Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
61 Fotogalerie

Suzuki vstupuje do hybridní éry. Ignis a Swift už pořídíte výhradně jako mildhybrid

Ignis a Swift představily mildhybridní techniku už v minulosti. Nyní taková varianta bude jedinou možností. Změna postupně čeká i další modely.

Doba stále přísnějších emisních norem znamenala v poslední době u mnoha automobilek rozsáhlou proměnu nabídky motorů. Nyní taková změna čeká také Suzuki, které oznamuje příchod hybridní éry. Postupně se hybridního pohonu dočkají kromě Jimny všechny u nás nabízené modely značky.

Jako první se této změny dočkaly nejmenší modely v nabídce, miniaturní crossover Ignis a malý hatchback Swift. Ty už jako mildhybridy známe z minulých let (byť u nás Ignis jako mildhybrid dostupný nebyl), nyní však budou nabízeny výhradně ve verzi se systémem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

Jeho základem je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu čtyřválci 1.2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG (2,3 kW a 50 N.m) elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru. Baterie s kapacitou 3 Ah se nachází pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a navíc v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu v nízkých otáčkách, v nichž se dvanáctistovka teprve rozbíhá. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie jen v případě potřeby, jinak je v zájmu snížení spotřeby od spalovacího motoru odpojen.

Výhodou systému jsou i kompaktní rozměry nebo relativně nízká cena této techniky. I proto si modely Suzuki i s mildhybridním pohonem uchovávají atraktivní ceny.

Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252.900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o diodové světlomety zdražila jen o 1.200 Kč na 328.900 Kč. U Swiftu se nabídka změnila v tom, že 1.2 Dualjet Hybrid je aktuálně jedinou volbou, zatímco v minulosti byl s mildhybridním ústrojím kombinován tříválec 1.0 BoosterJet.

Hybridizace se pak netýká jen nejmenších modelů Suzuki. Automobilka podobný systém chystá také pro přeplňovaný motor 1.4 BoosterJet, který se objeví v dalších modelech. Již zkraje příštího roku tak přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross, stejně jako hot hatch Swift Sport.