Tatra investuje 700 milionů. Chce vyrábět až 2500 aut ročně
Kopřivnické automobilce se daří, chystá proto stomilionové investice do rozšíření výroby. Ty se mají postarat o zvýšení produkce až na 2500 vozidel ročně.
Po letech porevolučního strádání se kopřivnické Tatře, jež je po Peugeotu druhou nejstarší automobilkou světa (na rozdíl od francouzské společnosti se však Tatra dopravě věnovala již od svého prvopočátku), daří. Zvyšující se zájem o její produkci už ovšem aktuální výrobní kapacity dostal na jejich kapacity. Tatra proto v následujících letech do rozšíření a zefektivnění výroby investuje 700 milionů korun.
Vedle nastavení nových procesů, v jejichž rámci bude za plnění zakázky zodpovědný daný projektový tým, se Tatra soustředí také na špičkové technologie. V Kopřivnici vyroste například nové obráběcí centrum Fénix 2 včetně robotizované svařovací jednotky za 41 milion korun. Za 90 milionů vedení pořídí nové stroje Gleason pro obrábění ozubení. Připravuje se také automatizace obrábění CNC zařízením za 73 milionů, kterým firma nahradí linku z 60. let minulého století.
Výsledkem investic má být navýšení produkčních kapacit až na 2500 vozů za rok, kterého by Tatra měla dosáhnout v horizontu dvou až tří let.
Změny se dotknou také zázemí pro zaměstnance ve výrobě i kancelářských prostor. Samotné ředitelství automobilky se dočká nové fasády a zvýší se počet parkovacích míst.

Tatra se dlouhodobě specializuje na výrobu nákladních aut pro armádu, stavební průmysl, těžařství, lesnictví, komunální služby, hasiče, zemědělství a další odvětví.