Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Karoq
Škoda Karoq
Škoda Karoq
Škoda Karoq
53 Fotogalerie

Škoda Karoq slaví. Na svém kontě má 250.000 vyrobených kusů. Za pouhé dva roky

Model Karoq se vyrábí nejen v závodě Kvasiny, ale kvůli velkému zájmu také v domovské továrně v Mladé Boleslavi.

Když Škoda ukončila v roce 2017 výrobu modelu Yeti a jeho nástupce dostal nové jméno Karoq, mnozí se podivovali nad tímto rozhodnutím. Jak se ale nyní ukazuje, zvětšení auta, jiné tvary a nové jméno se vyplatily. Karoq už má na svém kontě 250.000 vyrobených kusů, a to za pouhé dva roky produkce.

Jubilejní exemplář sjel z montážní linky v Mladé Boleslavi. Jedná se o Karoq s tříválcem 1.0 TSI (85 kW) pod kapotou v metalické černé barvě Magic.

Škoda vyrábí model Karoq od července 2017 v závodě Kvasiny, k němuž se kvůli poptávce přidala v lednu 2018 také výroba v Mladé Boleslavi. Kvasinská továrna totiž nestíhá vyrábět, pracuje na samé hranici své výrobní kapacity. V roce 2018 dodala česká automobilka zákazníkům 115.700 kusů Karoqu, letos to bylo dosud 97.900 exemplářů.

Pro modelový rok 2020 se Karoq dočkal několika změn. Nabídne bohatší výbavu pro ještě větší bezpečnost a pohodlí. K dispozici je například nový Side Assist, který varuje před vozidly nacházejícími se ve slepém úhlu až do vzdálenosti 70 metrů. Na zádi se pak místo loga značky objevil nápis Škoda po vzoru ostatních modelů firmy.

Karoq je dnes jedním ze tří SUV značky Škoda nabízených v Evropě. Jedná se o střed nabídky, stojící mezi městským crossoverem Kamiq a velkým, až sedmimístným modelem Kodiaq.

To v Číně je nabízena prodloužená varianta, s délkou 4.432 mm a rozvorem 2.688 mm, zatímco evropská verze měří 4.382 mm a má rozvor dlouhý 2.638 mm. Čínská SUV-nabídka Škody navíc dále čítá Kodiaq GT a tamější provedení Kamiqu, s jiným designem a jednodušší technikou, které brzy doplní sportovnější Kamiq GT.