Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tento Peugeot 205 byl bestií pro závody do vrchu. Pomáhala mu technika Schumiho F1

Tento Peugeot 205 byl bestií pro závody do vrchu. Pomáhala mu technika Schumiho F1 Zdroj: acz

Tento Peugeot 205 byl bestií pro závody do vrchu. Pomáhala mu technika Schumiho F1

Raritní úprava vznikla v devadesátých letech jako testovací auto pro komponenty F1. Za stavbou unikátu stáli dva inženýři stáje Benetton.

Video placeholder
Tento Peugeot 205 byl bestií pro závody do vrchu. Pomáhala mu technika Schumiho F1 • YouTube

Následující Peugeot 205 byl vyroben v roce 1988 coby sériový kousek, krátce poté se však do jeho úprav pustila společnost ACE Engineering z hrabství Devon, aby postavila speciál pro závody do vrchu. Na tom by samo o sobě nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se auto o několik let později nedostalo do rukou inženýrům Formule 1. A ti z něj udělali doslova raketu na kolech.

Jednalo se o Williema Toeta a Richarda Marshalla, kteří toho času pracovali pro stáj Benetton. Peugeot posloužil na testování nových technických komponent, které byly následně aplikovány na závodní monoposty. V té době barvy týmu hájil Michael Schumacher, který se stájí získal mistrovské tituly v letech 1994 a 1995.

Na malém voze francouzské automobilky se tak vůbec poprvé objevila třeba kontrola trakce, která při závodech do vrchu pomáhala zejména za mokrých podmínek. To řidiče Peugeotu často katapultovalo do nejlepší desítky i mezi podstatně výkonnějšími stroji. V devadesátých letech se auto ve Velké Británii stalo doslova postrachem a ještě před několika lety drželo řadu zajímavých rekordů.

Není divu, vždyť pohonná jednotka o výkonu 280 koní pracuje v těle o celkové hmotnosti 620 kg! Unikátní stroj se naposledy objevil během letošního ročníku akce Retro Rides Gathering v Shelsley Walsh. Pokud jej chcete vidět a slyšet, rozhodně doporučujeme přiložené video.