Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda 1.5 TSI Evo I vs Škoda 1.5 TSI Evo II
Škoda 1.5 TSI Evo I vs Škoda 1.5 TSI Evo II
Škoda 1.5 TSI Evo I vs Škoda 1.5 TSI Evo II
Motor Evo II v modrém voze (typ DXDB) překvapivě přišel o protihlukový kryt. Nahoře nemá ani druhý separátor olejové mlhy v odvětrání klikové skříně, jelikož vystačí s jedním, nově elektrickým rotačním. Vypínání dvojice válců ACT mají oba motory.
60 Fotogalerie

Škoda Octavia 1.5 TSI 2024 vs. 2022: Tady vylepšili, tu šetřili

Martin Vaculík

Čtvrtá generace Škody Octavia se po váhavém rozjezdu brzděném koronavirovou epidemií a čipovou krizí stává koloritem českých cest a bude pokračovat v úspěchu svých předchůdců. Srovnávali jsme modernizované provedení oblíbené motorizace 1.5 TSI s původním.

Původní záměr byl hlavně porovnat starší provedení motoru 1.5 TSI z řady EA 211 Evo I s novým Evo II, které se stalo hlavní novinkou modernizace z letošního února.

Zjistili jsme však, že jsou věci, o kterých tisková zpráva výrobce nemluví nebo jejichž důsledky zamlčuje. Než se dostaneme k motorům, pojďme na ně.

Klapky před chladičem

Když byste se nás zeptali na jednu věc, kterou se nejvíce liší moderní auta od starších, byla by to aerodynamika. Důsledná optimalizace vnějších tvarů pro snadné obtékání jde až do úplných detailů: Ploché plastové kryty má na dnešních škodovkách nejen celý podvozek, ale jsou jimi opatřena i ramena přední nápravy. Hladké plastové kryty jsou součástí i litých disků, které také nesmí moc vířit vzduch.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!