Současné Audi RS 6 v sedanu oficiálně neexistovalo. Cestu na silnice si ale nakonec našlo
Úpravce Ado X Performance nám dává odpověď na otázku, jak by vypadal ostrý sedan od Audi v aktuální generaci.
Model RS 6 oslavil minulý rok kulaté dvacetiny. Za dvě dekády se prostřídaly celkem čtyři generace, přičemž u prvních dvou jste si mohli vybírat ze dvou karoserií,a sice kombíkem a sedanem. Sedan byl utnut s příchodem nového modelu A7 v roce 2010, potažmo RS 7 a jeho návrat je v podstatě vyloučený, jelikož v příští generaci modelu A6 se toho změní více než dost. Ale o tom jindy.
Ado X Performance postavili RS 6 sedan
Audi RS 6 generace C8 v karoserii sedan jsme si mohli představit leda ve snu až do doby, než přišel německý úpravce Ado X Performance a model RS 6 s tříprostorovou karoserií vytvořil.
Ostrý sedan byl vytvořen ze standardního modelu A6 s 3,0litrovým motorem TFSI. Když začneme exteriérem, RS paket se širokými blatníky a dalšími “RS” doplňky je originálním materiálem objednaným přímo od Audi. Vůz dostal také nové světlomety, které u RS 6 Avant pocházejí z modelu A7. Lehce přepracovaný interiér byl doplněn o prvky z karbonu. Hotový vůz byl poté lakován do modré barvy Crystal Blue.
Pod kapotou dřímá 4,0litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec s přemapováním Stage 3. Nový je zde také systém sání a výfuku přímo od německého úpravce. Tyto úpravy znamenají, že je tento kousek mnohem výkonnější než tovární RS 6 Avant.
Šílených 854 koní a 1123 Nm
Celkový výkon dosahuje 854 koní a 1123 Nm. Z nuly na stovku vůz zrychlí za 2,4 sekundy, maximální rychlost je posunuta na 360 km/h. Se všemi úpravami má vůz nyní vážit 1880 kilogramů.
Na Audi RS 6 (C8) Sedan projíždějící v rakouských Alpách je radost pohledět. O to více nás může mrzet, že Audi pro tuto karoserii sportovní verzi RS nevytvoří. Místo toho se při blížícím faceliftu má objevit výkonnější specifikace, což naznačil šéf Audi Sport Sebastian Grams.
