Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Středoevropský šéf Nissanu: Delší dojezd není u elektroaut vždy potřeba

Středoevropský šéf Nissanu: Delší dojezd není u elektroaut vždy potřeba Zdroj: acz

Středoevropský šéf Nissanu: Delší dojezd není u elektroaut vždy potřeba

Vylepšený Nissan Leaf ujede na jedno nabití baterií až 250 kilometrů, o čtvrtinu více než dosud. Ne všichni klienti ale takový dojezd vyžadují.

Nissan na frankfurtském autosalonu prezentuje Leaf s novými bateriemi, které vozu umožní dojet dále. V nabídce však zůstane i stávající provedení s kratším dojezdem. Na důvody tohoto rozhodnutí jsme se ptali Antoina Barthese, generálního ředitele společnosti Nissan Sales Central & Eastern Europe, která má na starosti prodeje japonské značky ve střední Evropě.

Vylepšený Leaf řeší jeden z hlavních problémů elektromobilů – krátký dojezd. Vylepšené baterie s kapacitou 30 kWh umožňují autu ujet až 250 kilometrů (na definitivní číslo si počkáme do finální homologace). Ne všichni zákazníci ale podle Barthese delší dojezd potřebují. Právě pro ně tu zůstane verze se stávajícími 24 kWh. Ta bude navíc samozřejmě levnější než nově odhalená "prodloužená" verze.

Cena Leafu s lepšími bateriemi však zatím zveřejněna nebyla. K jejímu odhalení dojde v následujících týdnech. V Evropě se vylepšený Leaf začne postupně prodávat od ledna 2016.

Na českém trhu se v prvním pololetí roku prodalo 32 Leafů. Podle Barthese jsou české prodeje Leafu dobré, s ohledem na to, že u nás nejsou elektromobily nijak zvýhodňovány. Firma však podle jeho slov lobbuje za to, aby se auta s elektrickým pohonem dočkala nějaké vládní podpory – ať už daňového zvýhodnění nebo rozšíření sítě dobíjecích stanic.

Nové baterie Leafu sice mají výrazně vyšší kapacitu než ty předchozí, Barthes ale přiznává, že jsou vlastně stejné jako ty předchozí lithium-iontové. Pouze se změnilo uspořádání jednotlivých článků, upravené jsou též elektrody.