Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
suv bmw spyphotos premioveznacky crossover
suv bmw spyphotos premioveznacky crossover
suv bmw spyphotos premioveznacky crossover
suv bmw spyphotos premioveznacky crossover
13 Fotogalerie

Spy Photos: BMW X1 bez kamufláže na Nürburgringu

Konec hry na kočku (BMW) a myš (média, zákazníci). Nové X1 se prohání kolem Mnichova i na Nürburgringu před zraky diváků i objektivy fotografů takřka bez maskování. Tentokrát v tmavě červené metalíze.

Nejmenší BMW řady X se v sériové podobě představí už zanedlouho. Velká překvapení ale čeká jen málokdo. Od studie z loňského podzimu se tvary neliší.

BMW X1 má být menší a dostupnější alternativou k BMW X3. Se zmenšováním to tak horké nebude, neboť rozvorem náprav dlouhým 2,76 m se novinka přiblíží právě o kategorii většímu sourozenci. To naznačuje, že nástupce současné X3 zřejmě o něco povyroste. Díky dlouhému rozvoru nebude X1 přeborníkem v náročném terénu, ale nabídne relativně prostorný interiér.

Mezi konkurenčními modely SUV bude mít BMW nevýhodu v horším obestavění celkem malého půdorysu, ale jak známo, mnichovská značka si zakládá na jízdních vlastnostech, pro které je naopak motor uložený podélně vpředu a pohon všech kol s preferencí zadní nápravy optimálním základem.

Po technické stránce se X1 bude nejvíce přibližovat vozům řady 1, ale pohon všech kol převezme z modelové řady 3. Z další terénní techniky zůstane v nejmenším X pouze asistent pro sjíždění kopců. Dobrou zprávou pro příznivce pohonu všech kol je fakt, že s verzí, která by měla jen jedinou poháněnou nápravu (v případě BMW pochopitelně tu zadní) se nepočítá.

Světová premiéra sériové verze se očekává na IAA 2009 ve Frankfurtu, sériová výroba by se měla rozběhnout na konci roku 2009 v Lipsku. Letošní plán počítá s necelými 8 tisíc vyrobených vozů, příští rok by měla kapacita narůst na necelých 50 tisíc vozů ročně.