Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
SsangYong Rodius
SsangYong Rodius
SsangYong Rodius
SsangYong Rodius
5 Fotogalerie

SsangYong Rodius Turismo: Jihokorejský krasavec míří do Evropy

Jihokorejský specialista na vozy s pohonem všech kol představil na ženevském autosalonu v evropské premiéře novou generaci svého velkého sedmimístného MPV.

SsangYong Rodius se ve své první generaci představil v roce 2004 a díky svému kontroverznímu vzhledu byl v řadě nejrůznějších anket označován za nejošklivější vůz na trhu. V letošním roce se tento excentrik dočkal přímého nástupce. SsangYong uvádí, že vývoje nové generace Rodius Turismo trval téměř tři roky a bylo do něj investováno 165 milionů amerických dolarů.

Novinka jihokorejské automobilky bude nabízena na evropském trhu pod jménem Rodius Turismo, ale na domácím trhu bude k dispozici jako Korando Turismo a v Rusku, Austrálii a Chile budou tento model znát jako Stavic.

Design novinky je výrazně konzervativnější než u první generace. Rodius Turismo vyměnil zaoblené linie za ostřejší hrany. Přídi dominují velké hlavní světlomety a výrazná maska chladiče. Tvary zádě jsou zcela jiné a opustily nezvyklé rozmístění bočních a zadního okna.

Samotná automobilka uvádí, že Rodius Turismo kombinuje design SUV s komfortem sedanů a praktičností MPV. Vůz označuje za prémiové MLV, multi-leisure vehicle, tedy „více volnočasový vůz“.

Rozvor náprav dlouhý 3000 mm má zajistit dostatek prostor sedmi dospělým cestujícím a jejich zavazadlům. Sedadla jsou rozmístěna ve třech řadách. Ta v druhé řadě jsou individuální a mohou být mimo jiné sklopena do polohy konferenčního stolku, zatímco třetí řadu sedadel lze v případě potřeby z vozu zcela vyjmout.

K pohonu nového Rodiusu Turismo slouží turbodiesel e-XDi2000, který z objemu 2,0 litru poskytuje 114 kW (155 k) při 4000 min-1 a točivý moment 360 Nm dostupný od 1500 do 2800 min-1. S tímto motorem může spolupracovat šestistupňová manuální převodovka nebo pětistupňová automatická převodovka T-Tronic, jejímž dodavatelem je Mercedes-Benz.

Nový Rodius Turismo má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol a standardně bude dodáván s pohonem zadních kol, zatímco pohon všech kol bude na přání. Součástí bezpečnostní výbavy jsou mimo jiné systémy ABS, ESP, BAS, ARP a čelní i boční airbagy.

Komfort na palubě má zajistit klimatizace, systém sledování kvality vzduchu, kožené čalounění, elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, rádio s CD i MP3 přehrávačem, vstupy USB, AUX, rozhraní Bluetooth a chybět nebude ani tempomat nebo vyhřívané čelní sklo.

Prodej v Evropě se má rozběhnout v průběhu letošního roku a před jeho zahájením budou zveřejněny bližší specifikace výbavy a ceny pro jednotlivé evropské země.