Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz C Cabrio
Mercedes-Benz C Cabrio
Mercedes-Benz C Cabrio
Mercedes-Benz C Cabrio
63 Fotogalerie

Také Mercedes C kupé a kabrio mají po faceliftu. Nabídnou nový hybrid s patnáctistovkou

Nová zážehová patnáctistovka s 48V systémem střídá dosavadní dvoulitr. Vedle ní debutuje i posílená verze C 43 AMG.

Mercedes-Benz letos postupně inovuje svoji nejžádanější řadu. Po céčkovém sedanu a kombíku debutuje v modernizovaném provedení i zbytek nabízených karosářských variant, kupé a kabriolet. Designové změny doplňuje i vylepšená technika.

Hlavní novinkou je příchod nové zážehové patnáctistovky ve verzi C 200. Čtyřválec z nové generace motorů M 264 je přeplňován turbodmychadlem typu twin-scroll a doplněn o filtr pevných části. Spárován je s 48voltovým elektrickým systémem, který pomáhá snížit jeho spotřebu. K dispozici je rekuperace brzdné síly nebo funkce plachtění, při níž se spalovací motor zcela vypne.

Agregát poskytuje výkon 135 kW, hybridní pohon ale při akceleraci dokáže přidat dodatečných 10 kW. Jedná se tedy o stejný výkon jako u dosavadního dvoulitru C 200 z předfaceliftové verze. Za příplatek je možné jej pořídit i s pohonem všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu.

Nový je i turbodiesel, pod označením C 220 d se už neukrývá 2,2litrový čtyřválec, ale dvoulitr. Má 143 kW, o 18 kW více než dosud. Motor rodiny OM 654 je o 16 % lehčí než předchůdce, využívá čtvrtou generaci vstřikování common-rail pracující až s tlakem 2500 bar nebo optimalizovaný průtok vzduchu.

Mercedes-Benz C kupé a kabriolet – technická data nových motorů modernizované verze
ModelC 200C200 4MaticC 220 dAMG C 43 4 Matic
Zdvihový objem [cm3]1497149719512996
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min]135/5800-6100135/5800-6100143/3800287/6100
Točivý moment [N.m/min]280/3000-4000280/3000-4000400/1600-2800520/2500-5000
Max. rychlost [km/h]239 (235)234 (230)240 (233)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,5)8,4 (8,8)7,0 (7,5)4,7 (4,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,1 (6,4)6,6 (6,8)4,6 (4,8)9,2 (9,5)
*Údaje v závorkách platí pro verzi kabriolet

A modernizován byl i nejslabší člen rodiny AMG. Mercedes-AMG C 43 má nově 287 kW, o 17 kW více než dosud. O jeho pohon se však nadále stará třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo, který pro vyšší výkon mimo jiné dostal větší turbodmychadla pracující s tlakem 1,1 baru. Standardem této varianty zůstává pohon všech kol a devítistupňový automat. Ostatní nabízené agregáty budou teprve představeny.

Motorové změny pak u modernizované třídy C doplňují i další úpravy. Standardem budou nově diodová světla LED High Performance, která doplňují přepracovaný nárazník nebo masku chladiče s diamantovým vzorem, jež mají zajišťovat sportovnější vzhled. Uvnitř zase najdeme nový volant s dotykovými plochami nebo větší obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25 palce, dodávanou na přání.

Za příplatek je si pak možné objednat nový hudební systém s devíti reproduktory o výkonu 225 W, který doplňuje nabídku mezi základním audiem a vrcholnou verzí Burmester. Vylepšeny byly i asistenční systémy, které vychází z těch v třídě S. Céčko tak umožňuje za určitých podmínek poloautomatickou jízdu, k níž využívá vylepšenou kameru sledující prostor až 500 metrů před vozem a dalších čidel kolem auta. Adaptivní tempomat spolupracuje i s daty navigace, dokáže tak předpovědět zatáčku a dopředu zpomalit. Mezi nabízenými systémy je pak i aktivní změny jízdního pruhu.

Modernizované kupé a kabriolet třídy C budou představeny na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. Do prodeje vstoupí v červenci.