Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Cayman
Porsche Cayman
Porsche Cayman
Porsche Cayman
5 Fotogalerie

TechArt GTsport – Cayman S jako břitva

Objem ničím nenahradíš – oblíbená poučka konzervativního motoráře. Přesně tou se řídili u TechArtu a u Porsche Cayman S zvedli objem motoru z 3,4 na 3,8 litru. Na výkonech je to řádně cítit.

Objem ničím nenahradíš – oblíbená poučka konzervativního motoráře. Přesně tou se řídili u TechArtu a u Porsche Cayman S zvedli objem motoru z 3,4 na 3,8 litru. Na výkonech je to řádně cítit.

Upravovat motory Porsche si troufá mnoho firem, ale zvětšování jejich objemu není právě obvyklou úpravou. Když se však do tohoto úkolu pustí u TechArtu, tak musí opravdu hodně dobře vědět co dělat, protože v sázce je skvělé jméno největšího úpravce sporťáků ze Stuttgartu. Kupé Cayman S je již od výroby osazeno větším motorem s objemem 3387 cm3, ale stále jsou v něm skryté rezervy. Ty odhalil TechArt. Vrtání válců bylo zvětšeno o 3 mm na 99 a osazeny kované písty, zdvih díky nové klikové hřídeli povyrostl o 4,8 mm na konečných 82,8 mm. Výsledkem je objem motoru 3824 cm3. O jeho optimální využití se starají sportovní vačkové hřídele, upravené sací potrubí s komorou filtru, zcela nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli a celé toto osazenstvo hlídá přeprogramovaná řídící jednotka. Výkon motoru se radikálně zvýšil o plných 30 procent na 283 kW (385 k) při 6600 ot/min a také točivý moment má výrazně vyšší vrchol 407 Nm při 4600 ot/min. Tyto hodnoty napomáhají vylepšovat dynamiku, zrychlení z 0-100 km/h zvládne GTsport za 4,9 sekundy a nejvyšší rychlost atakuje hranici 285 km/h.

Možná poněkud nižší nejvyšší rychlost lze přičíst aerodynamice, jejíž úprava byla směřována k omezení vztlaku na obou nápravách, což vede k vyššímu odporu vzduchu. Příď vozu dostala zcela nový nárazník se spoilerem a integrovanou čtveřicí přídavných světlometů. Boky byly osazeny nástavci prahů a zrcátky z uhlíkových kompozitů. Na zádi se usadilo ohromné křídlo, jenž má právě za následek poněkud nižší rychlost než by se podle výkonu dalo očekávat. Celkový vzhled doplňují rozměrná kola, vpředu s ráfky 8,5Jx20 a vzadu 11Jx20. Osazena jsou pneumatikami Continental o rozměrech 235/30ZR20 a 305/25ZR20. Stabilitu vozu v zatáčkách podporují upravené pružící a tlumící jednotky TechArt, které spolupracují se sériovou řídící elektronikou a upravují svůj charakter podle požadavku řidiče. Celková výška byla zredukována o 25 mm.

Cena tohoto kousku začíná na 100 tis. Eurech a je v ní zahrnut i luxusní interiér v kůži a hliníkovými doplňky.