Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Karoq
Škoda Karoq
Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq
7 Fotogalerie

Škoda Karoq a Kodiaq přichází v inovovaném balení. Mají modernější techniku a jinou záď

Dvojice SUV je důležitou součástí nabídky Škody. Počínaje modelovým rokem 2020 by pro zákazníky měly být opět atraktivnější.

Polovina roku je u Škody jako již tradičně ve znamení úprav pro nadcházející modelový rok. Zatímco u Superbu proběhla komplexní modernizace, Kodiaq a Karoq se dočkal ne tak rozsáhlé modelové péče. To však neznamená, že by provedené změny nebyly zajímavé.

 

Inovovanou dvojici SUV totiž poznáte na první pohled. Počínaje modelovým rokem 2020 se na jejich pátých dveřích objeví nápis Škoda nahrazující dosavadní logo automobilky. Kodiaq a Karoq tak následují modernizovaný Superb, Scalu nebo SUV Kamiq, které tento nový jednotící detail vozů Škoda obdržely dříve.

 

V obou modelech bylo navíc modernizováno hlídání mrtvého úhlu (tzv. Side Assist). S novým systémem vzrostl jeho dosah z dřívějších 20 na nynějších 70 metrů. Asistent pomocí dvou radarových systémů rozpozná vozidla, která se blíží zezadu, nebo jsou v mrtvém úhlu. Funguje přitom nejen při jízdě na dálnici, ale také při couvání z parkovacího místa.

Systém navíc před nebezpečím nevaruje už pomocí snadno přehlédnutelné diody ve vnějším zpětném zrcátku, ale varovným světlem na vnitřní straně vnějšího zrcátka. Signály jsou tak mnohem výraznější a kromě toho lze také regulovat jejich jas.

 

Bezklíčový systém Kessy se zase dočkal pohybového senzoru v klíčku, což snižuje riziko odcizení vozidla nebo vloupání se do něj. Signál, vysílaný klíčkem, se tak automaticky vypne, pokud klíčem není po dobu 15 minut manipulováno, protože například leží v zásuvce nebo na stole. Jakmile se klíčkem zase pohne, opět se aktivuje funkce vysílače, aby bylo možné vůz komfortně odemknout.

Karoq a Kodiaq navíc rozšíří i svoji nabídku. Adaptivní podvozek bude nově dostupný i pro modely s pohonem přední nápravy, zatímco dosud jej mohli pořídit jen zájemci o čtyřkolku. Karoq se navíc dočká turbodieselu 2.0 TDI naladěného na 140 kW, známého třeba již z Kodiaqu. Spárován bude standardně s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Ve verzi Ambition tato kombinace přijde na 800.900 korun. A aby toho nebylo málo, Kodiaq naláká na 20palcová kola Ignite s pneumatikou o širším rozměru 255 mm.

 

Duo SUV je pro Škodu velice důležité. Až sedmimístný Kodiaq má na svém kontě od svého uvedení na podzim 2016 již přes 360.000 vyrobených kusů, zatímco menší Karoq od podzimu 2017 dosáhl už na více než 220.000 vyrobených exemplářů.