Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
7 Fotogalerie

Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Aleš Dragoun
Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane minulostí. Pod kapotou nástupce bude vrčet čtrnáctistovka Boosterjet s turbem.

Předpokládanou podobu Suzuki Swift páté „evropské“ generace (jinde se zpočátku používalo jméno Cultus) už známe přes dva měsíce a zveřejněné skici se určitě nemýlí. „Svišť“ sice zůstane malým rošťákem s povědomou siluetou a proporcemi, proč koneckonců měnit něco, co funguje, ale od předchůdců se vzhledově přece jen vzdálí o něco více. Zadní kliky u pětidveřových hatchbacků budou zapuštěny do částečně černých sloupků, což sice obecně není nic nového, ale vypadá to efektně.

Důležitou novinkou pro ostrý Sport bude i nový motor. Tedy nový, čtyřválec 1.4 Boosterjet známe už z aktuální eskové Vitary. Také samurajské S postupně přechází na přeplňované jednotky, malý crossover s ní ale jezdí dobře. A koneckonců, Japonci mají zkušenosti s „dopingem“ i podstatně menších tří- a čtyřválců opravdu dlouholeté, jenom si je nechávali zpravidla pouze pro domácí trh.

Vysokootáčková atmosférická šestnáctistovka se 100 kW tedy odejde do důchodu, downsizing je neúprosný. Swiftu zřejmě bude stačit aktuálních 103 kW Boosterjetu, a to bohatě. Pověst kultovního lehce ospoilerovaného malého sportovce s perfektním ovládáním a takřka kapesními rozměry, doufejme, neutrpí. Potěšující je to, že pohotovostní hmotnost spadne pod tunu ze současných 1120 kg. Za volantem diblíka si užijeme zase spoustu zábavy! Jen Češi tohle mrštné autíčko ani v obyčejnějších variantách moc nepochopili, což je obrovská škoda. Vadí malý kufr? Někdo ho zkrátka nepotřebuje...

Hot-hatch se představí ještě před koncem příštího roku, základní modely dorazí do Evropy už v létě. I s litrovými přeplňovanými tříválci z nového Balena.

V březnu uniklé obrázky prozrazovaly rovněž podobu interiéru. Vyšší výbavové verze dostanou dotykovou obrazovku a prý se zlepší materiály, které vzbuzují v současnosti nejen u Swiftu kritiku. Ale upřímně, na kvalitu plastů auta nejezdí. Dvojice samostatných kulatých přístrojů pod tříramenným volantem vypadá dobře, stejně jako dva kruhové větrací otvory ve středu palubní desky a pruh v barvě karoserie. Máme se na co těšit!