
Test 100.000 km: BMW 528i Touring
Redaktoři Auto Bildu se na nováčka v testovací flotile zpočátku dívali odtažitě. Vždyť měl pod kapotou „jenom“ benzinový dvoulitr, byť se slušným výkonem 180 kW a doplněný osmistupňovým automatem. Budoucí testeři si příliš neuměli představit, jak s tímhle vozem zvládnou sto tisíc kilometrů. A nic na tom nezměnila ani rozsáhlá výbava, která základní cenu 1.225.000 Kč zvýšila skoro na rovné dva miliony korun (1.963.000 Kč).
Od počátku testu (prosinec 2011) řidičům vadil poměrně mdlý zvuk turbomotoru. Při otáčkách naprázdno bručel jako dobře izolovaný diesel a během zatížení se choval poměrně vlažně, přičemž výkon se kdovíjak neprojevoval. Mnichovští inženýři však vyslyšeli poměrně hojnou kritiku na dané téma a od července 2013 standardně montují elektronický modulátor zvuku, který přes reproduktory do kabiny pouští jadrnější tóny.
Průměrná spotřeba se po ujetí přesně 103.741 kilometrů ustálila na 11,8 l na 100 km, přičemž ani s aktivovaným úsporným režimem Eco se redaktoři během služebních cest nedostali pod deset litrů. Takovému apetytu příliš neodpovídá objem palivové nádrže 70 litrů, zásoba benzinu při dálkové jízdě vystačí sotva na 500 km. I toto je jeden z důvodů, proč si drtivá většina kupců BMW 5 (letos 95,8 %) pořizuje naftovou verzi…
Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 24/13, který je právě k dostání na stáncích.