Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
VW GTI Roadster Vision Gran Turismo
VW GTI Roadster Vision Gran Turismo
VW GTI Roadster Vision Gran Turismo
VW GTI Roadster Vision Gran Turismo
36 Fotogalerie

Tento Volkswagen měl motor VR6 a přes 500 koní. Pamatujete si na něj?

Ondřej Šámal

Koncept roadsteru vznikl jako pocta jednomu z nejznámějších simulátorů. Díky přeplňovanému šestiválci o výkonu 503 koní by se neztratil ani mezi supersporty.

O uplynulém víkendu proběhl další ročník srazu GTI Treffen, který se v minulosti konal na březích rakouského jezera Wörthersee. Jenže místní této akci, které se každoročně zúčastnily desítky tisíc návštěvníků a tisíce aut, v posledních letech moc nepřáli, setkání se proto po covidové pauze přesunulo do rodiště volkswagenů.

Wolfsburg tuto akci hostil poprvé. Podle všeho se ovšem přesun z romantických kulis do méně atraktivního prostředí německého města, jehož podstatnou část zabírá právě výrobní areál Volkswagenu, vydařil. Ostatně na fotky z letošního GTI Treffen se můžete podívat zde.

V rámci předchozích srazů si Volkswagen, ale také například Škodovka, pro návštěvníky připravil nějaký zajímavý koncept. Ten s názvem GTI Roadster Vision Gran Turismo patřil k nejzajímavějším. Na veřejnosti se ukázal před deseti lety, přičemž německá automobilka jím vlastně zhmotnila virtuální sporťák z šestého dílu legendární série Gran Turismo.

Video placeholder
Seat Project • auto.cz

Pod kapotou placaté studie pracoval dvojitě přeplňovaný zážehový třílitr TSI VR6 o výkonu 503 koní a točivém momentu 665 Nm, který spolupracoval se sedmistupňovou dvouspojkou převodovkou DSG. Roadster teoreticky zvládl až 309 km/h, přičemž na stovku měl vystřelit již za 3,6 sekundy. V reálu ovšem maximální rychlost jednokusového konceptu dosahovala 30 km/h.

Jen 1420 kilogramů lehký vůz s pohonem všech kol stál na 20palcových ráfcích s pneumatikami 235/35 vpředu a 275/30 vzadu. O zastavení se staraly keramické brzdy od Audi s kotouči o průměru 380, respektive 356 milimetrů. Velmi ostře řezaná karoserie dostala segmenty z lehkých uhlíkových vláken a pořádné křídlo, které se mělo starat o přítlak zadní nápravy.