Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Voyah Free (106 kWh) • Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Skoro milion nových aut v červenci v Číně bylo do zásuvky. Kolik jich zamířilo do Ruska?
Druhá nejlidnatější země je už dlouhé roky největším automobilovým trhem světa a hlavním odbytištěm elektrifikovaných pohonů s externím dobíjením.
Každý rok se v Číně prodá okolo 27 milionů nových automobilů. Pro srovnání: v Česku je v posledních pěti letech registrováno v průměru okolo 215 tisíc aut, tedy asi 121krát méně. Zatímco za červenec bylo v Česku zapsáno 17.452 aut, v Číně to bylo 2.262.000 exemplářů.
Téměř 44 procent z nich přitom mělo plug-in hybridní či čistě elektrický pohon. V součtu 991 tisíc vozů s externím dobíjením proti červnu představuje pokles o 5,5 procent, ve srovnání s loňským rokem jde ovšem o zlepšení o výrazných 211 tisíc jednotek (+27 %). Nutno ovšem dodat, že z 991 tisíc aut jich bylo hned 103.000 exportováno do zahraničí.
Elektromobilů bylo 551 tisíc, což 10 procent méně než v červnu, ale také o 2,3 % více než loni v červenci. Prodeje plug-in hybridů jsou sice nižší, výsledných 438.000 exemplářů ovšem představuje historické maximum (meziročně dokonce o 81 % více). Naproti tomu auta s palivovými články na vodík si v sedmém měsíci připsala pouze tisícovku registrací. Tenhle druh pohonu to má u osobních aut evidentně spočítané. Minimálně v příštích desetiletích.
Výrobci nejprodávanějších elektromobilů a plug-inů v Číně v červenci 2024 | ||
Automobilka | Počet (ks) | Meziroční změna (%) |
BYD | 340.799 | 30,5 |
Tesla | 74.117 | 15,3 |
Geely | 59.051 | 26 |
Changan Automobile | 45.418 | 15 |
Chery | 45.370 | 255 |
Zatímco většina nových aut prodaných v Číně se cenově pohybuje od 100 do 150 tisíc jüanů (321 až 482 tisíc korun), největší procento elektromobilů se pohybuje v rozmezí 150.000 až 200.000 jüanů (482 až 642 tisíc korun).

Největším exportním trhem nadále zůstává Rusko, do kterého Čína v prvním pololetí vyvezla 478.000 automobilů, prakticky všechny měly spalovací motor. V Rusku, které v roce 2022 rozpoutalo krvavou válku na Ukrajině, přitom bylo za celý rok 2023 prodáno 1,06 milionu nových aut. Ta z Číny tudíž budou letos tvořit naprostou většinu.
Dalším v pořadí je Mexiko s 226 tisíci, třetí místo obsadila Brazílie (171.000 aut).