Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C3
104 Fotogalerie

Stellantis bojuje s výrobou klíčovým elektromobilů pro Evropu. Koho se to týká?

Ondřej Šámal

Nadnárodní koncern Stellantis musí řešit problémy s uvedením levného Citroënu ë-C3 a nového Peugeotu e-3008. Dodávky zákazníkům se proto opožďují.

Francouzsko-italsko-americká skupina Stellantis nezažívá nejpříjemnější období. Koncern čelí problémům ve Spojených státech (například potíže s výrobní kvalitou), musí se potýkat s některými nevýdělečnými značkami a úplně se mu nedaří ani na poli elektromobility.

Jedna z jeho nejdůležitějších lokálně bezemisních novinek v podobě levného Citroënu ë-C3, který na českém trhu startuje na částce 630.000 Kč, se musí potýkat se softwarovými problémy, které jsou pro elektromobily typické. Vůz se ještě nedostal k zákazníkům, dodávky přitom měly začít již během druhé čtvrtletí. Místo toho se zájemci, kterých je aktuálně okolo 30 tisíc, dočkají až po letních prázdninách.  

Časový náskok, který si malý citroën před svou konkurencí v podobě Renaultu 5 E-Tech a čínských modelů vydobyl, tak pomalu, ale jistě mizí.

Video placeholder
Citroën ë-C3 • Citroën

Problémy se nevyhýbají ani novému Peugeotu e-3008. Podle interních zdrojů se kompaktní SUV musí vyrovnávat s potížemi elektrického pohonu, což znemožňuje masovější produkci vozu. Do konce července přitom bylo objednáno okolo 50 tisíc aut. I e-3008 je proto s dodávkami pozadu. Proti původnímu letošnímu únoru se na některých trzích rozběhly až červnu.

S tím souvisí také tlak na šéfa Stellantisu. Carlos Tavares se sice profiluje jako kritik politických zásahů do automobilového průmyslu (především právě kvůli „nařízené“ elektromobilitě), v současně době je ovšem i kvůli výše zmíněným problémům v nezáviděníhodné pozici. Stellantis se totiž navíc potýká také se stárnoucím portfoliem a zdražováním svých modelů, kvůli čemuž stávající zákazníci míří raději ke konkurenci.