Škoda se ve Vietnamu rozšiřuje. Vedle prodeje zde bude auta i montovat
Mladoboleslavská automobilka ve spolupráci s místním partnerem zahajuje montáž modelů Kushaq a Slavia, které vznikají v Indii.
Po faktickém konci v Rusku a drastickém propadu odbytu v Číně potřebuje Škoda vykompenzovat ztrátu v řádu stovek tisíc aut. Značce se to daří jednak rostoucími prodeji v Evropě, jednak vstupem na nové trhy. Škoda například zahájila své působení v Ománu a v plánu má i další země Arabského poloostrova. O něco dříve pak vstoupila na vietnamský trh, který patří k nejperspektivnějším v Asii.
A právě zde český výrobce nyní zahajuje též i montáž dvojice svých modelů, které dosud vznikaly primárně pro Indii. Jedná se o sedan Slavia a crossover Kushaq. V obou případech půjde o kompletaci plně rozložených sad (CKD) z Indie, čímž se využívá synergie daná geografickou blízkostí obou zemí.
Nové výrobní zázemí se nachází v provincii Quang Ninh a vzniklo ve spolupráci s místním partnerem a investorem Thanh Cong Group a zahrnuje mimo jiné svařovnu, lakovnu s pokročilým čtyřvrstvým lakováním a finální montáž. Závod je plný moderních technologií, jako je například bezdotykové 3D měření. Nechybí ani dvoukilometrový polygon s různými povrchy, které věrně simulují okolní podmínky.
Sériová výroba Škody Kushaq byla spuštěna ve středu 26. března, model Slavia se přidá v průběhu letošního léta. Na rozdíl od indických verzí dostanou ty vietnamské levostranné řízení. Oba vozy dostanou výbavu, jakou známe i z našich končin. Jedná se například od adaptivní tempomat či hlídání mrtvého úhlu.

Lokálně vyráběné modely Škoda pro vietnamský trh doplňují SUV Karoq a Kodiaq, dodávané z Evropy. Od vstupu značky Škoda do Vietnamu v září 2023 zde bylo otevřeno 15 prodejních míst, včetně nového typu showroomu v Hanoji, nazvaného Experience Centre. Během letošního roku se plánuje další rozšíření této sítě na 32 showroomů.
Škoda Auto je odpovědná za rozvoj celé skupiny objemových značek koncernu Volkswagen v regionu ASEAN. Vietnam je v současnosti čtvrtým největším automobilovým trhem v jihovýchodní Asii. S pouhými 34 osobními vozidly na 1000 obyvatel v zemi s přibližně 100 miliony obyvatel – a s pokračujícím ekonomickým růstem – má Vietnam ze všech zemí v regionu nejvyšší předpoklady k růstu.