Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
TÜV Report přináší v přehledných tabulkách statistiku četnosti závad vozů jednotlivých značek při technických kontrolách německých STK. Textové hodnocení pak čerpá z více zdrojů a leckdy se mýlí. Například u Dacie Duster mluví o sklonech k poruchám vstřikovacích čerpadel u motorů 1.5 dCi. Závadami vstřikování přitom tento motor přestal trpět asi pět let před tím, než byl na trh uveden duster.
Spolehlivost vozů Dacia
Spolehlivost vozů Dacia
Spolehlivost vozů Dacia
38 Fotogalerie

Spolehlivost vozů Dacia: Má se dacia STK bát?

Martin Vaculík

Ve Světě motorů dlouhodobě chválíme vozy Dacia za spolehlivost a nízké servisní náklady. Statistiky německých zkušeben TÜV je naopak považují za jedny z nejhorších. Zjišťovali jsme, kde je pravda.

Když v roce 2004 přišla první novodobá dacia, model Logan, mířila se zázračnou cenou od 159.900 Kč na ty, kdo by si jinak koupili ojetinu. Svět motorů se od jiných motoristických médií odlišuje důrazem na praktickou stránku věci. U aut neřešíme jen to, jak jezdí a vypadají, ale i jak spolehlivě fungují, kolik vydrží a co stojí na opravách. Dobře jsme už tehdy věděli, jak strašná trápení dokážou lidem připravit moderní ojetiny. Dávno pryč jsou doby, kdy ojetou škodovku či žigulík vám zkušený fachman prověřil tak, že jste přesně věděli, v jakém je to auto stavu a kolik do něj budete muset dát. Kilometry lámajících se drátů, spousta rezavějících ukostření a křehkých tištěných spojů v moderních autech vytvářejí obrovský potenciál závad skrytých sebepečlivější předkupní prohlídce. Český národní sport je psaní stížností. Když nějaký model auta zlobí, za chvíli toho máme plnou poštu. Na dacii za posledních pět let registrujeme pouze tři stížnosti, všechny se týkají notoricky známého průšvihu s okrajovým motorem 1.2 TCE (Nissan H5F, 2013–2018) a jeho spotřebou oleje. Z toho, ale třeba i z osobních setkání na srazech Dacia Piknik usuzujeme, že jste s nimi spokojeni.

Video placeholder
Dacia Logan 1.0 SCe 1.díl • auto.cz

 

Pozitivní šok nám připravila Dacia Logan 1.4 z roku 2005, kterou jsme v roce 2016 zakoupili s víc než 430.000 km na tachometru. Auto jsme rozebrali do posledního šroubku a udělali si jasný závěr, že na daciích mohou zlobit drobnosti a nevalná bývá jejich estetika – základní mechanika je však naopak velmi kvalitní.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!