Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
50 Fotogalerie

Subaru Solterra oficiálně. Další bratr Toyoty je elektrické SUV s pohonem jedné nápravy

Subaru představuje další společný projekt s Toyotou. Kompaktní SUV s elektropohonem Solterra se bude prodávat i v Evropě.

Subaru je další automobilkou, která míří na pole elektromobilů. Představuje model Solterra, což je kompaktní SUV s elektrickým pohonem o velikosti Foresteru. Jedná se přitom o další společný projekt Subaru s automobilkou Toyota, který je dvojčetem nedávno odhalené Toyoty bZ4X.

Oba vozy svým vzhledem nezapřou společný původ, zároveň se však od sebe výrazněji odlišují než jiná dvojčata Subaru a Toyoty, sporťáky BRZ a GR 86. Solterra má totiž svébytně řešenou příď, od bZ4X se odlišuje pro Subaru charakteristickou šestiúhelníkovou maskou nebo jinak tvarovanými světlomety. Podobně jsou osobitě řešena také koncová světla.

Naopak uvnitř je Solterra prakticky shodná jako bZ4X, pokud nepočítáme použitá loga. To konkrétně znamená koncepci ve stylu Peugeotů, s vysoko umístěným přístrojovým štítem. Středovému panelu pak dominuje rozměrná dotyková obrazovka multimediálního systému, která je volně stojící.

S délkou 4.690 mm, šířkou 1.860 mm a výškou 1.650 mm Solterra rozměrově odpovídá bZ4X, s níž sdílí také rozvor 2.850 mm. V rámci nabídky značky má tak Solterra blízko modelu Forester.

V útrobách najdeme platformu speciálně vyvinutou pro potřeby elektromobilů. Jestliže však Toyota ji obchodně nazývá e-TNGA, Subaru používá vlastní označení, e-Subaru Global Platform.

Nabídka motorizací je nicméně shodná jako u bZ4X. To konkrétně znamená, že Solterra bude dostupná také s pohonem jen jedné nápravy, což pro Subaru není zrovna obvyklé. Základem je tudíž předokolka, s jedním elektromotorem u přední nápravy s výkonem 150 kW. Verze s pohonem všech kol se pak spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden u každé nápravy), která dohromady poskytuje kombinovaný výkon 160 kW.

Obě provedení využijí shodnou sadu lithium-iontových baterií s kapacitou 71,4 kWh. Předokolce to má zajistit dojezd okolo 530 km, čtyřkolka pak zvládne ujet na jedno nabití zhruba 460 km. Akumulátor pak bude možné nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 150 kW, což jej dobije za půl hodiny na 80 % jeho kapacity.

Subaru již dříve dalo najevo, že Solterra se stane globálním modelem, počítá se s ním jak pro Japonsko, tak pro USA, tak pro Evropu. Na evropských trzích se Subaru Solterra objeví v druhé polovině roku 2022, podle dřívějších vyjádření by pak její prodejní úspěch mohl zajistit příchod nové generace sportovních Subaru na starý kontinent. S nulovými emisemi na papíře by totiž Solterra měla výrazně snižovat flotilový průměr, což by mohlo kompenzovat vozy s vysokými emisemi, třeba nové BRZ nebo budoucí WRX STI.