Supersilné BMW Alpina B7 se dočkalo obřích ledvinek. Výkon zůstává, přesto je rychlejší
BMW řady 7 na začátku roku dorazilo v modernizované podobě, kterou na první pohled poznáte díky obřím ledvinkám masky chladiče na přídi. Dlouho na sebe nenechala čekat ani odvozená varianta od dvorního úpravce bavoráků z Buchloe. Přivítejte inovované BMW Alpina B7.
BMW Alpina B7 si i po faceliftu ponechala dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru vyladěný na výkon 447 kW a točivý moment 800 N.m, což z něj dělá výkonnější motor než všechny ty, které najdeme v nabídce sériové sedmičky. I dvanáctiválcová M760Li xDrive v tomto směru ztrácí, její motor o objemu 6,6 litru poskytuje „jen“ 430 kW. Jeho točivý moment ale každopádně činí 850 N.m.
Inovovaný osmiválec se dočkal upravených turbodmychadel nebo speciálních chladičů pro zajištění dostatečného chlazení. Jinak je naladěná i osmistupňová automatická převodovka, která má nabídnout podle slov Alpiny výrazně kratší změnu převodu než u dosavadní B7. Nerezový výfukový systém zase pomáhá odlehčit auto, aktivní zvukový systém pak přizpůsobí zvuk jednotlivým jízdním režimům.
Přestože se výkonové parametry BMW Alpina B7 v rámci faceliftu nezměnily, odlišné naladění znamená, že je teď vůz rychlejší než dosud. Na stovku akceleruje za 3,6 sekundy, o desetinu rychleji než dosud, a jede nejvyšší rychlostí 330 km/h, což je o 20 km/h více než u předchůdce. Motor mimochodem splňuje nejnovější evropské emisní normy, a tak je možné ho normálně provozovat na unijních silnicích.

Ostřejší naladění než u výchozí sedmičky dále zdůrazní speciální mód Alpina Sport+, který upraví nastavení všech systémů auta, včetně pohonného ústrojí a tlumičů, pro co nejostřejší chování auta. V rámci tohoto režimu se podvozek auta navíc sníží o 15 mm.
BMW Alpina B7 bude světu oficiálně představeno na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.