Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi R8 Coupé V10 GT RWD
Audi R8 Coupé V10 GT RWD
Audi R8 Coupé V10 GT RWD
Audi R8 Coupé V10 GT RWD
25 Fotogalerie

Supersportovní Audi R8 se nakonec stále vyrábí. Najednou je o něj zájem

Lukáš Volšický

Lidový supersport Audi R8 se pořád vyrábí. Hlavním důvodem je nárůst zájmů otálejících zákazníků, kteří se konečně rozhodli si jeden koupit.

Už v loňském roce 2023 mělo Audi oficiálně ukončit produkci sportovního modelu R8, ale podle nejnovějších informací se výrobní linka kdysi populárního „lidového supersportu“ a sourozence italských Lamborghini stále nezastavila. Hlavním a jediným důvodem je obrovský nárůst zájmu zákazníků v původně posledním roce výroby, přičemž nejvýznamnější roli v tom hraje severoamerický trh. K definitivnímu ukončení produkce „R-osmičky“ však dojde už brzy.

Během loňska se ve Spojených státech amerických prodalo celkem 631 kusů Audi R8, což je 101procentní meziroční nárůst ve srovnání s předcházejícím obdobím – v roce 2022 se tam prodalo „jen“ 314 kousků. Audi zatím nezveřejnilo, kolik vozů modelu R8 prodalo globálně, ale v předcházejících letech jich bylo 1097 v roce 2022 a 1679 v roce 2021.

A jaké byly prodeje Audi R8 v posledních letech v Česku? Zvýšený zájem eviduje i oficiální tuzemský importér. V loňském roce u nás bylo zaregistrováno celkem 14 nových vozů, přičemž k většímu zájmu pomohl i blížící se konec výroby. V letech 2022 se u nás objevily jen 4 kusy, v ještě předcházejícím roce 2021 pak 7 kusů.

Kvůli velkému zájmu zákazníků se Audi rozhodlo prodloužit výrobu supersportu R8 o přibližně tři měsíce. Liza Kellner, tisková mluvčí pro sportovní modely TT a R8, v rozhovoru pro zahraniční magazín Motor1.com potvrdila, že výroba R8 stále pokračuje a definitivní ukončení je v plánu továrny Böllinger Höfe v Neckarsulmu na konec prvního čtvrtletí letošního roku, tedy na konec března.

Video placeholder
Přišel čas rozloučit se s Audi R8. Italské koně v německém sedle se dají používat každý den! • Auto.cz

Audi R8 se s automobilovým světem rozloučilo vrcholnou edicí V10 GT RWD, kombinující vysokootáčkový atmosférický desetiválec s puristickým pohonem zadních kol. S vědomím, že výroba „R-osmičky“ už brzy skončí se stále váhající potencionální zákazníci konečně rozhoupali a přispěchali k prodejcům Audi pro to nejlepší, co modelová řada supersportu během dvou generací přinesla.

Spolu s ukončením výroby Audi R8 se v Itálii připravuje i konec výroby duchovního sourozence – desetiválcového Lamborghini Huracán. To už brzy nahradí nový nástupce s modernějším hybridním dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem.

Audi se však myšlenky na vlajkový sportovní model nevzdává. Budoucí debut nástupce je zatím ve hvězdách, ale už se objevují první informaci o vývoji elektrického supersportu na moderní koncernové platformě SSP. Poprvé Audi experimentovalo s elektropohonem v supersportu, když na Ženevském autosalonu v roce 2015 představilo elektrickou R8 e-tron. Následně se prodala v méně než 100 kusech.