Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Superb Combi Scout
Škoda Superb Combi Scout
Škoda Superb Combi Scout
Škoda Superb Combi Scout
55 Fotogalerie

Škoda Superb Scout ukazuje, že diesel žije. A že za dobrodruha si lidé rádi připlatí

V květnu loňského roku přijel modernizovaný Superb a jednou ze zajímavých inovací bylo provedení Scout, novinka pro tuto modelovou řadu. Po půlroce na trhu Škodovka ukazuje, jak se manažerskému dobrodruhovi daří.

Provedení Scout v případě Superbu znamená pohon všech kol a výhradně karosářské provedení kombi, tedy to stejné, čím se dobrodružnější derivát vyznačoval u Octavie. Přičtete si k tomu ochranné plasty, o 15 milimetrů vyšší světlou výšku a dostáváte hodně zajímavou alternativu ke klasickému manažerskému Superbu.

Superb Scout se nabízí s tím nejlepším, co modelová řada nabízí, tedy turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 140 kW a 400 newtonmetrech točivého momentu, kterému sekunduje zážehové 2.0 TSI se silou 200 kW a 350 Nm krouťáku. V obou případech se motor pojí se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

A dnes, tedy nějakých šest měsíců od začátku prodejů, Škodovka bilancuje, jak se vlastně této novince daří. Ze světových čísel prodejů se například dozvídáme, že drtivá většina zákazníků volí naftový motor, ve srovnání s benzinem po něm sáhne 87 % kupujících. Není to zas až tak velké překvapení, vzhledem k celkové charakteristice a zaměření vozu.

Mladoboleslavští se ale pochlubili i dalšími čísly, která se týkají výbavy. Nejvíce Superbů Scout se prodá v modré barvě Lava (18 %), v závěsu je bílá Moon (16 %), šedá Quartz (11 %) a oranžová Tangerine (10 %). Pokud jde o potahy sedadel, 16 % zákazníků volí specifickou látku pro verzi Scout, zatímco 84 % si připlatí za alcantaru.

Populárnější jsou u kupujících menší osmnáctipalcová kola Braga (52 %), zbytek volí devatenáctky Mansalu. Diody jsou u omlazeného Superbu standardní světelnou technikou, za příplatek však můžete dostat vyšší provedení Full LED Matrix. A to se u zákazníků těší mimořádné oblibě, za tuto technologii si připlácí 93 % lidí. Poslední zajímavost se týká sklopného tažného zařízení, které dostávají tři ze čtyř prodaných Superbů Scout.

V úvodu jsme zmínili, že verze Scout se vždy vyznačovala pohonem všech kol, ale brzy už tomu tak nebude. Také nová generace Octavie přijede v tomto dobrodružnějším balení, ale jako první Škodovka vůbec jej nabídne i s pohonem předních kol. Lze předpokládat, že tento trend se postupem času rozroste napříč celou modelovou paletou.