Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru Levorg Prototype
Subaru Levorg Prototype
Subaru Levorg Prototype
Subaru Levorg Prototype
7 Fotogalerie

Subaru Levorg: Designově povedený prototyp druhé generace pohání nový turbomotor

Prototyp druhé generace kompaktního kombi od Subaru láká na ostřejší vzhled a novou techniku v útrobách.

Subaru Levorg na evropských trzích letos prošlo výrazným faceliftem, který znamenal pohodlnější naladění a hlavně jiný motor pod kapotou – přeplňovanou šestnáctistovku nahradil slabší atmosférický dvoulitr. To v Japonsku už debutuje prototyp druhé generace. A jestli se v této podobě nového Levorgu dočkáme i v Evropě, máme se na co těšit.

Na právě probíhajícím tokijském autosalonu představený automobil se sice prezentuje jakožto Subaru Levorg Prototype, jeho zpracování ale naznačuje, že sériovému vozu má hodně blízko. Ostatně druhá generace Levorgu se na japonském trhu začne prodávat už v druhé polovině roku 2020.

Na první pohled se Levorg v rámci mezigenerační změny možná tolik nezměnil (konkrétně boční silueta je prakticky shodná), na ten druhý si ale všimnete agresivnějšího vzezření. Příď zdobí ostře řezaná šestiúhelníková maska chladiče, chladicí otvor v kapotě nebo nekonvenčně tvarované světlomety. Obdobný tvar mají i koncová světla, vzadu nechybí ani kulaté koncovky výfuku, zdůrazňující sportovní tvary tohoto kombíku.

Fotografie interiéru automobilka zatím nezveřejnila, očekávejme ale prvky inspirované nejnovější generací vozů Subaru. Firma nicméně slibuje využití poslední generace balíčku asistenčních systémů EyeSight, spoléhající se na sadu čtyř radarů a stereokamery sledující okolí vozidla. Pomocníci navíc využijí i dat z navigace pro případné zpomalení rychlosti.

Důležitou novinkou je i technika pod kapotou. Subaru Levorg Prototype se totiž spoléhá na nově vyvinutý, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec typu boxer. Motor s přímým vstřikováním má objem 1,8 litru a přestože Subaru neuvádí jeho technické parametry, tvrdí, že nabídne optimální kombinaci mezi slušným výkonem a nízkou spotřebou paliva. Základem je mimochodem modulární architektura Subaru Global Platform, známá i z dalších modelů značky, která poskytuje nižší hmotnost a vyšší tuhost.

V tuto chvíli není jasné, zda se druhá generace Subaru Levorg dostane i do Evropy, navíc je otázkou využití nového motoru. Subaru totiž na starém kontinentu nahradilo dosavadní přeplňovanou šestnáctistovku atmosférickým dvoulitrem i kvůli emisním normám – turbomotor by ty nové už nesplnil. Levorg navíc není takovým prodejním trhákem, jak se doufalo, což může rozhodnout o jeho další budoucnosti u nás.