Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 156
10 Fotogalerie

TEST Alfa Romeo 156 2,0 T.S. – Italská kráska

Otestovat vůz ověnčený mnoha oceněními, včetně toho nejvýznamnějšího - Vůz roku 1998, objektivně je těžké, jelikož na vás působí, chvalozpěvy z mnoha stran...

Předem ještě upozorňuji, na obsáhlý popis tohoto vozu v rubrice Představujeme, protože dnes se chci věnovat spíše dojmům z tohoto výjimečného vozu, než strohému popisu.

Pokud nepřipraveni přistoupíte k tomuto vozu, musí každého, kdo má alespoň špetku smyslu pro krásu a design, ohromit. Ať už krásně tvarovaná kovová klika u předních dveří (viz foto). Zdůraznění znaku vepředu s výrazným zásahem do nárazníku (viz foto), decentně tvarované zadní světla nebo rafinované ukrytí klik zadních dveří do rámu okna (viz foto), čímž se dosáhlo optického dojmu, že jde o dvoudveřový vůz. A to není zdaleka vše. V interiéru na vás čekají další lahůdky. Především krásně zapuštěný rychloměr a otáčkoměr do samostatných kapliček , navíc mají bílý podklad a stupnice začíná u obou ve svislé poloze, jako u závodních vozů... (viz foto). I motor samotný (v našem případě 2,0 T.S.) má krásný design (viz foto), nemluvě o tom co umí, když jej nastartujete.

Po nasednutí zapadnete do dobře tvarovaných sedaček s výborným bočním vedením. Po nastartování a rozjezdu je asi první co vás překvapí stupnice otáčkoměru. Povolené otáčky totiž končí u 7000 otáček!!! Už při tomto pohledu se mi zrychlil tep. No co tak to vyzkoušíme. Po výjezdu z města, když hustý provoz trochu zřídnul, jsem zkusil akceleraci z 0 na 100 km/h a hle Alfa to zvládne za 9 sekund a stačily mi k tomu první dva stupně převodovky. Vůbec vlastnosti motoru by si zasloužily zvláštní článek. Jde o šestnáctiventilový dvoulitr Twin Spark (dvě zapalovací svíčky v jednom válci) s jedním z nejvyšších výkonů ve své třídě - 114 kW. Tohoto výkonu dosahuje při 6400 otáčkách. Mnozí by asi nevěřili, že jde o čtyřválec a ne šestiválec. O kvalitní vyvážení motoru bez zbytečných vibrací se starají dvě vyvažovací hřídele. Odhlučnění jsem čekal na nižší úrovni, ale opak byl pravdou motor je asi do dvou tisíc otáček prakticky neslyšitelný. Dále až do sedmi! tisíc otáček stoupá hluk překvapivě velmi málo, spíše je jen slyšet rychleji se točící elektromotor. Tah motoru je ve všech režimech otáček vynikající. Po překonání čtyřech tisíc ot. už nemůže mít výhrad ani největší rýpal .

Nestandardní sedmnáctipalcová kola na nezaprášeném asfaltu fantasticky drží a ani při dravém rozjezdu se moc neprotočí, naopak. S tímto souvisí i zkouška brzd, kdy tato Alfa ze 100 km/h zabrzdila na vynikající vzdálenosti 37 m.

Sportovní pocit z jízdy podtrhuje velmi strmý převod řízení, kterému z maximální polohy vlevo do max polohy vpravo stačí pouhé dvě!! otáčky volantem (u Opelu Omega - 3, Škoda Felicia (bez posilovače - 4)).

Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem vynikající, dostat Alfu do úzkých se vám hned tak nepovede. O tom, že jízdní vlastnosti 156ky opravdu nemají ve své třídě konkurenci, svědčí i naprosto bravurní zvládnutí tzv. losího testu, se kterým měly ostatní automobily velké problémy včetně BMW M3!, které se dostalo do smyku (shlédnuto v TV).

Abych jen nechválil, kritiku u Alfy 156 zaslouží malý zavazadlový prostor, který navíc není možno zvětšit sklopením sedadel (jen otvor pro lyže). Druhým místem pro kritiku je místo na zadních sedadlech, které by se dalo přirovnat k tolik omílané Octavii.

Celkově je Alfa 156 vozem snů pro sportovně založené řidiče, kteří si chtějí užít jízdu v opravdu skvělém voze. K rozhodnutí koupit si tento Italský klenot na kolech ji může pomoci i velmi příznivá cena v porovnání s např. německou konkurencí.