Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nová továrna Seatu postaví 1400 baterií denně
Nová továrna Seatu postaví 1400 baterií denně
Nová továrna Seatu postaví 1400 baterií denně
Nová továrna Seatu postaví 1400 baterií denně
37 Fotogalerie

Španělsko centrem elektromobility: Továrna Seatu postaví 1400 baterií denně

Daniel Fuglevič

Výsledky největšího investičního projektu v historii španělského průmyslu máme očekávat už příští rok.

Seat pod střechou koncernu VW pokračuje ve stavbě nového výrobního závodu v Martorellu, který má „postavit Španělsko na elektricky poháněná kola“. Právě vznikající továrna pro montáž akumulátorů bude totiž klíčovým prvkem k realizaci nové rodiny městských elektromobilů, jejichž výroba započne na stejném místě ke konci roku 2025.

Video placeholder
Volkswagen ID.2all • Volkswagen

Nejnovější závod je součástí ambiciózního transformačního projektu Future: Fast Forward, jehož cílem je proměnit Španělsko v elektromobilové centrum Evropy. Koncern VW, Seat, firma PowerCo a dalších celkem 49 partnerů projektu zužitkují ke splnění společného cíle investice ve výši 10 miliard eur, vůbec nejvíce v historii španělského průmyslu.

V novém provozu bude probíhat montáž akumulátorových článků z „gigatovárny“, kterou společnost PowerCo v současnosti staví ve španělském Saguntu. Ze strany Seatu putuje do nové továrny v Martorellu investice 300 milionů eur. Montáž bude probíhat na ploše 64.000 m² a zprovoznění závodu v roce 2025 zajistí více než 500 pracovních míst.

Počáteční kapacita výroby v Martorellu bude 1400 akumulátorů denně. Dopravník o délce 600 metrů bude dokončené moduly přepravovat přímo k montážním linkám, na nichž budou vznikat nové elektromobily. Továrna využije 11.000 solárních panelů, jejichž výroba pokryje 70 % energie potřebné pro celý proces.

Nedávné události prezentující dosažený pokrok ve výstavbě továrny se zúčastnili i Jeho královské Veličenstvo Filip VI. Španělský, předseda katalánské vlády Pere Aragonès, ministr průmyslu a turistického ruchu Jordi Hereu a další hodnostáři. Pozvaní představitelé si taky prohlédli plány budoucích elektrických modelů, které se příští rok začnou vyrábět nejen v Martorellu, ale také v provincii Navarra.

Právě Seat totiž vede koncernový projekt rodiny městských elektromobilů, do něhož spadají i další značky. Od konce roku 2025 tak započne výroba malé Cupry Raval, tedy sportovněji vyhlížejícího sourozence Volkswagenu ID.2all, zatímco závod Navarra zajistí výrobu crossoveru na základě ID.2all a rovněž chystané Škody Epiq.

„Koncern Volkswagen se 100% zaměřuje na podporu Španělska, španělského automobilového průmyslu a na utváření budoucnosti udržitelné mobility v Evropě a pro Evropu. Pracujeme na tom, co je nezbytné k masovému rozšíření elektromobility: na dostupných a atraktivních elektromobilech a špičkových akumulátorech. Usilujeme o elektromobilitu pro každého!“ uvedl k ambiciózním plánům Thomas Schäfer, generální ředitel značky Volkswagen.