Tesla kvůli autopilotu musí svolat přes 2.000.000 aut. Opravu zvládne on-line
Americký výrobce musí opravit svůj systém automatizovaného řízení. Podle americké organizace NHTSA totiž prý autopilot dostatečně nekontroluje, zda je řidič v případě nouze schopen rychle zasáhnout a převzít kontrolu nad vozem.
Máte dojem, že píšeme často o elektromobilech? A myslíte si, že je na našich stránkách „přeteslováno“? Pak v obou případech máte pravdu. Bohužel automobilový svět už je dnes takový. Elektromobilita je nejsilnější téma a Tesla nejviditelnější a zřejmě také nejkontroverznější automobilka dneška, proto se jí tak často věnujeme. A zároveň to z části souvisí i s tím, že zkrátka obecně chybějí jakékoliv jiné novinky, včetně premiér samotných automobilů. Ty zásadní bychom za poslední čtyři měsíce pomalu spočítali na prstech jedné ruky…
Zpátky ovšem k Tesle, které se střídavě daří a nedaří. Do druhé kolonky patří nejnovější zpráva o verdiktu americké organizace National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) neboli amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu. Ten domácí automobilku vyšetřoval kvůli sérii nehod, které se však staly během zapnutého autopilota, který by přitom kolizím měl v součinnosti s řidičem předcházet. Nebo alespoň výrazně zmírňovat jejich následky.
NHTSA během dvou let zkoumal 956 případů dopravních nehod, v nichž figurovaly tesly s aktivovanou zmíněnou technologií pro částečně autonomní jízdu. Ačkoliv tyto systémy podle NHTSA znamenají velký příslib pro zlepšení bezpečnosti na silnicích, musejí být však nasazovány zodpovědně. A to se prý v případě Tesly tak úplně nestalo.
Americká automobilka prý dostatečně nezajistila, aby technologie autopilota pečlivě sledovala chování řidiče. Ten sice se zapnutým systémem částečně samočinného řízení nemusí držet ruce na volantu, měl by však zůstat ve stavu, aby v případě hrozícího incidentu stihl adekvátně rychle zareagovat a převzít řízení. A to se prý nestalo. Ostatně na asistenta pro autonomní jízdu si nedávno stěžoval i jeden z bývalých zaměstnanců Tesly.

Pomyslná svolávací akce se ve Spojených státech týká 2.031.220 vozů, přičemž zahrnuje Modely S (2012-2023), 3 (2017-2023), Y (2020-2023) a X z let 2016 až 2023. Místo tradiční návštěvy servisu proběhne aktualizace autonomního softwaru on-line, což je jedna z výhod moderních aut s takto vysokým množstvím technologií s permanentním připojením k internetu.