Taraschi Berardo je převlečené BMW i8. Je také výkonnější, rychlejší a velice drahé
BMW letos po šesti letech ukončilo výrobu plug-in hybridního sporťáku i8. Jedna italská firma si však pro něj vymyslela nový život.
Společnost 1-Off totiž v automobilovém muzeu v Turíně odhalila vůz pojmenovaný Taraschi Berardo, který je právě převlečenou a upravenou i8.
Jméno novinka dostala po italském závodníkovi a konstruktérovi Berardu Taraschim, zakladateli malé automobilky Meccanica Taraschi. Ta fungovala v letech 1947 až 1961 a soustředila se na výrobu závodních speciálů. Samotný Taraschi zemřel v roce 1997.
Jeho syn Tazio nyní patří mezi klíčové persony, které se snaží značku Taraschi oživit. První pokusem je tedy plug-in hybridní sportovní kupé s technikou BMW i8.
To se přitom proměnilo k nepoznání, dostalo novou karoserii, která je oproti bavoráku výrazně uhlazenější. A také z ní lze cítit trochu retra. Design je ostatně podle výrobce inspirován jedním z nejúspěšnějších závoďáků z dílny Meccanica Taraschi - strojem jménem Giaur 750 Sport Champion z roku 1953.
Panely karoserie by měly být vyrobeny z hliníku. Taraschi je ve srovnání s i8 o kus delší, narostlo o skoro 20 centimetrů na 4,98 metru.
Péči úpravce věnoval také interiéru, v němž se objevuje spousta dřeva a kůže. Taraschi Berardo tak kombinuje moderní kabinu i8 s klasickým přístupem a tradičními materiály.
Plug-in hybridní pohonné ústrojí zůstalo v základu stejné jako v i8. Zadní kola tedy roztáčí uprostřed umístěný 1,5litrový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem, přední pak elektromotor.
Úpravce si však se soustavou pohrál a slibuje vyšší systémový výkon. Místo 275 kW Taraschi nabízí 309 kW. Akcelerace z klidu na stovku zabere jen 3,9 sekundy (i8 zrychluje za 4,4 s) a maximální rychlost činí 280 km/h (i8 jede 250 km/h).
Zákazníci si však budou moci připlatit za zvýšení výkonu na 346, nebo dokonce 382 kW. Bohužel nevíme, jak toho chce výrobce dosáhnout.
A cena? Taraschi Berardo je podstatně dražší než BMW i8. Ale opravdu výrazně. Zatímco bavorák si ještě můžete objednat za 3.827.200 Kč (základní cena), italské provedení by mělo stát nejméně 800 tisíc eur, tedy asi 21,6 milionu korun.
