Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
92 Fotogalerie

SsangYong Rexton je po faceliftu ještě majestátnější. Nově používá techniku Hyundaie

Vlajková loď SsangYongu byla pro rok 2021 významně modernizována. Inovovaný Rexton se dočkal nového vzhledu i techniky.

SsangYong Rexton je největší model korejské automobilky, který se v současné generaci s interním označením Y400 prodává od roku 2017. To je v automobilovém světě už nějaká doba, a tak se vlajková loď korejského specialisty na SUV dočkala pro rok 2021 faceliftu. A ten je hodně výrazný, jak je ostatně u značky SsangYong zvykem.

Už na první pohled je totiž modernizovaný Rexton jasně rozpoznatelný. Příď byla zcela přepracována, nově ji dominuje obří maska s motivem šestiúhelníku, orámovaná výrazným chromováním. Rexton tak po faceliftu působí ještě majestátněji než dosud.

Důležité změny však najdeme také v útrobách. Rexton si sice nadále uchovává jediný motor v nabídce v podobě čtyřválcového turbodieselu 2.2 e-XDI vlastní konstrukce, jeho výkon však díky provedeným úpravám vyskočil ze 133 na 149 kW. Točivý moment pak nově dosahuje hodnoty 441 N.m.

Změnila se ale i převodovka. Jestliže dosud byl Rexton za příplatek dostupný se sedmistupňovým automatem E-Tronic původem od Mercedesu, nově korejský offroad vsadil na techniku Hyundaie. Motor může být nově spárován s osmistupňovou samočinnou převodovkou dodávanou Hyundai Transys, která se objevuje v modelech Hyundai, Kia a Genesis. Výrobce zdůrazňuje její optimalizovanou hmotnost, stejně jako hladší, jemnější chod nebo účinnější práci pro snížení spotřeby paliva. To se mimo jiné povedlo díky širšímu rozsahu převodových poměrů.  

S novou převodovkou souvisí také nový volič převodovky, mechanický totiž vystřídalo řešení shift-by-wire. Automobilka navíc zdůrazňuje také nový digitální přístrojový štít, stejně jako přepracovaný infotainment. V závislosti na verzi má jeho obrazovka úhlopříčku 8“ nebo 9,2“, přičemž oba deriváty poskytují funkce Android Auto a Apple CarPlay nebo příjem digitálního rozhlasového vysílání. Navigaci nadále dodává TomTom. Na fotografiích kabiny si všimněte také nového volantu.

V rámci faceliftu se konstruktéři zaměřili také na snížení hluku a vibrací. Toho se povedlo dosáhnout nejen dalším zesílením karoserie, ale také zlepšením aerodynamiky, stejně jako lepším odhlučněním motoru a kabiny.

SsangYong Rexton by se v modernizovaném provedení měl na českém trhu objevit už v nejbližší době. Další měsíce budou také ve znamení modernizovaného Tivoli Grand - sedmimístného SUV dosud známého jako XLV, nebo elektrické verze Koranda.