimatizací a palubním počítačem. Sedadla jsou dobře tvarovaná, tvrdá, takže ani po delší jízdě záda neprotestují. Lze je seřizovat i výškově, což u tohoto kompaktu ocení především ženy. Vzadu je kupodivu celkem dost místa a pro přepravu dvou dospělých poslouží i na větší vzdálenosti. Zadní opěradla jsou samozřejmě sklopná a je možno tímto výrazně zvětšit základní objem zavazadlového prostoru (350 l).

Pětiventilová osmnáctistovka (92 kW), u nás známá především jako žrout paliva z Octavií, se zde chová kultivovaně, postrádá však tah odspodu. Ve vyšších otáčkách je to už výrazně lepší, ale logicky stoupá spotřeba i hluk pronikající do interiéru. Co se týče zvuku motoru, není nepříjemný, ale spíše dobře odladěný pro sportovní charakter Audi A3. Spotřeba se podle palubního počítače pohybovala kolem 10 litrů naturalu na sto kilometrů. Řadící páka je krátká, padne dobře do ruky - řazení jde velmi lehce. Není prakticky možné omylem zařadit jinou rychlost, tak jak se někdy u méně kvalitních vozů stává. Odstupňování převodovky je opět velmi podobné Octavii, tedy dosti lehké. Motor proto na pětku točí ve 120 km/h 3600 otáček, což je poměrně dost.

Jízdní vlastnosti se dají charakterizovat jednoduše: výborné, nezáludné. Brzdy, mimochodem všechny kotoučové, jsou na tom stejně, tedy výborné. Ze stokilometrové rychlosti dokáží zastavit A trojku do 40 metrů. A co je důležité, ani po zahřátí neslábnou!

Jedinou a pro mnohé nepřekonatelnou překážkou při úvahách o koupi tohoto vozu, však přes slušnou výbavu zůstává vysoká cena, odpovídající značce Audi.