Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru BRZ
Subaru BRZ
Subaru BRZ
Subaru BRZ
31 Fotogalerie

Sportovní Toybaru dostane v nové generaci více výkonu. Toyota změní název

Už nějaký čas víme, že sporťáky Toyota GT86 a Subaru BRZ se navzdory spekulacím dočkají nové generace, o které se objevují první informace.

Sportovní dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ jsou tu s námi od roku 2012. Na novou generaci je tedy nejvyšší čas, avšak ještě pár měsíců dozadu nebylo vůbec jasné, jestli se jí dočkáme. Oba vozy jsou pro automobilky okrajovou záležitostí a hovořilo se o tom, jestli vynaložené úsilí nebude více potřeba v jiných segmentech. Nakonec ale všechno dobře dopadlo a nové Toybaru vznikne opět v rámci kooperace dvou japonských značek.

Šéf Toyoty Akio Toyoda je velkým fandou sportovního svezení a říká, že vznik takových vozů je dobrý pro posílení image automobilky. Divizi Gazoo Racing ostatně čekají plodná léta – prodává se nová generace Supry, čeká se na ostrý GR Yaris a v zákulisí se vyšívá nástupce GT86, jenž nově ponese označení GR86. To aby lépe zapadl do současného značení sportovních aut Toyoty.

I když si na novou generaci sporťáků musíme ještě nějaký čas počkat, ze zákulisí už se objevují první informace. Zatímco první provedení bylo posazeno na platformě Subaru, dnes značka vhodnou architekturu pro vůz s pohonem zadních kol nemá, tudíž se využijí základy Toyoty, jmenovitě platforma TNGA.

Motorová stránka zase bude v režii Subaru. Současný dvoulitrový čtyřválec má nahradit objemnější 2,4litrový agregát s vyšším výkonem. Předběžně se hovoří o výkonu přes 250 koňských sil, takže by si duo GR86/BRZ ve srovnání s odchozí generací polepšilo minimálně o 50 koní. I když to dnes nebývá zvykem, na výběr má zůstat mezi manuální a samočinnou převodovkou.

Zatímco zvenčí se očekává spíše vzhledová evoluce, o úroveň výš by se měl posunout interiér. V něm se stáří těchto modelů projevuje nejvíce, očekáváme tedy modernější uspořádání, vylepšené technologie a kvalitnější materiály. Otázkou zůstává, jestli auto povyroste dostatečně na to, aby se stalo plnohodnotným čtyřmístným vozem. Dnes se v GT86 a BRZu dozadu posadíte, lavice ale slouží jako taková nouzovka.

Ke všem těmto změnám by mělo dojít jen s minimálním nárůstem ceny. Zejména Toyota ji nemůže vyhnat na nesmysl, když se rozhodla novou generaci Supry prodávat také se základním čtyřválcem a manuální převodovkou. Sami jsme na výsledek této pokračující spolupráce zvědavi. Kromě samotného sporťáku obě strany společně vyvíjí také zcela novou architekturu pro elektromobily, což zřejmě bude další meta.