Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda se ve Vietnamu rozšiřuje
Škoda se ve Vietnamu rozšiřuje
Škoda se ve Vietnamu rozšiřuje
Škoda se ve Vietnamu rozšiřuje
62 Fotogalerie

Škoda se ve Vietnamu rozšiřuje. Vedle prodeje zde bude auta i montovat

Ondřej Šámal

Mladoboleslavská automobilka ve spolupráci s místním partnerem zahajuje montáž modelů Kushaq a Slavia, které vznikají v Indii.

Po faktickém konci v Rusku a drastickém propadu odbytu v Číně potřebuje Škoda vykompenzovat ztrátu v řádu stovek tisíc aut. Značce se to daří jednak rostoucími prodeji v Evropě, jednak vstupem na nové trhy. Škoda například zahájila své působení v Ománu a v plánu má i další země Arabského poloostrova. O něco dříve pak vstoupila na vietnamský trh, který patří k nejperspektivnějším v Asii.

A právě zde český výrobce nyní zahajuje též i montáž dvojice svých modelů, které dosud vznikaly primárně pro Indii. Jedná se o sedan Slavia a crossover Kushaq. V obou případech půjde o kompletaci plně rozložených sad (CKD) z Indie, čímž se využívá synergie daná geografickou blízkostí obou zemí.

Nové výrobní zázemí se nachází v provincii Quang Ninh a vzniklo ve spolupráci s místním partnerem a investorem Thanh Cong Group a zahrnuje mimo jiné svařovnu, lakovnu s pokročilým čtyřvrstvým lakováním a finální montáž. Závod je plný moderních technologií, jako je například bezdotykové 3D měření. Nechybí ani dvoukilometrový polygon s různými povrchy, které věrně simulují okolní podmínky.

Sériová výroba Škody Kushaq byla spuštěna ve středu 26. března, model Slavia se přidá v průběhu letošního léta. Na rozdíl od indických verzí dostanou ty vietnamské levostranné řízení. Oba vozy dostanou výbavu, jakou známe i z našich končin. Jedná se například od adaptivní tempomat či hlídání mrtvého úhlu.

Video placeholder
Škoda Kushaq: První oficiální video • Škoda Auto

Lokálně vyráběné modely Škoda pro vietnamský trh doplňují SUV Karoq a Kodiaq, dodávané z Evropy. Od vstupu značky Škoda do Vietnamu v září 2023 zde bylo otevřeno 15 prodejních míst, včetně nového typu showroomu v Hanoji, nazvaného Experience Centre. Během letošního roku se plánuje další rozšíření této sítě na 32 showroomů.

Škoda Auto je odpovědná za rozvoj celé skupiny objemových značek koncernu Volkswagen v regionu ASEAN. Vietnam je v současnosti čtvrtým největším automobilovým trhem v jihovýchodní Asii. S pouhými 34 osobními vozidly na 1000 obyvatel v zemi s přibližně 100 miliony obyvatel – a s pokračujícím ekonomickým růstem – má Vietnam ze všech zemí v regionu nejvyšší předpoklady k růstu.