Škody Ahoj a Joyster bychom tenkrát uvítali. Jejich význam je i tak obrovský
V expozici a depozitu Škoda Muzea dnes najdeme spoustu zajímavých studií, o něž si trh ve své době přímo koledoval. Bohužel je však tehdejší strategická rozhodnutí odsunula jen do role okukovaných prototypů. Na denní světlo jsme si nechali vyvézt dva působivé koncepty z let 2002 až 2005.
Kdysi tolik populární třídveřové modely už se z celosvětové nabídky nových aut až na pár výjimek pomalu vytratily. V případě škodovek se za posledních třicet let s jedním párem dveří sériově vyrábělo jen maličké bratislavské citigo.
V Mladé Boleslavi přitom už před dvěma desetiletími postavili dva velmi atraktivní třídveřové modely určené pro mladé motoristy se zájmem o volnočasové stylové auto: decentně modravé víceúčelové vozidlo Ahoj a křiklavě žluté dynamické kupé Joyster. Oba koncepty nyní stojí před námi a před nestárnoucími uměleckými výtvory tehdejších továrních designérů dodnes uctivě smekáme!
Nezařaditelná
Malé lidové dodávky se z výrobního programu největší české automobilky v tichosti vytratily v roce 2001 spolu s ukončením produkce výchozí felicie. Modely Praktik na bázi druhé generace Fabie Combi ani MPV Roomster příliš velké terno neudělaly, což platí i pro Octavii Combi Praktik, určenou zkraje milénia výhradně pro export. Motoristé už totiž i od pracovních aut začali vyžadovat vytříbený styl. Vždyť co kdyby se večer rozhodli vyházet z vozu stavební materiál nebo palety se zbožím a vydat se ve slavnostních šatech na významnější společenskou událost, třeba zámeckou oslavu? Vlastní vizi malého víceúčelového auta s roztomilým designem tak odhalila přesně před dvaceti lety i domácí Škoda.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!