Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
93 Fotogalerie

Suzuki odhaluje nové hybridní ústrojí. Vyvinulo si ho samo

Suzuki se nevyhne další úrovni elektrifikace své nabídky. Po mildhybridech dorazí full-hybridy, jimž automobilka říká Strong Hybrid.

Elektrifikace je trend, kterému se na evropských trzích nevyhnou ani automobilky orientující se na cenově dostupné vozy. První hybrid už avizuje Dacia, která s ním počítá pro rok 2023. Ještě dříve s ním přijde Suzuki, orientující se na cenově dostupné vozy s pohonem všech kol.

Suzuki už dnes v Evropě nabízí výhradně elektrifikovaná osobní auta. Ignis, Swift, S-Cross nebo Vitara jsou mildhybridy, s ústrojím z vlastní dílny, Swace full-hybrid a Across plug-in hybrid, to je však dvojice s technikou původem od Toyoty. Jedinou výjimkou je tak offroad Jimny, který nadále elektrifikované ústrojí nemá, to ale jen proto, že je dnes u nás homologovaný jakožto užitkové vozidlo.

V příštím roce přitom značka v elektrifikaci pokročí. Na trh totiž uvede další full-hybridní systém, jehož příchod už oficiálně potvrdila. Přestože by se dalo očekávat, že vyvinutý bude ve spolupráci s Toyotou (obě japonské značky spolupracují, Toyota navíc dodala základ zmíněného Swace a Acrossu), ze zákulisních zpráv vyplývá, že si ho Suzuki vyvinulo vlastními silami.

Říká se mu Strong Hybrid a podle oficiálních zpráv v sobě spojuje nově vyvinutý spalovací motor, jeden elektrický motor-generátor (MGU) a samočinnou převodovku (AGS). Novým agregátem přitom podle dřívějších zpráv je benzinová jedna pětka, zatímco převodovka využívá nezvyklou koncepci. Na její výstupní části je umístěn elektrický motor-generátor, pro hladké vykrývání točivého momentu během změny převody a účinnou přeměnu kinetické energie na elektřinu při brzdění. Samotná převodovka má pak konstrukci podobnou manuální převodovce, řazení a ovládání spojky však probíhá automaticky. Jde tedy vlastně o robotizovaný manuál, údajně s šesti převody.

Dohromady má ústrojí poskytovat výkon 85 kW s tím, že 75 kW připadá na zážehovou patnáctistovku a 24 kW na elektromotor. Hybrid přitom zvládne jezdit výhradně na elektřinu, a to buď při popojíždění, při ustálené jízdě nebo třeba při couvání. Navíc bude ústrojí možné pořídit s pohonem předních nebo všech kol.

Suzuki už dalo najevo, že nové ústrojí Strong Hybrid bude debutovat v modelu Vitara, který má během roku 2022 projít modernizací. Následně se má objevit také v modelu S-Cross. Kromě něj se nabízí také využití v příštím Swiftu.