Supersportovní Audi R8 se nakonec stále vyrábí. Najednou je o něj zájem
Lidový supersport Audi R8 se pořád vyrábí. Hlavním důvodem je nárůst zájmů otálejících zákazníků, kteří se konečně rozhodli si jeden koupit.
Už v loňském roce 2023 mělo Audi oficiálně ukončit produkci sportovního modelu R8, ale podle nejnovějších informací se výrobní linka kdysi populárního „lidového supersportu“ a sourozence italských Lamborghini stále nezastavila. Hlavním a jediným důvodem je obrovský nárůst zájmu zákazníků v původně posledním roce výroby, přičemž nejvýznamnější roli v tom hraje severoamerický trh. K definitivnímu ukončení produkce „R-osmičky“ však dojde už brzy.
Během loňska se ve Spojených státech amerických prodalo celkem 631 kusů Audi R8, což je 101procentní meziroční nárůst ve srovnání s předcházejícím obdobím – v roce 2022 se tam prodalo „jen“ 314 kousků. Audi zatím nezveřejnilo, kolik vozů modelu R8 prodalo globálně, ale v předcházejících letech jich bylo 1097 v roce 2022 a 1679 v roce 2021.
A jaké byly prodeje Audi R8 v posledních letech v Česku? Zvýšený zájem eviduje i oficiální tuzemský importér. V loňském roce u nás bylo zaregistrováno celkem 14 nových vozů, přičemž k většímu zájmu pomohl i blížící se konec výroby. V letech 2022 se u nás objevily jen 4 kusy, v ještě předcházejícím roce 2021 pak 7 kusů.
Kvůli velkému zájmu zákazníků se Audi rozhodlo prodloužit výrobu supersportu R8 o přibližně tři měsíce. Liza Kellner, tisková mluvčí pro sportovní modely TT a R8, v rozhovoru pro zahraniční magazín Motor1.com potvrdila, že výroba R8 stále pokračuje a definitivní ukončení je v plánu továrny Böllinger Höfe v Neckarsulmu na konec prvního čtvrtletí letošního roku, tedy na konec března.

Audi R8 se s automobilovým světem rozloučilo vrcholnou edicí V10 GT RWD, kombinující vysokootáčkový atmosférický desetiválec s puristickým pohonem zadních kol. S vědomím, že výroba „R-osmičky“ už brzy skončí se stále váhající potencionální zákazníci konečně rozhoupali a přispěchali k prodejcům Audi pro to nejlepší, co modelová řada supersportu během dvou generací přinesla.
Spolu s ukončením výroby Audi R8 se v Itálii připravuje i konec výroby duchovního sourozence – desetiválcového Lamborghini Huracán. To už brzy nahradí nový nástupce s modernějším hybridním dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem.
Audi se však myšlenky na vlajkový sportovní model nevzdává. Budoucí debut nástupce je zatím ve hvězdách, ale už se objevují první informaci o vývoji elektrického supersportu na moderní koncernové platformě SSP. Poprvé Audi experimentovalo s elektropohonem v supersportu, když na Ženevském autosalonu v roce 2015 představilo elektrickou R8 e-tron. Následně se prodala v méně než 100 kusech.