Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG – II. vs. I. generace
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG – II. vs. I. generace
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG – II. vs. I. generace
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG – II. vs. I. generace
82 Fotogalerie

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG – II. vs. I. generace: Medvědí geny se nezapřou

Leoš Káňa

Druhá generace úspěšného středního SUV Škoda Kodiaq je tady a nás zajímalo, jak se změnila proti předchozímu provedení. V čem je lepší či horší, jsme zjišťovali u verzí 2.0 TDI (110 kW) s pohonem předních kol.

Když v roce 2016 představila Škoda Auto středně velké SUV Kodiaq, započala novou éru své existence. Naplno totiž vstoupila do světa SUV – předchozí Yeti byl spíše jen takový zkušební předskokan – a odstartovala tradici v označování crossoverů s velkým „K“ na začátku a „q“ na konci. S délkou téměř 4,70 metru, atraktivním designem vycházejícím z konceptu Vision S, až sedmi místy k sezení a jedním z největších zavazadelníků ve své třídě se okamžitě stal horkým zbožím, o nějž byl od začátku velký zájem.

Vždyť Škoda Kodiaq získala více než 40 prestižních ocenění a například britský automobilový časopis Top Gear ji označil za „nejlepší auto pro velké rodiny na světě“. Ani proto nepřekvapí, že do letošního února jich Škodovka vyrobila 866.100 kusů a dodávala zákazníkům v 60 zemích světa. Loni byla s počtem 105.900 exemplářů třetí nejprodávanější škodovkou.

Druhá generace, jež se světu oficiálně představila loni začátkem listopadu, tak rozhodně má na co navazovat. Zároveň jsou ale na ni kladeny velké nároky.

Rozvinutí odkazu

A hned je vidět, že nový kodiaq má k úspěchu dobře nakročeno. To nejdůležitější – zaujmout na první pohled – totiž zvládá více než dobře. Je příjemné říkat, že i předchozí generace je po několika letech výroby stále přitažlivá a atraktivní, ale novinka je ještě líbivější a zajímavější. Designérům se totiž podařilo krásně vybalancovat mezi moderním přístupem designového jazyka Modern Solid a odkazem na první kodiaq, aby po vzhledové stránce nebyla modelová kontinuita přerušena.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!